Maria Skrevet March 21, 2006 Rapporter Skrevet March 21, 2006 Hej Jeg er lige blevet ringet op af kiruana radiotjeneste (eller sådan noget) ang licens. Jeg forstod ikke ret meget af hvad damen sagde og bad hende ringe igen når Johan kommer hjem:) Men hvad så nu? Vi har fuldstændig glemt det med licensen, vi gik egentlig bare ud fra at det var med i huslejen, og har ikke tænkt mere over det. Hvad bliver vi opkrævet? Fra da vi flyttede til Sverige?
Miriam Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Hej Jeg er lige blevet ringet op af kiruana radiotjeneste (eller sådan noget) ang licens. Jeg forstod ikke ret meget af hvad damen sagde og bad hende ringe igen når Johan kommer hjem:) Men hvad så nu? Vi har fuldstændig glemt det med licensen, vi gik egentlig bare ud fra at det var med i huslejen, og har ikke tænkt mere over det. Hvad bliver vi opkrævet? Fra da vi flyttede til Sverige? Det ligger på lige om kring 2000 om året. I vil ikke blive opkrævet bagud, men jeg ku forestille mig at i har købt nyt TV i SE, for de indberetter nemlig !
Johan Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Det ligger på lige om kring 2000 om året. I vil ikke blive opkrævet bagud' date=' men jeg ku forestille mig at i har købt nyt TV i SE, for de indberetter nemlig ! [/quote'] Næææ vi har faktisk bare haft vores med fra DK.......men hun ringer jo nok igen
Gio Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Næææ vi har faktisk bare haft vores med fra DK.......men hun ringer jo nok igenÆrligheden koster jer licens fra da i flyttede hertil - men jeg har oplevet flere der var tilfredse med "vi har først lige fået fjernsyn igen". Så betaler i fra nu af og frem....and thats it.
Wonko the Sane Besvaret March 21, 2006 Rapporter Besvaret March 21, 2006 Det er billigere og bedre rent mentalhygiejnisk simpelthen at undvære fjernsyn... ;) Njah, skal ikke være alt for hellig.. Comp'en sluger en del af min tid, men det er faktisk meget rart ikke at have fjerner. Det er kun de første par uger det kan være svært, men pludselig bliver man overrasket over hvor meget tid man får.. Nu på 7. år :D (har snydt lidt med et tv-kort til comp'en en kort periode, men ikk' meget) Det første jeg gør når jeg flytter ind bliver at skrue den grimme parabol ned fra gavlen :)
Toft Besvaret March 22, 2006 Rapporter Besvaret March 22, 2006 vi gik egentlig bare ud fra at det var med i huslejen' date=' og har ikke tænkt mere over det.[/quote'] LOL Nåh, men håber I kan nøjes med at betale fra nu af, i stedet for med tilbagevirkende kraft..
Guest jxhab Besvaret March 22, 2006 Rapporter Besvaret March 22, 2006 Ærligheden koster jer licens fra da i flyttede hertil - men jeg har oplevet flere der var tilfredse med "vi har først lige fået fjernsyn igen". Så betaler i fra nu af og frem....and thats it. Fik også et venligt brev fra dem da vi købte vores fjernsyn. Synes det er fint og har intet i mod at betale :)
Maria Besvaret March 22, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 22, 2006 Jeg har heller ik noget mod at betale, det jeg frygter er hvornår vi skal betale fra, men vi må se hvad der sker. De ringede igen idag, men det var inden vi kom hjem (viste nr-viseren)
Sanni Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Licens... I skal bare betale fra den dag, hvor I fik fjernsyn, og det ved de jo ikke noget om. Sig til damen, I har haft det en uge - og så er der ingen ko på isen. Vi har selv gjort netop det samme. De ringede for fjorten dage siden, og nu har vi selvfølgelig betalt - ren forglemmelse. Licensen er jo noget billigere her end i DK - det koster ikke alverden, så betal og så er det ude af verden! :)
Thomas Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 I skal bare betale fra den dag, hvor I fik fjernsyn, og det ved de jo ikke noget om. Sig til damen, I har haft det en uge - og så er der ingen ko på isen. Vi har selv gjort netop det samme. De ringede for fjorten dage siden, og nu har vi selvfølgelig betalt - ren forglemmelse. Licensen er jo noget billigere her end i DK - det koster ikke alverden, så betal og så er det ude af verden! :) licensen er 400,- billigere end i dk. og det er da også en slags penge i min verden! 1600 dkr. om året for 2 svenske kanaler der viser skodprogrammer er dyrt...
