Guest jxhab Skrevet May 12, 2006 Rapporter Skrevet May 12, 2006 Er der nogen af jer som har nogle gode kontakter derinde. Vi er igang med at skulle låne nogle penge og det trækker hele tiden ud fordi de er i tvivl om hvordan de skal gøre når nu vi ikke har indkomst i Sverige men i Danmark. Vi har alle papirene og der er en på sagen hos GE, men det går ikke hurtigt nok synes vi!
Homer Besvaret May 12, 2006 Rapporter Besvaret May 12, 2006 Har anvendt denne ved bilkøb uden problemer overhovedet - tværtimod super service!! Ved ikke om han kan "klare" andre typer lån, men prøv engang... Andreas Öhman GE Money Bank Sales Representative Auto Direct T +46 8 559 513 54 F +46 8 559 506 45 M +46 702 55 04 58 D *688-XXXX E andreas.ohman@ge.com www.gemoneybank.se
Guest Supermule Besvaret May 12, 2006 Rapporter Besvaret May 12, 2006 Jeg kan også kun anbefale Andreas..... :) Det går tjept!!!
Guest jxhab Besvaret May 13, 2006 Rapporter Besvaret May 13, 2006 Jeg takker og bukker.. Vi prøver ham mandag, for det går simpelthen for langsomt indtil videre i hvert fald =)
Guest jxhab Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Hmm tilsydeladende er der problemer med at låne penge, hvis man ikke har svensk indkomst. Vi skal f.eks låne til en lille bil og det vil de ikke kan jeg forstå på dem, det fatter jeg ikke ngoet af. Mon det er fordi at vi ikke lægger 20% men gerne vil låne hele beløbet.
BS Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Mon det er fordi at vi ikke lægger 20% men gerne vil låne hele beløbet. Det kan være derfor ja. Tit holder både banker og finansierings selskaber hårdt på 20% eller tilnærmelsesvis 20% Andre steder på debatten nævnes det netop at GE er villige til at låne til danskere. Held og lykke med det.
Guest jxhab Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Det kan være derfor ja. Tit holder både banker og finansierings selskaber hårdt på 20% eller tilnærmelsesvis 20% Andre steder på debatten nævnes det netop at GE er villige til at låne til danskere. Held og lykke med det. Takker. Ja jeg er også nysgerrig om andre har lån 80% og så lagt 20% selv eller hvordan og hvorledes, bare prisse irriterende =)
Guest Supermule Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Altid minimum 20%, idet bankerne vurderer at kan du ikke betale 20%, så har du ikke råd til det du vil låne til... Takker. Ja jeg er også nysgerrig om andre har lån 80% og så lagt 20% selv eller hvordan og hvorledes' date=' bare prisse irriterende =)[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Altid minimum 20%' date=' idet bankerne vurderer at kan du ikke betale 20%, så har du ikke råd til det du vil låne til...[/quote'] Hehe super dårlig regel. Har mere end råd, gider bare ikke spare op ;) men jeg tror vi finder en anden løsning ..
Guest Supermule Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Nej og det er det bankerne er ude efter.... folk der bruger deres penge fornuftigt og ikke "klatter" det hele væk....... Hehe super dårlig regel. Har mere end råd' date=' gider bare ikke spare op ;) men jeg tror vi finder en anden løsning ..[/quote']
Guest jxhab Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Nej og det er det bankerne er ude efter.... folk der bruger deres penge fornuftigt og ikke "klatter" det hele væk....... hehe ja det kan der være noget om, hvis bare man ikke var så utålmodig, så kunne det være =)
thomas_lund Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Også her lagt over 20% selv. Det eneste fornuftige, da man ellers ender op med masser af problemer (som du oplever nu) eller alternativt ågerrenter fordi du er high risk låntager. Start med at spare op! :-)
Guest Supermule Besvaret May 15, 2006 Rapporter Besvaret May 15, 2006 Det er vel fair nok at man viser at man kan finde ud af at spare op...... ellers kommer man jo bare ind i en gældsspiral og det er jo ikke det bankerne er ude efter, idet det så bliver sværere at få kradset pengene ind igen....
Guest jxhab Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Det er vel fair nok at man viser at man kan finde ud af at spare op...... ellers kommer man jo bare ind i en gældsspiral og det er jo ikke det bankerne er ude efter' date=' idet det så bliver sværere at få kradset pengene ind igen....[/quote'] Ja det er fair nok, men bare ikke når man står og mangler en ting her og nu, men nok om det, jeg finder en anden løsning så =)
Homer Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 De 20% er næppe et udtryk for at du skal vise banken at du selv kan spare op - kunne du det, havde du næppe brug for at låne!! Det er et udtryk for at de ikke vil have nogen risiko ved at låne dig bilen - bilen bliver belånt med såkalds "återtagenderätt" - det vil sige at hvis du ikke betaler dine afdrag, henter de bilen og sælger den. Bilen kan næppe sælges til samme pris som du har købt den til, så de 20% svarer til det "tab" der vil være ved et sådant salg. Men hvis du absolut VIL låne hele beløbet, findes der låneformer der tager højde for dette, uden sikkerhed i bilen - men så er renterne også ganske anderledes.
Guest jxhab Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 De 20% er næppe et udtryk for at du skal vise banken at du selv kan spare op - kunne du det, havde du næppe brug for at låne!! Det er et udtryk for at de ikke vil have nogen risiko ved at låne dig bilen - bilen bliver belånt med såkalds "återtagenderätt" - det vil sige at hvis du ikke betaler dine afdrag, henter de bilen og sælger den. Bilen kan næppe sælges til samme pris som du har købt den til, så de 20% svarer til det "tab" der vil være ved et sådant salg. Men hvis du absolut VIL låne hele beløbet, findes der låneformer der tager højde for dette, uden sikkerhed i bilen - men så er renterne også ganske anderledes. Det tror jeg du har helt ret i Homer. Men jeg ville også gerne låne hele beløbet, eller min kæreste ville, men det kunne hun ikke sagde GE fordi hun ikke havde nogen svensk indkomst, men nu løser vi det på en anden måde =)
Fagerland Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 GE har flere former for lån. Kan du ikke bare tage et af dem? Renten er lidt dyrere, men ikke voldsomt.
Guest jxhab Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 GE har flere former for lån. Kan du ikke bare tage et af dem? Renten er lidt dyrere, men ikke voldsomt. Jo men det var netop også sådan et lån vi kiggede på, da det var over 200.000 SEK.. Men det kunne ikke lade sig gøre sagde ham min kæreste snakkede med..
Fagerland Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Vi har også overvejet, at låne igennem GE, så derfor er jeg lidt nysgerrig. Hvad var grunden til, at de sagde nej?
Guest jxhab Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Jamen det var fordi vi ikke havde nogen indkomst i Sverige. Men jeg tror bare det er meget personafhænigt hvem man får fat i og hvem der aviser en. Vi har også overvejet, at låne igennem GE, så derfor er jeg lidt nysgerrig. Hvad var grunden til, at de sagde nej?
HenrikP Besvaret May 16, 2006 Rapporter Besvaret May 16, 2006 Jeg prøvede osse GE men endte op med at finde en bil jeg kunne købe kontant. Beskeden var at der skulle gå 6 mdr i SE før det kunne komme på tale. Derudover 20% i udbetaling. Vi har en gård med masser af friværdi, men jeg tror simpelthen de skal se om du når at få nogle betalingsanmærkninger på dit personnummer, altså om du betaler dine regninger.. De fik forresten også kopi af lønsedler og kontrakt.. /Henrik
Guest jxhab Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Det tror jeg du har ret i. Det er i det hele taget ganske fair med de 20% bare irriterende når man er et utålmodigt menneske =) Vi har boet her mere end 6 mdr, men det er selvfølgelig svært for GE at se på indkomsten i Sverige når der er ikke er nogen, men vi fik det løst til sidst, så alle er glade =) Jeg prøvede osse GE men endte op med at finde en bil jeg kunne købe kontant. Beskeden var at der skulle gå 6 mdr i SE før det kunne komme på tale. Derudover 20% i udbetaling. Vi har en gård med masser af friværdi, men jeg tror simpelthen de skal se om du når at få nogle betalingsanmærkninger på dit personnummer, altså om du betaler dine regninger.. De fik forresten også kopi af lønsedler og kontrakt.. /Henrik
Lyth Besvaret May 19, 2006 Rapporter Besvaret May 19, 2006 NU har jeg ringet og snakket med ham Andreas fra Ge-moneybank.. Og han siger at jeg ikke kan låne penge til bil fordi at det er et privatkøb jeg skal foretage.. Han siger at det skal være igennem en forhandler?? Hva gør man så? Så skulle man næsten ha kendt en forhandler i sverige som handlen lige kunne gå igennem...
Gio Besvaret May 19, 2006 Rapporter Besvaret May 19, 2006 NU har jeg ringet og snakket med ham Andreas fra Ge-moneybank.. Og han siger at jeg ikke kan låne penge til bil fordi at det er et privatkøb jeg skal foretage.. Han siger at det skal være igennem en forhandler?? Hva gør man så? Så skulle man næsten ha kendt en forhandler i sverige som handlen lige kunne gå igennem...Auto-Performance eller Auto-Haus, måske!?
HenrikP Besvaret May 19, 2006 Rapporter Besvaret May 19, 2006 NU har jeg ringet og snakket med ham Andreas fra Ge-moneybank.. Og han siger at jeg ikke kan låne penge til bil fordi at det er et privatkøb jeg skal foretage.. Han siger at det skal være igennem en forhandler?? Hva gør man så? Så skulle man næsten ha kendt en forhandler i sverige som handlen lige kunne gå igennem... Problemet er bare at forhandleren så skal stå for garanti osv. Talte med en "lokal" der havde en masse gode informationer, blandt andet har du som forbruger krav på min 3 mdr. garanti på en brugt bil og du kan reklamere over hvadsomhelst i garantiperioden som forhandleren bare skal ordne.. Nu skal jeg lige finde loven, men det lyder da kanon og vil sansynligvis gøre det svært at køre et privatkøb over en forhandler. /Henrik
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu