Gio Skrevet April 1, 2006 Rapporter Skrevet April 1, 2006 http://www.urbanfm.us/ - nu opdateret med streams til bl.a. Windows Media Player, Quicktime Player og RealPlayer. (Der er forskellige kvaliteter, alt efter hvilken player du vælger at bruge. WinAmp giver den bedste kvalitet - de andre playere får en mp3-stream) Indtil videre, så kan i læse om hvad vi tilbyder hér: http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=12373 (sidder du på jobbet, og der normalt er spærret af for streams og andet guf, så prøv denne her i Winamp: http://s5.viastreaming.net/cgi-bin/listen.pls?7060 - den streamer via http-port80. Desværre ser det ud til at VLC-playeren ikke er gode venner med denne) Hjemmesiden burde være oppe i løbet af de næste dage, med yderligere info o.s.v.
BS Besvaret April 1, 2006 Rapporter Besvaret April 1, 2006 Så jeg kan næsten regne ud du har fået nyt job? Tillykke med det.
kapa0012 Besvaret April 1, 2006 Rapporter Besvaret April 1, 2006 Man kan også bruge VLC media player hvis kan ikke/vil ikke bruge winamp.
Gio Besvaret April 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 2, 2006 Så jeg kan næsten regne ud du har fået nyt job? Tillykke med det.Job...næh - det her er "kun" en hobby-ting, som jeg synes er sjov at lave. Og samtidig holder jeg gang i min ekspertise på området. Men ellers....tak :D
Gio Besvaret April 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 2, 2006 Man kan også bruge VLC media player hvis kan ikke/vil ikke bruge winamp.Yes yes...(http://www.videolan.org/vlc/)
andersen Besvaret April 2, 2006 Rapporter Besvaret April 2, 2006 Har lyttet med nogle timer nu og det lyder rigtig godt... så mangler vi bare at i kan streame på port 80 så jeg også kan lytte med på arbejde, hvor vi har en meget striks firewall-admin...
Gio Besvaret April 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 2, 2006 Har lyttet med nogle timer nu og det lyder rigtig godt... så mangler vi bare at i kan streame på port 80 så jeg også kan lytte med på arbejde, hvor vi har en meget striks firewall-admin...Det kommer senere :) Edit: Prøv den her når du er på jobbet igen: http://s5.viastreaming.net/cgi-bin/listen.pls?7060
andersen Besvaret April 3, 2006 Rapporter Besvaret April 3, 2006 Edit: Prøv den her når du er på jobbet igen: http://s5.viastreaming.net/cgi-bin/listen.pls?7060 Den virker sgu :th2:
Gio Besvaret April 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 3, 2006 Den virker sgu :th2:Super...nu skal vi så "bare" have styr på resten af teknikken. Afviklingsprogrammet har nogle dumme bugs vi skal have glattet ud...og vores processering på lyden skal finpudses. Det ér et hobbyprojekt, og svært at sammenligne, på mange punkter, med kommerciel radio - og så alligevel ikke. Vi kan ikke kaste tonsvis af guld efter fede værter - og det vil jo selvfølgelig kunne høres. Men lur´ mig om ikke de udvikler sig stille og roligt med tiden. ;) Musikken og "feeling´en"/flow´et er i højsædet - og snakken er minimal, når der endelig er en studievært på. Det er net-radio for musikkens skyld.
credde Besvaret April 4, 2006 Rapporter Besvaret April 4, 2006 Har hørt lidt på radio'en i dag, fin kanal, fin musik *thumbs up* -> flagskibsprogrammet 'Saturday Night Hotmix', med livemix lørdag aften fra 21 - 23 bestyret af Jesper Giovanni (tidligere Voice, Kiss FM, Sky mv.) <- Hehe :-)
Gio Besvaret April 4, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 4, 2006 Har hørt lidt på radio'en i dag, fin kanal, fin musik *thumbs up* -> flagskibsprogrammet 'Saturday Night Hotmix', med livemix lørdag aften fra 21 - 23 bestyret af Jesper Giovanni (tidligere Voice, Kiss FM, Sky mv.) <- Hehe :-)Vi knokler stadig med at få glattet de sidste ting ud.... Og ja - Saturday Night Hot Mix er min sandkasse. To timers mixet guf back2back...og lidt, mere eller mindre, bevingede ord ind imellem :p
credde Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Finansierer i det hele selv? I må vel have en del båndbredde at gøre godt med. Hvad med afgift til koda? Har hørt kanalen her i dag på arbejdet, super fin radio, passer godt ind i min musik smag.
