Fagerland Skrevet April 5, 2006 Rapporter Skrevet April 5, 2006 Hej Hvis jeg hiver penge ud af min bostat. i form af friværdien. Hvornår skal jeg så betale skat af min gevinst? Med det samme? Næste år ved den nye selvangivelse eller? Jeg arbejder i DK og betaler min skat i DK. /Fagerland
Mohlin Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Om man tar ut friværdien så højer man ju egentligen bara lånet på bostaden. Om man säljer så ska man betala 20% i skatt på vinsten i Sverige. Köper du en ny bostad i Sverige kan man skjuta upp beskattningen, annars blir det till nästa gång du deklarerar, så spara pengarna! Eller. Niels?
Guest Trine Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Hej Hvis jeg hiver penge ud af min bostat. i form af friværdien. Hvornår skal jeg så betale skat af min gevinst? Med det samme? Næste år ved den nye selvangivelse eller? Jeg arbejder i DK og betaler min skat i DK. /Fagerland Du bliver ikke beskattet før du sælger og/eller "ruller" det til en ny bolig og sælger den. Så hvis du belåner dit hus mens forskellen mellem købs og salgspris er stor... ex købt det for 20 år siden men har belånt det 80 % af markedsværdien, så har du et problem...
bananas Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Så hvis du belåner dit hus mens forskellen mellem købs og salgspris er stor... ex købt det for 20 år siden men har belånt det 80 % af markedsværdien' date=' så har du et problem...[/quote'] I så fald vil jeg mene, at der også er en bankrådgiver, som må siges at have dummet sig. Det udelukker dog ikke at det kan ske
Fagerland Besvaret April 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2006 Jeg er klar over, at jeg låner i boligen. Men i det, at jeg gør det. Tager f.eks 300.000 ud. Hvornår skal jeg betale skat af det beløb? Jeg er klar over, at det kun er 66% af de 300K og derefter såde 20/30% som skal beskattes. /Fagerland
Nils Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Jeg er klar over, at jeg låner i boligen. Men i det, at jeg gør det. Tager f.eks 300.000 ud. Hvornår skal jeg betale skat af det beløb? Jeg er klar over, at det kun er 66% af de 300K og derefter såde 20/30% som skal beskattes. /Fagerland Mohlin har jo svaret. Du skal ikke betale nogen skat, før du sælger boligen. Og ikke engang på det tidspunkt, hvis du køber en ny bolig. :)
Fagerland Besvaret April 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 5, 2006 Fantastisk. så hvis man bor det samme sted i 40 år, og tager lån når man kan, og så dør. Så snyder man skatteverket for en masse penge. Det ville aldrig gå i DK. De ville genoplive en:rolleye: Men budskabet er hermed forstået. Takker for den hurtige respons. /Fagerland
mrode Besvaret April 5, 2006 Rapporter Besvaret April 5, 2006 Fantastisk. så hvis man bor det samme sted i 40 år, og tager lån når man kan, og så dør. Så snyder man skatteverket for en masse penge. Det ville aldrig gå i DK. De ville genoplive en:rolleye: Men budskabet er hermed forstået. Takker for den hurtige respons. /Fagerland Så skal boet jo bare betale skatten.. hvis altså der er anden formue, men selvfølgelig er det muligt at efterlade en skattegæld. Jeg havde en klient som nægtede at betale skat pga. Skattevæsenets behandling af ham tidligere, hvilket (gennem sindrige konstruktioner) gjorde at han efterlod en ordentlig skattegæld på X millioner og hans datter stadig ikke kom til at mangle noget..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu