credde Skrevet March 27, 2006 Rapporter Skrevet March 27, 2006 Hej, Min kammerat har en D-Link DI-524 (jeg har en magen til). Min virker perfekt, mens min kammerats opfører sig meget underligt. Hans almindelige pc kører via det trådløse internet, da telefon stikket er et stykke væk. Men i ny og næ, så mister han simpelthen forbindelsen til det trådløse netværk og er nødt til at genstarte computeren! Vi har sat den op via det tilhørende software uden problemer, men damn det er irriterende. Jeg er ved at have givet op efterhånden. Netværksindstillingerne på hans pc ser også fine nok ud. Systemet virker nemlig fint, hvis man tager et kabel. I dag var han så nede og bytte routeren til en ny, men med samme "held" Nogle som har en mulig løsning, alternative metoder, jeg kan forsøge? - Christian
Guest jxhab Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Hej, Min kammerat har en D-Link DI-524 (jeg har en magen til). Min virker perfekt, mens min kammerats opfører sig meget underligt. Hans almindelige pc kører via det trådløse internet, da telefon stikket er et stykke væk. Men i ny og næ, så mister han simpelthen forbindelsen til det trådløse netværk og er nødt til at genstarte computeren! Vi har sat den op via det tilhørende software uden problemer, men damn det er irriterende. Jeg er ved at have givet op efterhånden. Netværksindstillingerne på hans pc ser også fine nok ud. Systemet virker nemlig fint, hvis man tager et kabel. I dag var han så nede og bytte routeren til en ny, men med samme "held" Nogle som har en mulig løsning, alternative metoder, jeg kan forsøge? - Christian Der kan være rigtig mange ting, men jeg vil forslå i kigger på om den kører den nyeste firmware version. D-links support er ringe, men de har et tysk ftp site med nye firmwares ftp.dlink.de tror jeg nok de hedder. Udover det kan der være ting som andre enheder der forstyre, primært mikrobølgeovne osv. men prøv at kigge på firmwaren og derefter krypteringsniveu.. Wirelss enheder fortolker desværre tit kryptering som WPA forskelligt, så det kan være nødvendigt at sætte den til WEP (ikke særlig hensigtsmæssigt, men en nødvendighed). Held og Lykke =)
BS Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Kan kun fortælle at jeg har haft de samme problemer med D-Link. 4 routere samme problem. Lortet virker bare ikke optimalt. Den sælger jeg handlede med kunne fortælle at flere kunder havde haft problemer. Jeg har købt et andet mærke og alt virker bare. SMC købte jeg.
Guest jxhab Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 Kan kun fortælle at jeg har haft de samme problemer med D-Link. 4 routere samme problem. Lortet virker bare ikke optimalt. Den sælger jeg handlede med kunne fortælle at flere kunder havde haft problemer. Jeg har købt et andet mærke og alt virker bare. SMC købte jeg. Jeg har desværre lidt samme erfaringer. Men jeg har Linksys som access punkt og så en lille dlink enhed til Xboxen. Denne havde jeg rigtig meget bøvl med og så sagde Dlink supporteren i Danmark, gud hjælpeme at der nok ikke var mere at gøre sådan rent supportmæssigt. Og det var så efter han kunne konstatere at der ikke var nogle problemer i opsætningen, men han ikke kunne hjælpe mere. Så ja Dlink kan jeg ikke anbefale. Men giv det en chance med firmwaren først, det koster trodsalt mindre end et nyt access punkt :-)
Gio Besvaret March 27, 2006 Rapporter Besvaret March 27, 2006 DECT-telefoner Mikroovne Forstyrrende netværk på samme kanal, eller +/-3 til hver side ...kan være stor problemer Mine erfaringer med D-Link er også: Tilhørende software stinker. Brug XP´s indbyggede - men kun efter SP2. D-Link og WPA-PSK/TKIP-kryptering kan være meget uvenner. Prøv helt uden - med WEP - og se om det gør en forskel. Strander i uden eller med WEP, så sæt MAC-filtrering på, da WEP er pænt nem at knække. Ikke optimalt - men det kan bruges i en snæver vending. Endelig: Er 802.11x-verificering slået til inde under egenskaber for det trådløse netkort? Prøv at slå det fra, hvis det er tilfældet. Det har hjulpet for en del. Især med mere discont-prægede produkter. Det var ordene...lige umiddelbart. Knæk & Bræk :)
credde Besvaret March 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret March 28, 2006 Takker for de mulige løsningsmuligheder og får kigget på det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu