Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Malmö har fått ett nytt gay-café. Invigt på måndagskvällen av Unzip, ”Malmös coolaste flatband”. Kaféet föddes för drygt tre månader sedan. Sex studenter slog sig samman och öppnade fotoateljé, systuga och Lilla Cafét – allt i ett, tre trappor ner på Ehrensvärdsgatan ett kvarter från Värnhemstorget. – Det är ett sätt att dela på hyran, säger Jennie Skoglund. – Och så är det roligare att göra saker tillsammans. Vi driver det inte med vinstsyfte, det är en plats för att göra saker. Hittills har kaféet endast hållit helgöppet. Men sedan Jennie Skoglund fått höra att en grupp tjejer funderade på ett nytt gayställe håller det lilla kaféet numera öppet måndagskvällar som Café Vana, mötesplatsen för HBT-personer i Malmö (homo, bi och trans). – Det viktigaste är att det är ett heteronormativfritt utrymme, säger Tove Karnerud, en av initiativtagarna. Vad betyder det? – Att det ska finnas ett ställe där vi inte alltid blir ifrågasatta. Blir ni det? – Ja, vi måste hela tiden förklara oss, hela samhället bygger på hetero. Hit ska man kunna gå och bara känna att man inte är undantaget, säger Tove Karnerud. Kommande måndagskvällar kommer att bestå av ett varierat program, där chokladprovning och poker varvas med föredrag om insemination och homorörelsens historia. Kilde: http://sydsvenskan.se/malmo/article148723.ece

Besvaret
Keder du dig Gio ? :rolleye:
Næ..synes da bare lige jeg ville informere om hvad byen har gang i. Jeg har go´ erfaring med homo-steder - hvis man, som hetero, kan leve med et klap i nummeren i ny og næ. :p
Guest Supermule
Besvaret

Gio min dreng...... Vi to skal ha' en ordentlig snak snart. Jeg må til at forklare dig lidt om livet og alle de goder KVINDER har at byde på............ ;)

Besvaret
Næ..synes da bare lige jeg ville informere om hvad byen har gang i. Jeg har go´ erfaring med homo-steder - hvis man' date=' som hetero, kan leve med et klap i nummeren i ny og næ. :p[/quote'] Nu bliver jeg sku lidt nervøs:)
Besvaret
Hey Det lyder sgu da meget cool - og jeg vil gerne gå med dig Gio ;) Eller omvendt - jeg slæber dig sgu nok med ved lejlighed!:p
Det ser jeg frem til....det går vist heller ikke at jeg tager derhen alene. Så bliver debatten først rigtig nervøs :laugh:
  • 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...