Gio Besvaret April 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2006 Finansierer i det hele selv? I må vel have en del båndbredde at gøre godt med. Hvad med afgift til koda? Har hørt kanalen her i dag på arbejdet, super fin radio, passer godt ind i min musik smag.Alt er på hobbybasis, og værterne er frivillige. Og da det hele er så nyt, så er der måske nogle der er "røget på lidt hurtigt" Vi push´er content op fra studie i Kbh til servere i New York. Organisationen/juristikken er amerikansk, og sender indhold rettet mod danske lyttere primært. Vi afregner til amerikanske ASCAP, da danske KODA/Gramex sætter en effektiv stopper for sådanne initiativer, med deres sygelige beløb-satser for offentlig afspilning af musik. Båndbredde...der skal jo ikke så meget til, eftersom vi lige nu nøjes med at pushe/stream en enkelt på 128kbps op. Det gode ved det ér, at det er i AAC+-format, og giver en overlegen lyd i forhold til andre kendte stream-formater i samme bit-rate. "Ulempen" er så at det er forholdsvis nyt, og kræver nye playere/codecs. Men da de fleste bruger Winamp, så burde det ikek blive et problem. Andre playere vil hurtigt følge efter, eftersom formatet er alt andet overlegent. M.h.t. downstream båndbredde, så bliver der åbnet automatisk op for flere slots, efterhånden som andre fyldes op. Og så klinger kasseapparatet selvfølgelig - men sådan er det jo ;) Launch blev jo 1 april...og det har skabt en del stress, eftersom vi stadig mangler at glatte en masse ting ud, teknisk set. Radioen er ikke listet "offentligt" endnu (Shoutcast.com o.l.) - men dette sker snart. Så faktisk kan i opfatte jer selv som priviligerede test-kaniner ;) Al feedback modtages med kyshånd.
BS Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Kan så meddele at du nok ikke får den store lytter scare heroppe på thule for der er ingen af de links du kommer med der virker Glæder mig til at høre det når jeg kommer hjem og :th2: for initivet og projektet.
Gio Besvaret April 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2006 Kan så meddele at du nok ikke får den store lytter scare heroppe på thule for der er ingen af de links du kommer med der virker Glæder mig til at høre det når jeg kommer hjem og :th2: for initivet og projektet.Nu er det jo almindeligt kendt, at i ikke har lov til en bjælde deroppe.... Jeres admin er den arketypiske BOFH, der lukker af for ALT der bare kunne suge en smule båndbredde...
BS Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Nu er det jo almindeligt kendt' date=' at i ikke har lov til en bjælde deroppe.... Jeres admin er den arketypiske BOFH, der lukker af for ALT der bare kunne suge en smule båndbredde...[/quote'] Nok mest fordi den er MB afregnet
claus Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Alt er på hobbybasis, og værterne er frivillige. Og da det hele er så nyt, så er der måske nogle der er "røget på lidt hurtigt" Vi push´er content op fra studie i Kbh til servere i New York. Organisationen/juristikken er amerikansk, og sender indhold rettet mod danske lyttere primært. Vi afregner til amerikanske ASCAP, da danske KODA/Gramex sætter en effektiv stopper for sådanne initiativer, med deres sygelige beløb-satser for offentlig afspilning af musik. Båndbredde...der skal jo ikke så meget til, eftersom vi lige nu nøjes med at pushe/stream en enkelt på 128kbps op. Det gode ved det ér, at det er i AAC+-format, og giver en overlegen lyd i forhold til andre kendte stream-formater i samme bit-rate. "Ulempen" er så at det er forholdsvis nyt, og kræver nye playere/codecs. Men da de fleste bruger Winamp, så burde det ikek blive et problem. Andre playere vil hurtigt følge efter, eftersom formatet er alt andet overlegent. M.h.t. downstream båndbredde, så bliver der åbnet automatisk op for flere slots, efterhånden som andre fyldes op. Og så klinger kasseapparatet selvfølgelig - men sådan er det jo ;) Launch blev jo 1 april...og det har skabt en del stress, eftersom vi stadig mangler at glatte en masse ting ud, teknisk set. Radioen er ikke listet "offentligt" endnu (Shoutcast.com o.l.) - men dette sker snart. Så faktisk kan i opfatte jer selv som priviligerede test-kaniner ;) Al feedback modtages med kyshånd. Har kun positiv feedback, den ligger øverst i min winamp, god blanding af musik efter min smag... det skal nok blive et hit....
kapa0012 Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Det er mange som ikke bruger winamp. Det er ikke et særligt popular program. Programmet troede at det skulle altid være min "default media player", og var nok ligeglad med hvad jeg vil. Så det blev til et farvel til winamp fra mig. Jeg kender flere som ikke vil bruge winamp på samme grund og jeg. At man kan ikke bruge windows eller real player hjælper ikke til at få flere til at lytte.
Gio Besvaret April 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2006 Det er mange som ikke bruger winamp. Det er ikke et særligt popular program. Programmet troede at det skulle altid være min "default media player", og var nok ligeglad med hvad jeg vil. Så det blev til et farvel til winamp fra mig. Jeg kender flere som ikke vil bruge winamp på samme grund og jeg. At man kan ikke bruge windows eller real player hjælper ikke til at få flere til at lytte.De fleste playere vil styre det hele. Og RealPlayer er en af de værste. Men både dén og Winamp kan sættes til ikke at selv styre hvilke filer de skal/vil afspille. Det kræver bare en tur ind i settings/properties i begge. Når det så er sagt...så er vi snart klar med en standard 128kbps MP3-stream, samt en analog-modem-venlig low-bitrate 48kbps AAC+ (vent til i hører lyden fra 48kbps AAC+ - i tror det er løgn ;))
kapa0012 Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 De fleste playere vil styre det hele. Og RealPlayer er en af de værste. Men både dén og Winamp kan sættes til ikke at selv styre hvilke filer de skal/vil afspille. Det kræver bare en tur ind i settings/properties i begge. Jeg tog mange ture ind i settings/properties på winamp. Real player, WMP, Quicktime, VLC, WinDVD og BS player alle virker som de skal. En tur ind i settings/properties var nok for dem. Winamp virkede aldrig som den skulle og blev fjernet. Jeg prøvede 3 forskellige versioner. Winamp sucks. Det er et program som bliver aldrig downloaded på min computer ingen.
Gio Besvaret April 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2006 Jeg tog mange ture ind i settings/properties på winamp. Real player, WMP, Quicktime, VLC, WinDVD og BS player alle virker som de skal. En tur ind i settings/properties var nok for dem. Winamp virkede aldrig som den skulle og blev fjernet. Jeg prøvede 3 forskellige versioner. Winamp sucks. Det er et program som bliver aldrig downloaded på min computer ingen.Lyder som et særtilfælde...bad hair-day. Vi får lavet en liste på www.urbanfm.us over afspillere der kan bruges og anbefales. Og hvis vi endelig lige skal bitche lidt over "intrusive" afspillere, som overtager alt, starter op af sig selv, popper "nyheds-vinduer" i hovedet på dig uden du har bedt om det, starter op ved opstart af windows uden du har bedt om det osv osv osv...så tager RealPlayer dælme prisen. Og dét med en klar margin. *brrr* :thumbdown
credde Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Winamp styrer i mine øjne klart bedre end RealPlayer og Media Player - først nævnte er totalt ringe!
kapa0012 Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Og hvis vi endelig lige skal bitche lidt over "intrusive" afspillere' date=' som overtager alt, starter op af sig selv, popper "nyheds-vinduer" i hovedet på dig uden du har bedt om det, starter op ved opstart af windows uden du har bedt om det osv osv osv...så tager RealPlayer dælme prisen. Og dét med en klar margin. *brrr* :thumbdown[/quote'] Jeg har aldrig haft denslags problemer med Real Player efter min tur i settings/properties. Ingen pop-ups, starter kun når jeg starter den og spiller kun de filer som jeg har set den til at spille. Winamp........eh jeg gider ikke at sige mere om det program. VLC er dog den allerbedste media player jeg har prøvet. Stationen lyder godt på den. VLC kan spille alle media filer som jeg ved om.
Gio Besvaret April 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 6, 2006 VLC er dog den allerbedste media player jeg har prøvet. Stationen lyder godt på den. VLC kan spille alle media filer som jeg ved om.Enig...VLC er forrygende - men med en stejl indlæringskurve, hvis du skal udnytte programmet optimalt. Nørd-guld...hehe Dog har VLC problemer med vores port80-stream på http://s5.viastreaming.net/cgi-bin/listen.pls?7060 (den spiller 2 sek og stopper)...af uransagelige årsager. Vi arbejder på at gennemskue/løse problemet.
runel Besvaret April 6, 2006 Rapporter Besvaret April 6, 2006 Enig...VLC er forrygende - men med en stejl indlæringskurve, hvis du skal udnytte programmet optimalt. Nørd-guld...hehe Dog har VLC problemer med vores port80-stream på http://s5.viastreaming.net/cgi-bin/listen.pls?7060 (den spiller 2 sek og stopper)...af uransagelige årsager. Vi arbejder på at gennemskue/løse problemet. Jeg har lyttet et par dage til streamen, og musikvalget passer godt til min alder/smag (31) og det er rart at slippe for al snakken fra de andre radiokanaler. Yderligere holder jeg med på at AAC styrer totalt. Jeg har skiftet alle mine MP3'ere på iPod'en ud med AAC'ere da de lyder meget bedre ved lave til medium bitrates. Forøvrigt bruger jeg osse VLC som afspiller på min mac. Den har samme problem med at den quitter port80 streamen efter et par sek. Wierd!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu