Nenad Skrevet April 22, 2006 Rapporter Skrevet April 22, 2006 Hejsa Jeg læste her i forumet omkring tolderne ved broen. Bliver i nogen sinde stoppet tolderne? Jeg har kørt mange gange fuld af edb-maskiner forbi hvor de bare vinkede en videre. Selv med en bil overfyldt med værktøj (da jeg købte lejlighedden) og intet. Kun en gang stoppede de mig og kikkede rigtigt ind, da så han 2*1,5 cola og sagde "når dyr dansk cola" og smilede. En anden gang måtte konen og jeg jagte en tolder for at komme i kontakt med ham. Vi skulle vide om min kone skulle have sit pas med hvert gang vi kørte over eller kun hendes id-kort pga. hun er uden for EU. Mvh Nenad
Admin Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Hejsa Jeg læste her i forumet omkring tolderne ved broen. Bliver i nogen sinde stoppet tolderne? Jeg har kørt mange gange fuld af edb-maskiner forbi hvor de bare vinkede en videre. Selv med en bil overfyldt med værktøj (da jeg købte lejlighedden) og intet. Kun en gang stoppede de mig og kikkede rigtigt ind, da så han 2*1,5 cola og sagde "når dyr dansk cola" og smilede. En anden gang måtte konen og jeg jagte en tolder for at komme i kontakt med ham. Vi skulle vide om min kone skulle have sit pas med hvert gang vi kørte over eller kun hendes id-kort pga. hun er uden for EU. Mvh Nenad Jeg er blevet stoppet og undersøgt adskillige gange. Det er meget sjældent at jeg får lov at køre lige igennem uden at de i det mindste spørger mig hvor jeg har været. Som om det rager dem ?? Jeg har også være oppe at skændes med dem både ved færgen og ved broen. De er nogle narrøve.
Nif Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Jeg er blevet stoppet og undersøgt adskillige gange. Det er meget sjældent at jeg får lov at køre lige igennem uden at de i det mindste spørger mig hvor jeg har været. Som om det rager dem ?? Jeg har også være oppe at skændes med dem både ved færgen og ved broen. De er nogle narrøve. Jeg kører hver dag og bliver stoppet en gang om måneden for at blive spurgt hvor jeg har været henne. Der siger jeg altid "i Danmark" på tydeligt dansk. Min kammerat brokker sig over at han bliver stoppet HVER eneste gang han kører forbi dem. Det sker kun 1-2 gange om ugen. Jeg også altid synes de var nogle spader. De har slet ikke den samme venlighed som det svenske politi.
Michael Rasmussen Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Jeg bliver også jævnligt stoppet, men ders interesse daler lidt når jeg prøver at sælge dem noget - for hvis de stopper mig må det jo være fordi vil købe noget....
Kasper Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Tror jeg har talt emd dem 4-5 gange på 2,5 år. En gang blev jeg spurgt om hvorfor jeg grinede da jeg blev stoppet! Tolderen mente efterfølgende, det måtte være fordi jeg længtes efter at komme hjem til sverige :D
leon Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 jeg tror jeg er blevet stoppet 3-4 gange på 2 år i Helsingborg.
HenrikP Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Oplever det samme.. Svensk Bil, Pendler mærke i forruden. og så ser de overraskede ud når man fortælller dem man har været på job. Det fede er at der kan køre en stationcar med skærmene helt nede på asfalten lige foran en, som overhovedet ikke interesserer dem. Der er ca. toldere hver anden dag ved færgen når jeg kører af.. og jeg bliver stoppet hver gang... Mvh Henrik
BS Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Tja. I starten da jeg flyttede over blev jeg stoppet tit. Den første gang da jeg havde et flyttelæs i passaten og 2 katte hvor papirene ikke var helt klar endnu. Dælme dårlig timing! I perioden indtil papirene blev iorden blev jeg stoppet tit. Ikke fordi jeg tror de holdt øje med mig men det gjorde jeg bare. Siden er det sjældent jeg blev stoppet.
Guest Supermule Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Man skal bare stoppe frivilligt og ønske dem en god dag.... Så kan man slippe afsted med hvad som helst!!!! :)
HenrikP Besvaret April 22, 2006 Rapporter Besvaret April 22, 2006 Smider 10 klare poser med puddersukker på bagsædet på mandag og kigger ned i gulvet næste gang jeg kører over Så kan de lære det.. Alternativt skulle man fylde vognen med så meget øl at den dårligt kan slæbe sig over.. Så slipper man åbenbart også /Henrik
bozzen Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Har på 4 måneder ikke blevet stopped en eneste gang, overvejer seriøst om jeg skal starte med at smugle noget over grænsen:rolleyes: så jeg får komme i kontakt med dem med.
Guest Trine Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Jeg fornærmer sikkert nogle nu, og det vil jeg gerne undskylde på forhånd. Det er "Brian"-faktoren der spiller jer et puds. Vi har haft flere biler siden vi flyttede herover, og der var markant større aktivitet i tullen omkring vores Golf GTI med 18" og tonede ruder, end der har været om nogen anden bil. Bilerne er ført at såvel mandlig som kvindelig fører og det er uden tvivl bilen der afgør om man bliver kaldt ind eller ej. HenrikP, hvad kører du i? En raffi blå S4? En anden ting. Supermules råd om bare at hilse pænt og smilende virker. Det er jo deres job at kontrollere om der er toldvarer i bagagen. Selvom vi blot kører hjem og det ikke føles som noget særligt, så krydser vi jo rent faktisk en landegrænse...
Toft Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Jeg er blevet stoppet én gang det sidste års tid, og det var på vej hjem fra arbejde kl. 1 om natten. Var den eneste bil ved betalingsanlægget, og det virkede mere som om ham tolderen lige skulle spørge hvor jeg kom fra (ja det spurgte han sgu om?!), fordi han alligevel havde kedet sig hele aftenen.. Nåede dårligt at informere ham om at jeg vist nok kom direkte fra Danmark, inden han sagde: "Tack, hej då" og gik over til kaffekoppen igen.. Så jeg føler mig ikke generet af dem, eller synes de er nogle idioter :)
HenrikP Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Jeg fornærmer sikkert nogle nu, og det vil jeg gerne undskylde på forhånd. Det er "Brian"-faktoren der spiller jer et puds. Vi har haft flere biler siden vi flyttede herover, og der var markant større aktivitet i tullen omkring vores Golf GTI med 18" og tonede ruder, end der har været om nogen anden bil. Bilerne er ført at såvel mandlig som kvindelig fører og det er uden tvivl bilen der afgør om man bliver kaldt ind eller ej. HenrikP, hvad kører du i? En raffi blå S4? En anden ting. Supermules råd om bare at hilse pænt og smilende virker. Det er jo deres job at kontrollere om der er toldvarer i bagagen. Selvom vi blot kører hjem og det ikke føles som noget særligt, så krydser vi jo rent faktisk en landegrænse... Hej, Jeg kører en Sort Rover 620 fra 96, det eneste anstændige jeg havde råd til at købe kontant (30k SEK), da man som nytilflytter ikke kan låne en daddel nogle steder til en ordentlig bil. For at vende tilbage til emnet.. Brian effekten er klar, også en ting man oplever i DK.. Ved sku ikke, måske mit brutale udseende.. mit kolde blik.. Det kan være mange ting :D Jeg er dog holdt op med at spytte efter dem og kommer noget hurtigere igennem tolden nu :D /Henrik
Furland Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 Blev selv stoppet forleden af en kvindelig tolder, trods det stadig er vores danske bil jeg kører i. (indtil min dyt kommer fra Østblokken...og lad det så snart være snart) Først da hun så kom frem til vinduet så hun min arbejds uniform og sagde "...jaha...kastrup..." og jeg blev verfet videre. Ikke et ord fra mig og godt det samme da jeg var pænt mast efter to dage med 16 timers vagter, så mine svar ville ikke have været så sammenhængende havde hun nu spurgt om noget. Min første gang, og lur mig om der sikkert kommer flere... Bare de ansatte nogle kvinder der så så godt ud i det mindste!
skallstorp Besvaret April 23, 2006 Rapporter Besvaret April 23, 2006 De passer bare deres job, husk det. Jeg er blevet stoppet 1 !! på de 8 måneder jeg har pendlet og det er da ikke meget. Det er meget själdent at vi er blevet stoppet ellers, men blir vi det behandler vi dem pänt, de passer jo bare deres kedelige job. Og har man et lig i lasten (eller en hest uden papirer) må man jo så behandle dem som man finder det bedst)
Nenad Besvaret April 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret April 23, 2006 Ved sku ikke' date=' måske mit brutale udseende.. mit kolde blik.. /Henrik[/quote'] Hej Henrik En af det bedre kommentar i dag.... Hav en god aften og ses på landevejen i morgen... Mvh Nenad
Lynge Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 Den der med Brian effekten er jeg ikke helt sikkert på,min A3 har også tonede ruder, sænket og godt nok kun 17" alu fælge. Men det dælme ikke meget jeg er blevet stoppet. Vi har enda haft hunden med over en del gange og kun stoppet en gang, og der kørte vi meget bevist efter hvor der stod toldere og næmest stak hunden ud af vindues(nu har Kira haft alt besværret med de papirer så skulle de fanme også vises):D Så heller ikke noget problemer med dem herfra. Og dog en gang faktisk, Havde byttet bil med vores Norske It mand. Hans Norsk inregistreret bil er så på grønne plader(Norges svar på guleplader). Så en dansker i en norsk bil på grønne(gule) plader, der har været på arbejde i DK og skulle hjem til Malm...... den stod han sku lige og tukkede lidt på, men jeg fik da lov at køre:th2:
Mc.Kinnell Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 Brian effekt på en skoda ??? Vil bare lige indskyde at min mand bliver stoppet ca 2-3 gange om ugen både nu hvor vi har volvo og da vi havde en skoda octavia - efter min mening er der sg ikke meget Brian over nogen af dem ;) Efterhånden lær man jo at kende tolderene og bliver vinket videre ret så hurtigt - vi har kun været ude og åbne bagsmækken en gang da vi havde nogle overnattende gæster med dyner i sorte sække - så det helt store problem er det altså ikke.
Guest ThomasO Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 Vi plejer normalt når det er mørkt at tænde kabinelyset når man kommer imod dem, så strækker de hals et kort øjeblik og vinker glade en videre. Tror de 99% af gangene kigger efter personer.... og viser man lidt hjælpsomhed med deres job så virker det hurtigt begge veje. Men ja de spørger altid hvor man kommer fra.... så plejer vi gerne at sige fra jobbet...og ligne virkelige spørgsmål ....så griner de selv og vinker en videre. Vi har endnu ikke prøvet at sige Tjekkiet... for at se om de splitter bilen ad :-) Men jeg glemmer aldrig den første gang vi skulle over at se på lejlighed, der stoppede en mega høj mandlig tolder os. Da han spurgte om han måtte få at vide hvad hoved formålet med vores rejse var, sagde vi at vi skulle såmænd over at kigge på en lejlighed. Så knaldede manden i retstilling med hæleklap, honnør og det hele.... og sagde "velkommna till". Det har vi aldrig set før eller siden, men det gør nok de kan byde mig meget.
SanneJ Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 Jeg bliver ofte stoppet, når jeg er på vej hjem sent om aftenen. Altid samme procedure... min nationalitet, formålet med min rejse og hvad jeg har lavet i DK. Jeg tror de keder sig... Det er jo begränset hvad jeg kan smugle bag på kawaen Men så får de da sig en lille sludder og det er vel hyggeligt nok :)
BS Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 Har da også haft en hyggelig oplevelse med dem. En sen aften kom jeg tilbage efter at have været i biffen til den sene forestilling. Det blev til en hyggesludder om film og skuespillere. Men ja deres job må være kedeligt til tider.
Amer Besvaret April 24, 2006 Rapporter Besvaret April 24, 2006 jeg kører over broen dagligt, og bliver typisk kun stoppet de gange hvor det er blevet sent aften.
lovebuine Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 jeg er blevet stoppet 2gange af tolder på 2md, en af gangene var nok fordi han kunne se cola i vinduet og desværre havde jeg også lige 200l fyringsolie med, som man i øvrigt godt må køre med i dunke i dk til eget forbrug, om man må tage det til sverige aner jeg ik, men han snakkede og snakkede og ville give mig bøde næste gang fordi man ikke måtte køre med det,og jeg gjorde ham opmærksom på de danske regler hvis det er i forsvarlige dunke, men han var ligeglad. men jeg slap
laughingfrog Besvaret April 26, 2006 Rapporter Besvaret April 26, 2006 bliver nu osse stoppet temmelig ofte, dog mest om aftenen. De fleste vinker bare en videre næsten uden at man skal stoppe. Havde dog en lettere emsig (læs:stupid) tolder en af de første gange, da jeg i min dansk indreg bil kører FRA danmark.... Hvorpå han spørger mig, hvor jeg har været henne..... han blev en anelse mærkelig da jeg kiggede på ham, og sagde "hjemme", bilen hørte jo trods alt til i DK.. hehe
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu