Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Nu har jeg efter en længere diskussion med Telia fået at vide de ikke kan/vil levere bredbånd til mig da jeg ikke har en fastnet telefon (skal jeg have dette koster det 3000 kr. da jeg ikke er svensk statsborger) :mad: Nogen der kender et firma som kan levere mig en ADSL forbindelse i Malmö området hvor jeg ikke er tvunget til at have en fastnet? //Anders

Besvaret
Hej, Nu har jeg efter en længere diskussion med Telia fået at vide de ikke kan/vil levere bredbånd til mig da jeg ikke har en fastnet telefon (skal jeg have dette koster det 3000 kr. da jeg ikke er svensk statsborger) :mad: Nogen der kender et firma som kan levere mig en ADSL forbindelse i Malmö området hvor jeg ikke er tvunget til at have en fastnet?
Du skal have din "bærelinie"...og den skal en Telia-tekniker sørge for er termineret hos dig og på centralen. Men denne Telia-tekniker behøver jo ikke blive sendt ud af Telia. Dette burde et andet firma, som vil have dig som ADSL-kunde, kunne sørge for. Præcis som CyberCity, i Danmark, kan tilbyde at "overtage" ansvaret for det rå kobber der kommer ind i din lejlighed. Men i sidste ende, så er det stadig Telia der servicerer forbindelsen teknisk. Tag fat i de forskellige ADSL-udbydere fra en ende af, og forklar dem situationen.
Besvaret

Bredbandsbolaget Vi har fået bredbånd (24 Mbit) uden at oprettet en fastnetforbindelse via Telia igennem Bredbandsbolaget som sendte en tekniker som ordnede forbindelsen. (Vi har også købt ip telefoni oveni som fungerer upåklageligt oveni)

Besvaret

Hej, Det er netop der problemet er. Telia vil ikke gøre det hvis jeg ikke tegner fastnet, og alle de andre jeg har talt med (BBB, Glocalnet, Comhem & TDC) kan ikke uden fastnet. //Anders

Besvaret
Hej, Det er netop der problemet er. Telia vil ikke gøre det hvis jeg ikke tegner fastnet, og alle de andre jeg har talt med (BBB, Glocalnet, Comhem & TDC) kan ikke uden fastnet. //Anders
Det skal de.. henvis til den sag de har tabt ved den svenske telestyrelse.... Jeg har bredbånd via ADSL og jeg er IKKE fastnetkunde..
Besvaret
Det skal de.. henvis til den sag de har tabt ved den svenske telestyrelse.... Jeg har bredbånd via ADSL og jeg er IKKE fastnetkunde..
Hmm. mener du ikke at du har bredbånd via telia:/
Besvaret
Hmm. mener du ikke at du har bredbånd via telia:/
Måske:) Måske ikke.... Jeg mener bare jeg er ADSL kunde via tele jacket og ikke LAN kunde.. Men jo hos Telia...
Besvaret
Skal man väre Svensk statsborger for at få en telefon ? Min bror fik for 2 år siden uden problemer' date=' bestilte for nettet.[/quote']Du skal "bare" være folkebokfört herovre...så er den i vinkel. M.h.t. de 3000,-. så er det fordi Telia ikke har nogen betalingshistorik på dig som tilflyttende dansker. Så de vil ha´ en sikkerhed for at du kan betale. Pengene kan du få tilbage efter et år, mener jeg.
Besvaret
Du skal "bare" være folkebokfört herovre...så er den i vinkel. M.h.t. de 3000,-. så er det fordi Telia ikke har nogen betalingshistorik på dig som tilflyttende dansker. Så de vil ha´ en sikkerhed for at du kan betale. Pengene kan du få tilbage efter et år, mener jeg.
Vi fik vores telia forbindelse uden nogle former for depositum - men det er vel fair nok hvis de giver 15-20% i rente for at låne ens penge i et års tid - ellers må de jo lade være med at lege bank:) Prøv at gå ind i en telia butik for at oprette så tror jeg tingene går glat - det gjorde de for os....
Besvaret
Vi fik vores telia forbindelse uden nogle former for depositum - men det er vel fair nok hvis de giver 15-20% i rente for at låne ens penge i et års tid - ellers må de jo lade være med at lege bank:) Prøv at gå ind i en telia butik for at oprette så tror jeg tingene går glat - det gjorde de for os....
Jeg har også hørt fra flere at dette depositum skulle erlægges...men jeg er selv sluppet hele to gange.
Besvaret

Er også folkebogført i Sverige, men det fatter de åbenbart ikke :mad: Må skrive tilbage til dem igen (selvom det tager mindst en uge med et svar, for på telefonen fatter de endnu mindre.

Besvaret
Er også folkebogført i Sverige, men det fatter de åbenbart ikke :mad: Må skrive tilbage til dem igen (selvom det tager mindst en uge med et svar, for på telefonen fatter de endnu mindre.
Hvad er det de ikke fatter på telefonen? Min erfaring siger mig at a) personligt fremmøde giver de beste resultater- Især når det kan være kringlet - b) telefon er det næstbedste....og til sidst c) mail. Det er pænt nemt at "overse" en mail ;)
Besvaret
Gå ned i den lokale butik - der forstår de nemmere vores gebrokne svenske! Prøv at forstille dig en svensker der ringer til et dansk teleselskab. Der er sprogbarriere lige meget vi vil det eller ej. Men i butikken er de tvunge til at lytte på dig og forstå dig.
Besvaret

Det prøvede jeg så igår, dog ikke med så meget held. Beskeden fra butikken var at det kunne de ikke lave dér, jeg skulle ringe til Kundeservice. Tilbage til udgangspunktet... Må prøve at ringe igen igen igen og se hvad der sker...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...