Guest jxhab Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 licensen er 400,- billigere end i dk. og det er da også en slags penge i min verden! 1600 dkr. om året for 2 svenske kanaler der viser skodprogrammer er dyrt... Kan du ikke tage Sverige 4 også ? =)
Guest ThomasO Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Det er billigere og bedre rent mentalhygiejnisk simpelthen at undvære fjernsyn... ;) Njah, skal ikke være alt for hellig.. Comp'en sluger en del af min tid, men det er faktisk meget rart ikke at have fjerner. Det er kun de første par uger det kan være svært, men pludselig bliver man overrasket over hvor meget tid man får.. Nu på 7. år :D (har snydt lidt med et tv-kort til comp'en en kort periode, men ikk' meget) Spøjst du skrev det indlæg, jeg sad og troede jeg var blevet underlig. Vi ser faktisk meget sjældent TV, hvis vi sidder der så er det for at se en dvdfilm. Istedet for sidder vi også og pusler ved hver vores PC, eller laver alt muligt andet. Trist når kollegaerne i frokostpausen kun kan snakke om hvad der var i TV dagen før, og jeg kun kan fortælle hvad jeg har oplevet. Kender du det? Er vi virkeligt blevet sådanne nogle zombier i scandinavien?
Guest jxhab Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Spøjst du skrev det indlæg, jeg sad og troede jeg var blevet underlig. Vi ser faktisk meget sjældent TV, hvis vi sidder der så er det for at se en dvdfilm. Istedet for sidder vi også og pusler ved hver vores PC, eller laver alt muligt andet. Trist når kollegaerne i frokostpausen kun kan snakke om hvad der var i TV dagen før, og jeg kun kan fortælle hvad jeg har oplevet. Kender du det? Er vi virkeligt blevet sådanne nogle zombier i scandinavien? På nogle punkter tror jeg vi er. Efter en hård arbejdsdag, så er der ikke noget bedre for mig end at koble af ved at se noget lige gyldigt tv som jeg ikke skal tage stilling til. Ellers er jeg faktisk hyppig bruger af Sputnik og man kan jo håbe DR får bygget deres online sektion op til noget godt..
credde Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Jeg er stor tilhænger af, at licensen skal væk - kør den over skattebilletten i stedet, hvis den skal forblive! Det andet system med girokort osv. kræver en kæmpe administration, der garanteret sluger det meste af de indkrævne beløb. Når det så er sagt, så synes jeg man skal have muligheden for IKKE at kunne de de svenske skodkanaler SVT1, SVT2 og SV4 mod så at slippe for licensen. Det kan jo lade sig gøre i disse kabel-tv og parabol tider! At betale til noget man ikke ser, er helt forkert i min verden. Svarer jo til at betale for 10 liter mælk uden at få den (sådan sat sort på hvidt!)
Guest jxhab Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Jeg er stor tilhænger af, at licensen skal væk - kør den over skattebilletten i stedet, hvis den skal forblive! Det andet system med girokort osv. kræver en kæmpe administration, der garanteret sluger det meste af de indkrævne beløb. Når det så er sagt, så synes jeg man skal have muligheden for IKKE at kunne de de svenske skodkanaler SVT1, SVT2 og SV4 mod så at slippe for licensen. Det kan jo lade sig gøre i disse kabel-tv og parabol tider! At betale til noget man ikke ser, er helt forkert i min verden. Svarer jo til at betale for 10 liter mælk uden at få den (sådan sat sort på hvidt!) Mjah både og.. Jeg betaler jo skat som bliver brugt til folk uden arbejde, børn der skal til lægen osv. Jeg har arbejde og ingen børn, men alligevel skal jeg betale for min kollegas børn kan gå til tandlægen og i skole osv. osv. Men måske at smide det over skattebilleten tror jeg stadig man vil være tvunget til at betale. Men nu kan du jo så måske prise dig lykkelig for at du ikke betaler licens for tv2 og dr mere. =) og dermed har fået 2 kanaler gratis..
credde Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Jo men børn og uddannelse er jo i min verden milevidt fra almindelig underholdning (eller mangel på samme).
Guest jxhab Besvaret March 23, 2006 Rapporter Besvaret March 23, 2006 Jo men børn og uddannelse er jo i min verden milevidt fra almindelig underholdning (eller mangel på samme). ja det har du rigtig meget ret i, jeg mente det også mest i sammenhæng med at betale for hvad man får .. licensen betaler jeg også fordi jeg benytter mig at kanalerne ja og så fordi vi fik et brev om det..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu