Merethe Skrevet April 9, 2006 Rapporter Skrevet April 9, 2006 Jeg skal have familien på besøg her i starten af juni. Vi bliver mange i en lille lejlighed og havde derfor tænkt mig at vi skulle ud i det (forhåbentlig) dejlige vejr, så folk ikke bliver trætte af at sidde... Tænkte derfor på om der er nogen som har nogen (evt. lidt kulturelle) idéer til hvor man kan tage hen med sådan en flok. Varighed; max 1 1/2 time:) Tak:-)
larscph Besvaret April 9, 2006 Rapporter Besvaret April 9, 2006 Jeg skal have familien på besøg her i starten af juni. Vi bliver mange i en lille lejlighed og havde derfor tænkt mig at vi skulle ud i det (forhåbentlig) dejlige vejr, så folk ikke bliver trætte af at sidde... Tænkte derfor på om der er nogen som har nogen (evt. lidt kulturelle) idéer til hvor man kan tage hen med sådan en flok. Varighed; max 1 1/2 time:) Tak:-) Nu ved jeg ikke helt om det kan klares på 1½ time - men et smut ud forbi Söderåsen og den meget smukke natur derude virker på de fleste danskere der er vandt til at Himmelbjerget er det højeste i Danmark....
Nif Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Der skal man helt klart tage til Frederiksdal have eller er det Sofiero den hedder, kan ikke helt huske det. Den dejligste kæmpe have med en masse at se på. Og så er det jo lige ved siden af:th2:
Mohlin Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Bokskogen, den är fantastiskt vacker då. Så kan man titta på Torups Slott, som ju är ett gammalt dansk slott!
ulmus Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Da jeg kan se af din profil, at du bor i Malmö, vil jeg mene, at Söderåsen og Torup Slott er for langt væk, da det tager 2 timer at køre frem og tilbage. Hvad med en tur på "Ribban" - Ribersborg strandbad - Det kan blive en rigtig frisk og god gåtur her om foråret, og så kan dine gæster se, at vi har en rigtig fin sandstrand midt i Malmö. Hvis I også vil være lidt kulturelle, kunne I kigge lidt på Malmöhus, som blev opført af en dansk konge, Christian -vistnok- II. Der hører en dejlig slotspark til med en lille sø med masser af fugle. Også en fin tur her på våren. Rigtig god tur.:th2:
Merethe Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 Der skal man helt klart tage til Frederiksdal have eller er det Sofiero den hedder, kan ikke helt huske det. Den dejligste kæmpe have med en masse at se på. Og så er det jo lige ved siden af:th2: God idé, men jeg bor på Sofierogatan i Malmö og ikke Sofierovägen i Helsingborg:p
Merethe Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 1000 Tak for de mange gode forslag:th2: - Nu er der i hvert fald noget for mig og mine gæster at vælge imellem:)
Mohlin Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Mja... Bokskogen ligger mellan Oxie och Svedala, så 2 timmar tar det ju knappast att köra. Gå in på http://www.gulasidorna.se/ tryck på Kartor och skriv Bokskogen så kan du se själv. Det finns med info på nätet.
ulmus Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Mohlin - jeg skrev frem og tilbage. Hvis man også skal nå at gå lidt, så kan det altså ikke gøres på 1½ time max, som Merethe skrev. Tro mig, jeg har været der og på de fleste andre "seværdigheder" i Skåne. Jeg har fotograferet alle de skånske slotte og herregårde, og hvad der sådan faldt på min vej mellem disse.;)
Guest ThomasO Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Jeg holder absolut med Mohlin. Torup (Torderup fra 1500 tallet) er er dejligt sted at gå en tur. Ud til bara, ned til skoven, stor p-plads og meget tilgængeligt. Der er gang og løbestier, således ingen løber hinanden ned derude. En skøn tur at gå rundt uanset årstiden. Her Torups historie: http://www.algonet.se/~sylve_a/torup.htm Skulle i nu være i bil og i kører forkert derude, så er landskabet så betagende skønt i bøgeskoven, at man kan holde flere steder og kigge på enge med dyr og gamle egetræer og deres folde af træværk. I visse vinkler er det svært at tidsbestemme hvilket århundrede man befinder sig i. Om foråret er her gudesmukt i området. Mener vi var ude og køre på den østlige del af skoven, det blev til mange stop. Kort over hele området i pdf: http://www.malmo.se/download/18.8d0a111041dfcfa9b8000213/Karta+torup.pdf
ulmus Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Forresten, nif, der er både noget, der hedder Sofiero, som er den gamle svenske konges sommerslot med en dejlig park berømt for sine Rhododendron'er. Frederiksdal er en frilandsmuseum med et "slot" som centrum. Der er foruden gamle gårde også et bymiljø med forskellige forretninger og små værksteder. Desuden er der en rosenhave, urtehave og gammel æble- og bærhave. Og forresten også et friluftsteater, som ledes af Eva Rydberg. Begge steder ligger lige udenfor Helsingborg.
Mohlin Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Sorry Ulmus, läste slarvigt. Kör ut till bokskogen en annan dag då, Merete, när du har bättre tid. Det är fint.
ulmus Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Jamen, jeg har da aldrig sagt, at der ikke var skønt - det er der bestemt. Jeg var der sidste forår, mens sneen endnu ikke havde sluppet helt, på den allerførste rigtige forårsdag. Cafeen i den gamle jagthytte åbnede (vistnok før tiden), og jeg sad i solen og drak varm chokolade. Men jeg vil stadigvæk holde på, at man ikke kan nå både og køre derud og hjem igen og gå tur i området på 1½ time.
ulmus Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 OK, Mohlin, så krydsede vores indlæg lige hinanden. Så er vi altså enige.
Nif Besvaret April 10, 2006 Rapporter Besvaret April 10, 2006 Forresten' date=' [b']nif, der er både noget, der hedder Sofiero, som er den gamle svenske konges sommerslot med en dejlig park berømt for sine Rhododendron'er. Frederiksdal er en frilandsmuseum med et "slot" som centrum. Der er foruden gamle gårde også et bymiljø med forskellige forretninger og små værksteder. Desuden er der en rosenhave, urtehave og gammel æble- og bærhave. Og forresten også et friluftsteater, som ledes af Eva Rydberg. Begge steder ligger lige udenfor Helsingborg. Det var lige den store have og den lille "by" jeg tænkte på. Super skønt sted. Men havde nok tænkt at det ikke var Helsingborg der var snakke om. Skrev at det var lige ved side af, som en hentydning til at ikke alle kommer fra Central stationen i Malmø
Merethe Besvaret April 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2006 Sorry Ulmus, läste slarvigt. Kör ut till bokskogen en annan dag då, Merete, när du har bättre tid. Det är fint. Det vil jeg helt sikkert gøre - Tak:) :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu