brevadt Skrevet May 2, 2006 Rapporter Skrevet May 2, 2006 Jeg står foran en snarlig flytning til en større og mere central lejlighed i Malmö. Intet problem skulle man mene, men hos BBB hvor jeg har Internet er det nu ikke muligt at flytte mit abonnement med, da der ikke er plads på ”tele centralen” på min nye adresse siger de. Jeg spurgte så hvad der var at gøre, evt. om man kunne skrive sig i kø, hvilket de hos BBB afviste og henviste til at jeg kun kunne gøre det at sige mit abonnement op og betale de tre måneders opsigelse. Er der nogen som har erfaring med dette hos BBB? Jeg mener, det er jo ikke min skyld at de ikke har plads på den nye tele central hvor jeg flytter til, men jeg er tvunget til at betale for 3 måneders opsigelse alligevel.
Persson Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Omvendt er det vel heller ikke deres skyld at du vil flytte ? Men genkender problemet lidt for tydeligt - der er intet at gøre. Lidt råben og skrigen i tlf, spille de enkelte afdelinger ud mod hinanden etc.. fik mig ned på 2 mdr.
aj Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Pinlig kundeservice ... De opfører sig som om de har monopol på bredbåndsforbindelser.
brevadt Besvaret May 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 2, 2006 Jeg har forhørt mig hos TDC i dag, der har samme problem som BBB, der er simpelthen ikke plads til flere opkoplinger i området omkring Drottningtorget. Surt surt :( TDC ville dog gerne sætte mig på venteliste, og så vende tilbage så snart jeg kan få en opkopling. Er der nogen der ved hvor lang tid jeg ca. skal regne med at vente?
Gio Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 TDC ville dog gerne sætte mig på venteliste, og så vende tilbage så snart jeg kan få en opkopling. Er der nogen der ved hvor lang tid jeg ca. skal regne med at vente?Det plejer at være sådan, at de sætter en opgradering af centralen igang såsnart køen er vokset til en vis størrelse. Det er ikke noget de "bare gør", desværre.
Persson Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Check med telia. De kunne skaffe mig internet på 10 dage, hvor BBB sagde 5 uger. Om ikke andet kan du jo bruge deres udmelding som reference.
Guest ThomasO Besvaret May 2, 2006 Rapporter Besvaret May 2, 2006 Det kan ikke betale sig at råbe ad BBB. Da jeg blev tvangsopgraderet, der mailede jeg at det var lidt trist at man ikke kunne få fast IP mere, og at de alligevel ikke kunne levere 24 Mbit som lovet. De svarede aldrig på mailen, men sendte bare en opsigelse med posten. Ta den makker..... så kunne man jo kigge lidt på den. :o
Humle Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 lan du ikke køre noget WiFi og nasse lidt på nabo'erne ?:D
BS Besvaret May 3, 2006 Rapporter Besvaret May 3, 2006 Du skrev vel under i sin tid på at du har 3 mdr opsigelse? Så er den vel ikke længere. Ærgeligt ja. Men sådan er det bare.
brevadt Besvaret May 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 3, 2006 Jo, jeg skrev under på 3 måneders opsigelse, det er klart, men der stod jo ikke noget om at hvis jeg engang flyttede og tog mit abonnement med og de så ikke kunne levere, centralt i Malmö, fordi de har "for mange" kunder, at jeg så blev tvunget til at skulle sige mit abonnement op. Var forbi adressen i dag med min PSP med trådløst netværk, der var flere "åbne" linjer jeg kunne benytte mig af... så det bliver vidst løsningen indtil at de kan levere bredbånd :)
CpX Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Hej, jeg har brugt næsten 2 mdr på at få net... hvor jeg bare fra første dag burde have taget Telia. Telia udbygger centralen, og rider stormen af, forstået at de tager alle de kunder som har ventet, herefter åbnes op. Så gør dig selv en tjeneste, ring til telia og tag deres tilbud... for de andre får først lov om et godt stykke tid.
brevadt Besvaret May 16, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 16, 2006 Det er også blevet min konklusion, Telia har samtidig et ”rigtigt godt tilbud”, som de selv kalder det, hvis jeg binder mig i 18 måneder slipper jeg for at betale oprettelsen og modem, det er selvfølgelig en slat penge at spare, men samtidig er jeg nødsaget til at have et fastnetsabonnement med Telia som forvalg. Men igen, lige meget hvad er det dem som har fat i den lange ende… og min tegnebog ;) Hvad angår BBB kan jeg bare anbefale alle at blive ved og ved med at ringe til dem, jeg har fået 1 måneds opsigelse fordi de ikke kan levere på min nye adresse, det er så et lille plaster på såret.
CpX Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Det ska lige siges, at tager du ikke det der abonnements tilbud de har, så skal du give 6-800 sek for modem, 1200 sek el noget i den stil for en som skal aktiverer forbindelsen ude hos dig, samt du betaler ca. 30 mere for bredband om måneden, samt et gebyr for ikke at have telefon, men bredbånd, på ca75 kr. og fastnet koster 125 sek, også er modem og de andre ting gratis. Og jeg har ik engang in nærheden af 20 mbit :( sku ha 24mbit... tror jeg har mellem 10 og 15.... øv bæv
Gio Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Og jeg har ik engang in nærheden af 20 mbit :( sku ha 24mbit... tror jeg har mellem 10 og 15.... øv bævHold nu op, CpX...Telia GARANTERER ikke nogen som helst 24mbit. Det er den teoretiske MAX-hastighed...*suk* http://www.telia.se/privat/sidtyp05.do?sl=teliase_vnav_internet_abg_bb_hast&channelId=-102076&tabId=0 "Upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 1 Mbit/s uppströms. Den hastighet du kommer upp till vid varje enskilt surftillfälle varierar."
CpX Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Hold nu op, CpX...Telia GARANTERER ikke nogen som helst 24mbit. Det er den teoretiske MAX-hastighed...*suk* http://www.telia.se/privat/sidtyp05.do?sl=teliase_vnav_internet_abg_bb_hast&channelId=-102076&tabId=0 "Upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 1 Mbit/s uppströms. Den hastighet du kommer upp till vid varje enskilt surftillfälle varierar." Og hvad så... man forventer da i nærheden... ikke f.eks. 10.... det da til grin!
Gio Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Og hvad så... man forventer da i nærheden... ikke f.eks. 10.... det da til grin!Hvis du læser deres vilkår, så ved du hvad du kan forvente at få, når du ikke bor klods op ad centralen. Læs: jo længere væk, jo lavere hastighed - groft sagt. Det lægger de ikke skjul på.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu