Guest ThomasO Skrevet March 15, 2006 Rapporter Skrevet March 15, 2006 Hej Netnørder og IP freaks.... Jeg skal have knaldet en FTP server op, men jeg kan ikke umiddelbart se mulighed for at portforwarde i det modem der fulgte med BBB. Sidder så og glor lidt på den gamle router jeg brugte efter modemmet, på min goe gamle forbindelse med fast IP. Har i andre erfaring med at kun anvende modemet som bridge, og så have en router bagefter med login/pass + DHCP + fortforward til jeres lokalnetværk? Fik det ellers FTP serveren (Cute FTP Pro6 Corporate) til at virke internt på lokaladresserne. Men jeg kan tydeligt se at selv om der er hul igennem lokalt, broadcaster det modem ikke incoming FTP ned til mine lokaladresser udefra, det må jeg vel tyde som at der SKAL en portforward til for incoming FTP kan finde min FTP server. Har i andre prøvet med en softwareclient fra DynDNS.com? Burde den ikke kunne se en public IP + private IP, og så route FTP tilbage igennem netværket til klientens host. Eller er det sådan at den klient KUN kan sende ens public IP til DynDNS, og så må man portforwarde for resten når incoming FTP lander på den public adresse?. Har siddet og bladret dokumentationen igennem, men som alle små IT projekter skulle det have været i sidste uge det kørte. Kan nemlig kun se portforward løsninger. Er der nogle alternativer med en DynDNS klient, eller skla jeg have bakset den der router på?
Malezar Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Modems tillader som regel kun 1 maskine koble sig på netværket, da det ikke bruger ethernet teknologi fra modem til pc. (dvs dit modem har ingen IP adr. på indersiden). Hvilket modem har du? Det vil gøre det en smule nemmere at finde ud af.
Guest Supermule Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Tommy fra Almvik(manden med en Passat W8 tilsalg) har kørt noget FTP på en BBB forbindelse...... :) Tag evt fat i ham. Han er flyttet tilbage til dk og jeg ved ikke om han har slettet sin profil herinde.... Ellers kan du finde ham på www.tommyhejlskov.dk
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Noget billigt kineser noget ved navn XAVi 8222. Den har indbygget DHCP til 4 porte. Kører et std. privat IP range 192.168.*.* Havde håbet de havde lavet en ordenligt routerløsning. Men det er bare om man er pisket til at have portforward via en router, eller om man kan se en interne IP via fra klienten og ud, eller nærmere om DynDNS via en klient/agent kan se ens public IP + ens lokal IP 192.168.0.*. Altså så DynDNS klienten varetager at route hele vejen, ikke bare til den offentlige IP men helt ind til den private. Sad og tævede rundt i de forskellige klient SW løsninger, men der er jo forskel på de mange forskellige services der udbydes rundt omkring. Ser den umiddelbare løsning som at køre bridge med modemet, og så bygge et mere kontrolleret netværk med en router bagved. Bare meget arbejde, for at køre en FTP server få timer et par gange om måneden.
molnartos Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 se dette link http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=754324
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Mule: Ja det kunne jeg måske gøre. Men det kunne jo være nogen herinde havde en kørene lige nu. Det er bare fordi jeg leder efter en workaround, måske jeg bare burde se at få kablet om derhjemme til router. Og gøre som man nu egentligt bør gøre ...
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 molnartos: You da man.... det kunne ligeså godt være mig der havde skrevet det indlæg, jeg har haft samme problem. Jeg faldt også af på den der konfiguration, men troede det var mig der havde lavet en fejl. Bostream abonnementet var meget mere proffessionelt end det BBB lort jeg har idag. Den gamle konfig virkede som et rigtigt netværk uden alle mulige udfald, og begrænsninger. *Suukkk...alt var bedre igår* Savner gamle Cybercity og Bostream, de var de bedste jeg nogensinde har været koblet op på.
Malezar Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Hvis du har DHCP på den, så burde du kunne konfigurere modemet med de andre funktionener. http://www.recycledbytes.net/mac/2006/02/17/bredbandsbolagets-uppgradering-av-adsl-1-av-5-applen/ Iflg den kommer du ikke langt, da BBB har låst systemet ned. Og hvis du har en PPOE forbindelse, skal du nok ikke regne med at det lykkedes. Du er ikke alene i sagen ;)
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Nej de er godt nok nogle mærkelige mennesker ved BBB, siær den konfig den ligner .. ****. Men det ser ud som om en stor del af problemet er en firmware opgradering der skal til. Det ser ud som om flere kan få flere menuer i modemet ved at køre et link inde fra den, det skal jeg lige hjem og rode lidt med. Se den tråd der, ham der Redz har fuldstændig samme setup som jeg gerne vil have, selv DLink804 er mangen til min. Han fik dem til at sende et andet 1 ports modem der kører bridgemode, og så fungerede hans router derefter. Her er hans forklaring: SVAR: XAVi X8222r och BBB 8/1 ...en liten kort uppföljning för den som söker igenom forumet efter samma fel. Jag har nu fått ett SpeedTouch 510 (en portars) modem som verkar fungera felfritt i Bridge mode. (Verkar för övrigt vara bättre tillverkningskvalite på detta modemet och är säkert dyrare för BBB.) Den officiella ställningen på BBB är nu att det faktiskt är ett fel i den firmware som finns i XAVi modemen och att det är detta som orsakar probelemen i bridge mode, vilket verkar rimligt, samt att en ny firmware är på gång. Med lite tjat kan man kanske få ett annat modem, men jag tror de väntar med ersättningsmodem tills de vet om ny firmware löser kundens problem eller ej. Den firmware version som jag har i XAVi modemet är, 1.A08B2T13.8222A och det är som sagt en kass firmware. Jag är dock lite fundersam till vad de har för kvalitets kontroll på BBB, för det första så borde deras underleverantör inte släppa så kass FW, vilket BBB borde klaga på, men när BBB väl får en FW/modem uppgradering så borde de testa igenom produkten noga i ett testlabb innan de släpper ut produkten till kunderna. En sådan här miss ser välldigt illa ut för BBB och kostar troligen en heldel i support och modem byten.
Gio Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Nej de er godt nok nogle mærkelige mennesker ved BBB, siær den konfig den ligner .. ****. Men det ser ud som om en stor del af problemet er en firmware opgradering der skal til. Det ser ud som om flere kan få flere menuer i modemet ved at køre et link inde fra den, det skal jeg lige hjem og rode lidt med. Se den tråd der, ham der Redz har fuldstændig samme setup som jeg gerne vil have, selv DLink804 er mangen til min. Han fik dem til at sende et andet 1 ports modem der kører bridgemode, og så fungerede hans router derefter.Jeg mener faktisk jeg har sådan et SpeedTouch liggende...
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Jammen hvad så med selve konfigurationen? Ellers kunne man vel indlæse default firmwaren i det oprindelige modem, og PW låse det totalt. Men hvis ikke de kan loade deres config, blokeres man garanteret helt vildt.... eller hvad? Skal lige se om ikke jeg kan bruge nogle af de tricks fra det forum, så jeg bare får et kæmpe stort clean hul igennem.....
molnartos Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Jeg mener faktisk jeg har sådan et SpeedTouch liggende... Jeg har selv sådan et Speedtouch 510 kørerende i drift i bridge mode. Har været inde i konf. og rodet lidt for 2½ år siden men kan ikke huske om den kan det du vil med den uden at skulle have en router i halen af den! Hvis du skal bruge nogle gode link til dette modem skal du bare sige til... Har en masse guf for de nysgerrige :D... molnartos: You da man.... det kunne ligeså godt være mig der havde skrevet det indlæg, jeg har haft samme problem. No problem.. anytime
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Det lyder rigtigt godt. Alt hvad jeg gerne vil have er et rent råt internet - uden nogle på forhånd svensk familefilter og Fru Jönsson Volvo safetysettings. Rent råt WAN 0 hul at trutte i..... uden nogetsomhelst sat umiddelbart. Jeg skal bare have konverteret det analoge signal til ethernet. *pust pust... ja man er jo lidt fustreret* Så skal jeg nok klare resten omme bagved med min router..... heller blive hacket.....end være spærret inde bag ukendte setting som en hund De der link lyder ret interessante, men sig først det er en "skod en" hvis jeg nu skal købe GIOs - skal det jo helst ikke være verdens bedste vel? Ej du må mægtigt gerne PM`e mig de links, hvis ikke du vil ligge dem her. Men hvordan reagerer så BBB når man har et totalt costumized modem i deres stik? Går BBB ikke kolde når de ikke har kontrol?
Guest ThomasO Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Tro det eller ej, men jeg fandt alligevel en workaround på under 30 min. Nu kører jeg FTP for fuld skrald. Ser lige om jeg kan lave en dokumentation, hvis der skulle være behov for det....
Gio Besvaret March 15, 2006 Rapporter Besvaret March 15, 2006 Tro det eller ej' date= men jeg fandt alligevel en workaround på under 30 min. Nu kører jeg FTP for fuld skrald. Ser lige om jeg kan lave en dokumentation, hvis der skulle være behov for det....Nogen der vil købe et SpeedTouch? ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu