Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Jeg havde den "sjove" oplevelse at skulle have en taxa fra stationen til min adresse på hjørnet af Carl Gustafs väg og Pildammsväg. Jeg blev pænt henvist til de taxaer, som holder parkeret længere nede i rækken. De kører åbenbart kun i Malmø by. De ville have 180 Sek!!!!!. Da jeg sagde nej tak, og gik forbi dem som holdte helt fremme, så sagde de 150 Sek!! Det er en tur på max 5 minutter. Jeg kan oplyse, at fra Trianglen(Hilton)til min dør er 250 Meter. (Det tog mig knap 20 minutter at gå hjem fra stationen). Er disse priser korrekte? Og hvis de er, hvem kører så i taxa?? /Fagerland

Besvaret
Hej, Jeg havde den "sjove" oplevelse at skulle have en taxa fra stationen til min adresse på hjørnet af Carl Gustafs väg og Pildammsväg. Jeg blev pænt henvist til de taxaer, som holder parkeret længere nede i rækken. De kører åbenbart kun i Malmø by. De ville have 180 Sek!!!!!. Da jeg sagde nej tak, og gik forbi dem som holdte helt fremme, så sagde de 150 Sek!! Det er en tur på max 5 minutter. Jeg kan oplyse, at fra Trianglen(Hilton)til min dør er 250 Meter. (Det tog mig knap 20 minutter at gå hjem fra stationen). Er disse priser korrekte? Og hvis de er, hvem kører så i taxa?? /Fagerland
Nu skriver du jo ikke på hvad tidspunkt af døgnet/ ugen du skulle køre, da det betyder meget for priserne! Men generelt så hold dig langt væk fra alle andre end 979797-232323-121212-151515 da de kører på fast pris i hverdagene...
Besvaret

De har vist prøvet at fuppe dig, men har været ude for noget lignende engang. Det var en dame havde på fornemelsen at hun ikke gad den korte tur og bare sagde 150 fordi hun vidste jeg ikke ville sige ja. Men fandt en taxa længere nede i rækken til 50 sek, den tog jeg.

Besvaret

Hahaha... jeg blev også "fuppet" da jeg lige var flytter herover. De første par dage jeg var her hvor jeg skulle have personnummer bevis osv. havde jeg et par ærinder i Malmö centrum (jeg bor i Limhamn) da jeg skulle til at hjem fik jeg lidt travlt pga. af en anden aftale og ville tage en taxi, det gjorde jeg og det kostede kun 80 sek. til Limhamn, billigt tænkte jeg og da jeg skulle tilbage til byen senere prajede jeg en taxi i Limhamn og kom samme tur til ca. 80 kr. igen, og igen tænkte jeg, billigt! Da jeg så skulle hjem fra Malmö igen tog jeg så en taxi, men desværre denne gang måtte jeg slippe 380 sek. :sad: for turen til Limhamn i en gammel Volvo. Det var en dag med mange oplevelser og en dag hvor jeg fandt ud af at de havde liberaliseret taxi markedet i Sverige ;)

Besvaret
Hahaha... jeg blev også "fuppet" da jeg lige var flytter herover. De første par dage jeg var her hvor jeg skulle have personnummer bevis osv. havde jeg et par ærinder i Malmö centrum (jeg bor i Limhamn) da jeg skulle til at hjem fik jeg lidt travlt pga. af en anden aftale og ville tage en taxi, det gjorde jeg og det kostede kun 80 sek. til Limhamn, billigt tænkte jeg og da jeg skulle tilbage til byen senere prajede jeg en taxi i Limhamn og kom samme tur til ca. 80 kr. igen, og igen tænkte jeg, billigt! Da jeg så skulle hjem fra Malmö igen tog jeg så en taxi, men desværre denne gang måtte jeg slippe 380 sek. :sad: for turen til Limhamn i en gammel Volvo. Det var en dag med mange oplevelser og en dag hvor jeg fandt ud af at de havde liberaliseret taxi markedet i Sverige ;)
Det er jo ikke fordi i bliver fuppet. Men man har et begreb i Malmö der hedder mini taxi, som køre med fast pris i centrum til ca. 75, de har også der takster i vinduet som er lidt indelt efter zoner. Men de er billige. Tager man en "alm" taxi så har de helt andre priser...
Besvaret
Det er jo ikke fordi i bliver fuppet. Men man har et begreb i Malmö der hedder mini taxi' date=' som køre med fast pris i centrum til ca. 75, de har også der takster i vinduet som er lidt indelt efter zoner. Men de er billige. Tager man en "alm" taxi så har de helt andre priser...[/quote'] Miriam, ved du om man kan identificere taxaerne, altså hvem der høre til hvad? Det kunne selvfølgelig også bare være jeg skulle læse dit svar lidt nærmere.. takker =)
Besvaret
Det er jo ikke fordi i bliver fuppet. Men man har et begreb i Malmö der hedder mini taxi' date=' som køre med fast pris i centrum til ca. 75, de har også der takster i vinduet som er lidt indelt efter zoner. Men de er billige. Tager man en "alm" taxi så har de helt andre priser...[/quote'] Det var derfor jeg skrev "fuppet" i gåseøjne ;)
Besvaret

Jeg er aldrig kommet af med mere end max. 75 sek fra centralstationen -> Hilton. Uanset om det er weekend, nat eller dag. Men spørg altid om pris/startgebyr inden turen starter ;)

Guest Supermule
Besvaret

Ja det kostede mig 320 kr fra Svågertorp til Hököpinge..... En tur på ca 10 km, som ville koste ca 120kr i dk.... Så taxa er noget jeg ikke bruger..... Så hellere leje en bil.....

Besvaret
Ja det kostede mig 320 kr fra Svågertorp til Hököpinge..... En tur på ca 10 km, som ville koste ca 120kr i dk.... Så taxa er noget jeg ikke bruger..... Så hellere leje en bil.....
Kan man leje bil på Svågertorp kl. 4 om natten når man kommer hjem fra København - stangstiv?? :D :D Har betalt alt fra 190 SEK til 350 SEK for samme tur - der er kun ét at gøre: Aftal fast pris inden I kører...:th2:
Besvaret

I sverige har Taxerne frit spil, de bestemmer selv taksten dog skal det være synligt for kunden i form af prisliste når man stiger ind i Taxa'en Der er heller ikke krav om at man skal vælge den første taxa i rækken som der f.eks er det i DK. Du kan frit vælge hvem du vil køre med. 232323 og 979797 hører vidst nok til de 2 billigste i malmö (der er måske flere som jeg ikke kender til) De har faste takster. Dem som snyder.. 2 gange har jeg været ude for at blive fuppet, en tur på 2½ km kostede pludselig 457 sekk som plejer at koste 79 sekk.. jeg nægtede fuldstændig at betale denne afsindige overpris, taxa-manden blev sur for det måtte jeg da have kunnet se da taxa-meteret kørte så nytter det jo ikke at nægte at betale. Efter noget diskution tog jeg min mobil frem og sagde at nu ringer jeg til polisen, så må de afgøre sagen... vupti så var det pludselig ikke spændende at jeg skulle betale mere, så jeg fik besked på at forlade taxa'en med det samme.. (sindsyg hvor var han sur). Den anden gang væltede jeg jeg ud fra et diskotek i en kæmpe branderet og fik lov at betale hvad det kostede og mere til for at blive kørt hjem.. hmm opdagede det først dagen efter hvor meget jeg egentlig havde betalt for den tur.

Guest ThomasO
Besvaret

Vi skulle ud til Bunkeflo Nytårs aften, det kostede 150,- i fatspris fra City. Vi prajede ham på gaden nede ved dronningtorvet. Da vi skulle hjem kostede det på taxameter 380,-, men herregud, manden lå jo og bimlede rundt kl. skod med branderter, det var ham vel undt de penge. Men på turen ud blev jeg gjort opmærksom på, at en tur på fastpris, nemt kunne blive lidt over dobbelt så dyr hvis man valgte taxameteret.

Guest carspar
Besvaret

Det er ikke noget fup men du skal altid forhandle med en Taxi i Sverige. Der er ikke kontrol (monopol) med priserne som i Danmark, så prut lidt om priserne ellers er det for dyrt. Og sådan er det bare

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...