Saint Skrevet May 7, 2006 Rapporter Skrevet May 7, 2006 :new: Hej folkens JA NU ved jeg nogle af jer bliver sure og siger tryk på søgefunktionen meeeen, der er altså nogle ting jeg stadig er i tvivl om Jeg skal hente en audi a3 om to uger, jeg er blevet rimelig forvirret over det. Jeg har fået mig fortalt af en kammerat at jeg ikke må kører med mine tysker nrplader i DK. Dvs at jeg skal vente med at kører til DK fra SE, til min SE nrplader kommer? Så har jeg hørt at jeg kan få den tyske forhandler om at give mig nogle nrplader hvor der er et rødt mærke på, som giver mig mulighed for at kører i hele Europa i et bestemt tid, dvs til mine SE nr.plader kommer. Nogle som kan svare på dette indlæg uden at kommentere om jeg skal bruge søgefunktionen :th2:
thomas_lund Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Nu kunne jeg sige "SØG" Men her er et link som gerne skulle svare på de fleste af dine spørgsmål http://www.autopower.se/?oppna=/importguiden/default.asp (Kunne også findes via søg) ;-)
Admin Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 :new: Hej folkens JA NU ved jeg nogle af jer bliver sure og siger tryk på søgefunktionen meeeen, der er altså nogle ting jeg stadig er i tvivl om Jeg skal hente en audi a3 om to uger, jeg er blevet rimelig forvirret over det. Jeg har fået mig fortalt af en kammerat at jeg ikke må kører med mine tysker nrplader i DK. Dvs at jeg skal vente med at kører til DK fra SE, til min SE nrplader kommer? Så har jeg hørt at jeg kan få den tyske forhandler om at give mig nogle nrplader hvor der er et rødt mærke på, som giver mig mulighed for at kører i hele Europa i et bestemt tid, dvs til mine SE nr.plader kommer. Nogle som kan svare på dette indlæg uden at kommentere om jeg skal bruge søgefunktionen :th2: Det er rigtigt at der er røde og gule nummerplader og de gule må du ikke køre med i DK, men godt i Sverige. Du kan se hvordan jeg gjorde: http://www.sunddebat.com/artikel.php?nr=1
Peter H. Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Det er rigtigt at der er røde og gule nummerplader og de gule må du ikke køre med i DK, men godt i Sverige. Du kan se hvordan jeg gjorde: http://www.sunddebat.com/artikel.php?nr=1 Steen: det passer ikke helt,de gule er kun til Tyskland.Og de röde er til hele EU..:):)
Guest ThomasO Besvaret May 7, 2006 Rapporter Besvaret May 7, 2006 Det er sikkert disse plader her du snakker om ikk? Læs importguiden der nævnes ovenfor, den har alt du behøver, bemærk den har fået en ændring nu, læs kapitel 12 omkring at køre bilen hjem selv uden andet end midlertidig ansvarsforsikring. Smadrer du den er det for egen regning mester. Måske det var en ide at anvende en autotransporter, et stk kronvildt på vejen og din drømme bil er væk. Billedet er deeplinket til autopower.se, håber det er ok med dem. Autopower er det største og fedeste BMW etusiast site i Norden.
Saint Besvaret May 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 7, 2006 tak tak Jeg ved godt der findes en søgefunktion hehe :) Men desværre stod der ikke noget med gul og rød nr.plade og det andet link mit svenske er ikke i top fornylig Ja jeg ved godt nogle af jer mener det er nemt nok men jeg har fire andre sprog at tænke på :) Saint
Admin Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Steen: det passer ikke helt' date='de gule er kun til Tyskland.Og de röde er til hele EU..:):)[/quote'] Ok, den gang jeg købte stod der på selv samme side at man måtte køre med de gule i Sverige. Eks. kunne man tage Trelleborg-Rostock. Det er 100!
Nif Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 et stk kronvildt på vejen og din drømme bil er væk. Når man kører med en autotrailer. Er bilen man transportere så forsikret?
Peter H. Besvaret May 8, 2006 Rapporter Besvaret May 8, 2006 Når man kører med en autotrailer. Er bilen man transportere så forsikret? Man får et transport firma til at köre den hjem,og ja så er der fuld forsikring på bilen :)
Guest ThomasO Besvaret May 9, 2006 Rapporter Besvaret May 9, 2006 autotransporter skrev jeg , ikke autotrailer.
emre Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 nogen der ved hvad prisforskellen er på gule og røde nummer?nogen der har erfaring?
Homer Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 nogen der ved hvad prisforskellen er på gule og røde nummer?nogen der har erfaring? Jeg går ud fra at det er nummerpladerne du refererer til, og der er ikke nogen forskel på prisen for selve nummerpladerne. Det er forsikringen der koster forskelligt.
Peter H. Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 nogen der ved hvad prisforskellen er på gule og røde nummer?nogen der har erfaring? Ca 100 Eur for gule og 200+ for röde... Husk bare på at de gule KUN dur i Tyskland.. og der kun er ansvar på dem...
nielsen.se Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 Ca 100 Eur for gule og 200+ for röde... Husk bare på at de gule KUN dur i Tyskland.. og der kun er ansvar på dem... Jeg købte for 14 dage siden en forsikring der gjaldt internationalt på alle skader i 14 dage. Kør ind til det nærmeste ADAC kontor. Forsikringen koster 80 euro, eller det gjorde den for 14 dage siden. Du kan vælge om den skal gælde i 14 dage eller en måned. Bestil tid på bilprovningen i god tid!! De har meget travlt nu. Du kan køre med de røde tyske plader til du har været på bilprovningen og få et nyt svensk reg. nr. Samme dag kan du tegne forsikring. Du kan køre videre på de tyske plader indtil de svenske kommer med posten efter et par dage.
Peter H. Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 Jeg købte for 14 dage siden en forsikring der gjaldt internationalt på alle skader i 14 dage. Kør ind til det nærmeste ADAC kontor. Forsikringen koster 80 euro, eller det gjorde den for 14 dage siden. Du kan vælge om den skal gælde i 14 dage eller en måned. Bestil tid på bilprovningen i god tid!! De har meget travlt nu. Du kan køre med de røde tyske plader til du har været på bilprovningen og få et nyt svensk reg. nr. Samme dag kan du tegne forsikring. Du kan køre videre på de tyske plader indtil de svenske kommer med posten efter et par dage. Ja, alle skader som du laver på andre men ikke på bilen selv...
emre Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 tusind tak for svarene..ok det er meget fint..jeg skal hente bilen på fredag så jeg kan først bestille tid i midten af næste uge-selvom pladerne er udløbet efter 30 dage kan man så kører i dem alligevel rundt i dk og sverige, hvis man bare bestiller tid hos bilprovningen?
Gio Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 tusind tak for svarene..ok det er meget fint..jeg skal hente bilen på fredag så jeg kan først bestille tid i midten af næste uge-selvom pladerne er udløbet efter 30 dage kan man så kører i dem alligevel rundt i dk og sverige' date=' hvis man bare bestiller tid hos bilprovningen?[/quote']Æh...du kan da sagtens bestille tid inden!!? Og nej, du må ikke køre i bilen efter pladerne er udløbet. Hvorfor tror du de skal være gyldige!!?
emre Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 folk siger "bare" at der er flere mdr ventetid hos bilprov i malmø...det var det jeg gik udfra--- :-)
BS Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 folk siger "bare" at der er flere mdr ventetid hos bilprov i malmø...det var det jeg gik udfra--- :-) Muligvis men det giver stadig ikke ret til at køre rundt på plader der ikke er gyldige. Hvis du er flexibel er det nok mulighed for at få en afbudstid tidligere end 2mdr. Læs den tråd Leon startede ang reg syn af hans MC.
emre Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 ok det gør jeg lidt senere..men hvordan kommer jeg til bilprovning når mine plader er ugyldige hvis jeg ikke finder en afbudstid?er det så lovligt at køre den til bilprovning,hvor ens plader er ugyldige
Guest jxhab Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 folk siger "bare" at der er flere mdr ventetid hos bilprov i malmø...det var det jeg gik udfra--- :-) Hehe jamen det er jo ikke deres problem jo. Du må absolut ikke køre hvis pladerne ikke er gyldige, der vanker store bøder tror jeg.
Gio Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 Hehe jamen det er jo ikke deres problem jo. Du må absolut ikke køre hvis pladerne ikke er gyldige' date=' der vanker store bøder tror jeg.[/quote']Du må køre til og fra besigtningsstedet... "När du kontaktar Bilprovningen för att beställa tid för registreringsbesiktningen kan du begära ett så kallat "Bevis om avtalad tid". Med det beviset får du köra kortast lämpliga väg till och från besiktningsstationen den dag du ska registreringsbesiktiga fordonet. Men glöm inte att ditt fordon måste vara trafikförsäkrat (gäller inte släpvagnar)." http://www.vv.se/templates/page3____1008.aspx
Guest jxhab Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 Du må køre til og fra besigtningsstedet... "När du kontaktar Bilprovningen för att beställa tid för registreringsbesiktningen kan du begära ett så kallat "Bevis om avtalad tid". Med det beviset får du köra kortast lämpliga väg till och från besiktningsstationen den dag du ska registreringsbesiktiga fordonet. Men glöm inte att ditt fordon måste vara trafikförsäkrat (gäller inte släpvagnar)." http://www.vv.se/templates/page3____1008.aspx Jeps men det forudsætter man har en tid jo, jeg forstod at man kunne køre lidt rundt uden gyldighed =)
Guest jxhab Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 tusind tak for svarene..ok det er meget fint..jeg skal hente bilen på fredag så jeg kan først bestille tid i midten af næste uge-selvom pladerne er udløbet efter 30 dage kan man så kører i dem alligevel rundt i dk og sverige' date=' hvis man bare bestiller tid hos bilprovningen?[/quote'] Sidst jeg snakkede med bilprovningen, var der ca. en måneds ventetid, men ring til dem og book tid, hvis du skal hente bilen og du kender datoerne, så er det bare med at være hurtig =)
emre Besvaret June 13, 2006 Rapporter Besvaret June 13, 2006 okkk...det er ikke så godt..hvis der er lang tid til bilprovning så er man på den..eller man kan forlænge sine tysker plader...der er ikke andre veje....som jeg ved
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu