emre Skrevet April 8, 2006 Rapporter Skrevet April 8, 2006 hej alle. jeg er ny herinde.hvad er kravene for at hente en bil fra tyskland til sverige?er der et bestem km som bilen skal have kørt uden at man skal betale skat i sverige?jeg har fundet en Audi a3 i østrig som har kørt 40.000 km..skal jeg betale avgift i sverige eller skal jeg betale kun nummerpladeavgift?jeg skal registere den i malmø. jeg ser frem til at læse jeres svar. emre :)
Miguelito Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det er ikke fordi, jeg ikke vil hjælpe, men søg på "tyskland import" i forummets søde funktion, der finder du et hav af tråde om emnet, samt ekspert råd. god jagt /Mic
Guest Mogens Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Det er ikke fordi, jeg ikke vil hjælpe, men søg på "tyskland import" i forummets søde funktion, der finder du et hav af tråde om emnet, samt ekspert råd. Jep - ellers er der en trin-for-trin-gennemgang hér: www.autopower.se/importguiden/default.asp
bimmer Boy Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Hej Jeg har selv importeret min bimmer en 7serie fra tyskland. Det er snart to år siden, men nu hvor jeg gerne vil sælge og købe en ny, er der næsten ingen som vil købe den, kun fordi den er importeret. Svenskerne vil hellere have svensksåld biler. Så jeg vil anbefale at købe en svensksåld, det er ihvertfald min erfaring. Og plus så skal man også betale mere i forsikring, kun fordi bilen er impoteret.
BS Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Og plus så skal man også betale mere i forsikring' date=' kun fordi bilen er impoteret.[/quote'] Så er det fordi du har det forkerte selskab. Salus koster det det samme.
Gio Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Så er det fordi du har det forkerte selskab. Salus koster det det samme.Kommer vist an på hvilken bil det er. Kommer vi op i importerede luxus/sports-slæder, så kan Salus sagtens finde på at stikke dig en sindssyg pris. Især hvis du er ny bilist/lige har fået kørekort...
BS Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Ja Gio men det er ikke fordi det er en import. Det er pga alder og bil osv. Der står jo direkte på deres hjemmeside at der ikke er dyrere at forsikre import biler end svenske biler.
Gio Besvaret April 8, 2006 Rapporter Besvaret April 8, 2006 Ja Gio men det er ikke fordi det er en import. Det er pga alder og bil osv. Der står jo direkte på deres hjemmeside at der ikke er dyrere at forsikre import biler end svenske biler.Tja...de skriver så meget...men ok - jeg kan heller ikke tænke klart lige nu. Er pokkers træt...*gaab*
Guest Mogens Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Tja...de skriver så meget...men ok - jeg kan heller ikke tænke klart lige nu. Salus har ikke denne blokering - jeg har spurgt dem december 2005, da min '03 BMW 350d Touring skulle registreres. IF-forsikring er også ligeglad...
Peter H. Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Hej Jeg har selv importeret min bimmer en 7serie fra tyskland. Det er snart to år siden, men nu hvor jeg gerne vil sælge og købe en ny, er der næsten ingen som vil købe den, kun fordi den er importeret. Svenskerne vil hellere have svensksåld biler. Så jeg vil anbefale at købe en svensksåld, det er ihvertfald min erfaring. Og plus så skal man også betale mere i forsikring, kun fordi bilen er impoteret. Det er da kun aut forhandler der ikke vil ta import biler i bytte,og en 7ér er nok også en at de svärste biler at komme af med,hvis det ikke er en af de nyere :):) Og du kan da komme forbi os og lave en bytter :):)
Nif Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Mercedes ville uden problemer tage min. Han ville så give mindre for den, men han ville give det samme som jeg selv havde givet for den dernede da jeg hentede den. Så det var jo helt ok.:th2: Og ang. forsikringen var der heller ingen forskel hos Läns. Jeg havde en tilfældig nummerplade jeg så på blocked som ikke var import og jeg gav dem og fik en pris. Efter jeg hentede bilen om fik de nye plader og skulle have den forsikret kostede det ikke mere.
bimmer Boy Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Jeg har forsikret min bil hos BMW original forsikring, som samarbejder med IF. Og jeg har kun dårligt at sige om dem!! Og Peter H, tak for tilbuddet, har været inde og kigge på jeres hjemmeside, men i har ikke biler som jeg skal have. Jeg er interesseret i at købe en Mercedes E 240 årgang fra 2000. Men hvis du en dag få sådan en, er du velkommen til at kontakte mig.
Guest Mogens Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Jeg har forsikret min bil hos BMW original forsikring, som samarbejder med IF. Og jeg har kun dårligt at sige om dem!! Fortæl, fortæl - de er ellers meget billige... Vedr. din BMW vil jeg give Peter H ret. Hvis det endvidere er km-tallet, køberne er bange for (?), kan dette let verificeres hos BMW vha. nøglen (hvis altså bilen er ny nok). Nøglen lægges i en læser, der er tilknyttet en computer, hvorefter km-tallet aflæses og sammenlignes med speedometeret. Det er meget svært at svindle med det system - jeg fik det checket på min BMW ifm. købet i Munchen...
Miriam Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Hej Jeg har selv importeret min bimmer en 7serie fra tyskland. Det er snart to år siden, men nu hvor jeg gerne vil sælge og købe en ny, er der næsten ingen som vil købe den, kun fordi den er importeret. Svenskerne vil hellere have svensksåld biler. Så jeg vil anbefale at købe en svensksåld, det er ihvertfald min erfaring. Og plus så skal man også betale mere i forsikring, kun fordi bilen er impoteret. Har en køber til en 7'er så smed lidt billeder og detajler på den, så kan vi se og det matcher det vi leder efter..
emre Besvaret April 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2006 Har en køber til en 7'er så smed lidt billeder og detajler på den' date=' så kan vi se og det matcher det vi leder efter..[/quote'] er der nogen der har ide om man skal betale avgift eller ej?skal bilen have kørt bestemt km før man kan slippe om momsen?
Rene Larsen Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Den skal værre min. 6 månder gammel og have kørt min. 6000 km før du kan nøjes men den tyske moms på 16%.
emre Besvaret April 9, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 9, 2006 Den skal værre min. 6 månder gammel og have kørt min. 6000 km før du kan nøjes men den tyske moms på 16%. hvorfor skal jeg betale moms til tyskland?jeg skal tage den direkte fra tyskland til sverige...kan man ikke undgå den tyske skat?hvor skal man registere den i sverige hvis man bor i malmø.
BS Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 hvorfor skal jeg betale moms til tyskland?jeg skal tage den direkte fra tyskland til sverige...kan man ikke undgå den tyske skat?hvor skal man registere den i sverige hvis man bor i malmø. Hvorfor gør du ikke brug af den søgegunktion der virker så godt? Det du spørger om er svaret på i utallige tråde.
Peter H. Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 hvorfor skal jeg betale moms til tyskland?jeg skal tage den direkte fra tyskland til sverige...kan man ikke undgå den tyske skat?hvor skal man registere den i sverige hvis man bor i malmø. Vil du hellere betale Svensk moms :):) 25% ...
nielsen.se Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Det er da kun aut forhandler der ikke vil ta import biler i bytte,og en 7ér er nok også en at de svärste biler at komme af med,hvis det ikke er en af de nyere :):) Og du kan da komme forbi os og lave en bytter :):) Peter du ville da ikke røre min MB E300 med en ildtang da jeg spurgte om du ville hente en ny dobbelt så dyr bil...
Guest ThomasO Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Hvis ikke Peter kan sælge den igen - tager han den jo nok ikke ind vel?
Peter H. Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 Peter du ville da ikke røre min MB E300 med en ildtang da jeg spurgte om du ville hente en ny dobbelt så dyr bil... Kan ikke köbe en bil der har hört over 200.000 km. for så kan jeg ikke lave 1 års garanti på den... Og jeg tar 20.000 sek + moms for hjemtagning af en bil,så er det ligemeget hvor dyr bilen er,og det er kun fordi jeg selv henter biler dernede.
nielsen.se Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 Hvis ikke Peter kan sælge den igen - tager han den jo nok ikke ind vel? Hej Hvordan kan du udtale dig på vegne af en anden? Hvordan kan en bilforhandler nogensinde vide om han kan sælge en brugt bil videre? Med mindre der allerede er en køber til bilen selvfølgelig. Udover den situation så må man da generelt sige at brugtbilshandlere tager biler ind uden altid at vide om de er solgt dagen efter. Ydermere handler det ligeså meget om kundepleje. Alt andet lige så har en brugtbilshandler vel større sandsynlighed for at sælge en brugt bil end en privat person?
Homer Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 Damn - sælger brugtbilsforhandlere nu også private personer?? Menneskehandel må være en sag for Politiet...
Nif Besvaret April 11, 2006 Rapporter Besvaret April 11, 2006 Damn - sælger brugtbilsforhandlere nu også private personer?? Menneskehandel må være en sag for Politiet... Ordkløver Nogle biler er nok meget nemmere at komme af med end andre. Og jeg selv vil jo heller ikke have en bil der havde kørt så langt. Og kundeservice er da helt rigtigt. Men vel kun til en hvis grænse. Det nytter jo ikke noget at være så flink hvis man på forhånd ved at bilen skal foræres væk. Det er vel bare alm. Erhvervserfaring.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu