Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, Idet jeg var i Tyskland i weekenden, undrede jeg mig lidt over hvordan den måler de 250 km/t, for bilen stoppede ikke ved 250 Km/t på speedometeret, har den et andet speedometer til spærren?

Besvaret
Hejsa, Idet jeg var i Tyskland i weekenden, undrede jeg mig lidt over hvordan den måler de 250 km/t, for bilen stoppede ikke ved 250 Km/t på speedometeret, har den et andet speedometer til spærren?
Er det bare mig der ikke helt forstår spørgsmålet!? Hvilken bil...hvorfor...hvorhenne....
Besvaret
Er det bare mig der ikke helt forstår spørgsmålet!? Hvilken bil...hvorfor...hvorhenne....
Gio - der står da, at det var i Tyskland - ikk'`... Men - jeg synes også, at der mangler lidt konkret baggrundsinformation i spørgsmålet:thumbup:
Besvaret
Sorry!!! Jeg prøver at omformulere: Er det bare en skrøne, at der er fartspærrer i Audi´s biler, jeg kørte over 250 km/t i Tyskland på Speedometeret, ved godt det ikke er den reelle fart, men hvordan ved den så den er nået til 250 km/t? Mærket er Audi A6 3.2 q
Guest jxhab
Besvaret
Sorry!!! Jeg prøver at omformulere: Er det bare en skrøne, at der er fartspærrer i Audi´s biler, jeg kørte over 250 km/t i Tyskland på Speedometeret, ved godt det ikke er den reelle fart, men hvordan ved den så den er nået til 250 km/t? Mærket er Audi A6 3.2 q
Som udgangspunkt er det jo en elektronisk fartspærre, så den har jo en hvis form for intelligens og det er også den nogle "taber" når de har haft bilen til service, jeg tror ikke den er mekanisk i hvert fald?
Besvaret
Som udgangspunkt er det jo en elektronisk fartspærre' date=' så den har jo en hvis form for intelligens og det er også den nogle "taber" når de har haft bilen til service, jeg tror ikke den er mekanisk i hvert fald?[/quote']Spærren ligger i ECU´en, ja. det hele kalkuleres elektronisk, udfra motoromdrejninger og div. information, som ECU´en får tilbage fra de forskellige sensorer omkring på bilen. HVOR meget kørte du, Ronal, over 250 km/t?
Besvaret
Spærren ligger i ECU´en, ja. det hele kalkuleres elektronisk, udfra motoromdrejninger og div. information, som ECU´en får tilbage fra de forskellige sensorer omkring på bilen. HVOR meget kørte du, Ronal, over 250 km/t?
Jeg kom kun lige de over 250 km/t, tror den lå mellem 250 og 260 kiggede ikke så meget på speedometeret, :laugh: , men mine medpassagere fortalte den lå lige under 260, mere turde jeg ikke på en 3 sporet autobahn kl tidligt om morgnen Dog fik jeg at vide at der stadigvæk var mere "power" i bilen :) . Det lod jeg hellere ikke lige mærke til. Der var fuld fokus på vejen. Mach hastigheden var dog omkring de 170-200, så vi ikke skulle tanke hver 2. time. Det skal også siges at vi blev overhalet af en A8, hvor vi kørte 200km/t, hvor det føles som om vi have trukket håndbremsen.
Guest Supermule
Besvaret

Audi har på forhånd lagt en omdr begrænser ind i motorstyringen, baseret på motoromdr i højeste gear.... Når den rammes, acc. bilen ikke længere..... Regn med at den passer, men speedo gør ikke.

Besvaret
Audi har på forhånd lagt en omdr begrænser ind i motorstyringen' date=' baseret på motoromdr i højeste gear.... Når den rammes, acc. bilen ikke længere..... Regn med at den passer, men speedo gør ikke.[/quote'] Jeg ved godt at speedo ikke passer, men motoromdr. iforhold til højeste gear giver mening, hvis den ikke kan kører 250km/t i næsthøjeste gear ;) .
Besvaret

Nu ved jeg ikke hvordan speedometeret er lavet på den audi du kørte i. Men mange er jo mere eller mindre elektroniske idag. HVis elektronikken i motor styringen ved helt præcist hvornår den rammer 250. Hvorfor kan det så ikke lade sig gøre at få den oplysning overført til speedometeret?

Besvaret
Passer vel meget godt med 260' date=' hvis man regner fejlvisning på speedometeret med. Du så ikke hastigheden på feks. navigationen ?[/quote'] Nope!, Jeg tror ikke at det indbyggede Navi+ i Audi kan vise den information, jeg har ihvertifald ikke fundet det.... eller kigget efter det.... Det skal siges at verden passere hurtigt forbi ved denne hastighed og det er ikke der man leder efter en cd i handskerummet.
Besvaret
Det skal siges at verden passere hurtigt forbi ved denne hastighed og det er ikke der man leder efter en cd i handskerummet.
Jeg tror nu ikke Supermule har nogle problemer med at have styr på det hele, ved den hastighed...:p SM: Var det din ML´er der kom blæsende over broen mod DK igår ca. kl. 17:15?
Guest Supermule
Besvaret

Mener først jeg kørte lidt senere...... og jeg faktisk kørte omkring de 110 hele vejen.... Så nej det tror jeg faktisk ikke

Jeg tror nu ikke Supermule har nogle problemer med at have styr på det hele, ved den hastighed...:p SM: Var det din ML´er der kom blæsende over broen mod DK igår ca. kl. 17:15?
Guest ThomasO
Besvaret

Hvis i sidder og kigger lidt på chip trims til AUDI som mange firmaer har, vil i også erfare at ud over motorstyringen, kan man også konfigurere 250 spærren væk. Så det kan være den er chippet. b270.gifs5.gif

Besvaret
Hvis i sidder og kigger lidt på chip trims til AUDI som mange firmaer har' date= vil i også erfare at ud over motorstyringen, kan man også konfigurere 250 spærren væk. Så det kan være den er chippet. b270.gifs5.gif
Tror det ikke.. for den går ikke mere på toppen :)
Guest Supermule
Besvaret

Hvis den ikke løber ind i omdr. begrænseren, så vil den, alt andet lige, køre stærkere...

Tror det ikke.. for den går ikke mere på toppen :)
Besvaret
Hvis den ikke løber ind i omdr. begrænseren' date=' så vil den, alt andet lige, køre stærkere...[/quote'] Vi havde en A3 3.2 og den gik ikke mere ind 245 på gps,så jeg tror ikke en noget tungere A6 går stärkere :):)
Besvaret
Jeg kom kun lige de over 250 km/t, tror den lå mellem 250 og 260 kiggede ikke så meget på speedometeret, :laugh: , men mine medpassagere fortalte den lå lige under 260, mere turde jeg ikke på en 3 sporet autobahn kl tidligt om morgnen Dog fik jeg at vide at der stadigvæk var mere "power" i bilen :) . Det lod jeg hellere ikke lige mærke til. Der var fuld fokus på vejen. Mach hastigheden var dog omkring de 170-200, så vi ikke skulle tanke hver 2. time. Det skal også siges at vi blev overhalet af en A8, hvor vi kørte 200km/t, hvor det føles som om vi have trukket håndbremsen.
Som du selv var lidt inde på -så måler dit speedometer ikke helt rigtigt. Jo hurtigere du kører -så større fejlmåling. Den bedste måde at få den faktiske hastighed (inde i bilen) er at se hvad dit GPS system (bilcomputer etc.) siger du kører -hvis du har GPS. Min gamle BMW 330 stoppede først for benzin tilførslen til motores ved ca. 260 km/t på speedometeren (i Tyskland) (hvilket nok passer meget godt med at jeg faktisk "kun" kørte 250 km/t).
Besvaret
Vi havde en A3 3.2 og den gik ikke mere ind 245 på gps' date='så jeg tror ikke en noget tungere A6 går stärkere :):)[/quote'] Spørgsmålet er om 6'erens bedre aerodynamik (længere, mere strømlinet) ikke gør den kan smutte op over de 250..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...