Simon Irgens Skrevet May 17, 2006 Rapporter Skrevet May 17, 2006 Beder alle om at sende positive vibes og ønsker om jeg ikke har købt mig en mandagsbil...!?!! Jeg fik min `næsten` nye a6´er sidste mandag, indtil igår ingen probs, men så på vej hjem fra job så valgte mine viskere at strække hele 3 gange midt i den hvor jeg måtte i rabatten at holde, not funny:cry: Kommer hjem, ringer til forhandleren og kører op med bilen med det samme, men har fortæller at han nok først kan fikse den i næste uge:confused: Jeg får så derimod en lånebil i form af et beast af lilla audi 80:scared: i stedet for.....så til alle jer der færdes i trafikken så skal i bare vide at jeg IKKE er bange for at bruge den...så hold afstand!!!
Peter H. Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Surt....Det er som om at alle de store drømmemærker absolut har sine svagheder. Specielt deres egne garantiordninger som eks. AUDI mobilitetsgaranti' date= hvor de selv rykker ud, gør jo at en del fejl ikke figurerer i ADAC statestikkerne. Så kan bilen faktisk fremstå som langt mere fejlfri end i virkelighedens verden. Har lige fundet ud af at den A4 jeg har, tilsyneladende har det med at knalde en tændspole i ny og næ. Iflg en artikel jeg læste på automotorsport.se var Bosch nået til deres 13 generation af denne. Mon de snart fatter at Bosch ikke magter opgaven. Mine ungdomsfantasier om MB, BMW og AUDI er kommet ned på et ret fornuftigt niveau igen. MB rustede og var et cirkus med el fejl. oplevede dele der "faldt af" på vej hjem fra service, 100% shutdowns på motorvejen m.v. BMW var ok indtil den pludseligt knækkede fjedre, brændte bremse åg + skiver af og guffede bøsninger i lange baner. Mange af delene blev skiftet en gang til på garanti, da reservedelene heller ikke var iorden. Til trods for en ellers super service fra værkstedet. Er spændt på hvor langt min nuværende kan køre uden at gå i stykker, altså ligeud på motorvejen. Hold os endeligt opdateret på forløbet, det kan give andre et realistisk billede. Nok er bilerne federe, men de går absolut i stykker som alt andet. Hvornår läre du det :):).. Du skal jo handle hos os :) Ps dine nye 18" er kommet.. Så er det bare at komme afsted .:)
Simon Irgens Besvaret May 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 17, 2006 Surt....Det er som om at alle de store drømmemærker absolut har sine svagheder. Specielt deres egne garantiordninger som eks. AUDI mobilitetsgaranti' date= hvor de selv rykker ud, gør jo at en del fejl ikke figurerer i ADAC statestikkerne. Så kan bilen faktisk fremstå som langt mere fejlfri end i virkelighedens verden. Har lige fundet ud af at den A4 jeg har, tilsyneladende har det med at knalde en tændspole i ny og næ. Iflg en artikel jeg læste på automotorsport.se var Bosch nået til deres 13 generation af denne. Mon de snart fatter at Bosch ikke magter opgaven. Mine ungdomsfantasier om MB, BMW og AUDI er kommet ned på et ret fornuftigt niveau igen. MB rustede og var et cirkus med el fejl. oplevede dele der "faldt af" på vej hjem fra service, 100% shutdowns på motorvejen m.v. BMW var ok indtil den pludseligt knækkede fjedre, brændte bremse åg + skiver af og guffede bøsninger i lange baner. Mange af delene blev skiftet en gang til på garanti, da reservedelene heller ikke var iorden. Til trods for en ellers super service fra værkstedet. Er spændt på hvor langt min nuværende kan køre uden at gå i stykker, altså ligeud på motorvejen. Hold os endeligt opdateret på forløbet, det kan give andre et realistisk billede. Nok er bilerne federe, men de går absolut i stykker som alt andet. Han lyder farlig. Har ellers kun hørt godt om ham. Har en ven der vel har købt 4 biler hos ham uden kvaler. Men har derimod en anden ven det henter en porsche hos ham her klokken 2 så må hellere ringe og give ham lyden fra jungletrommerne inden det er for sent..... Ja alle biler, koreanske som tyske, dyre som billige har vist alle deres fejl. Har ladet mig fortælle at nogle folk jeg kender hos SMC at det med viskerne svigter skulle være et meget kendt problem hos AUDI. Viskermotoren skulle sætte ud efter den halve forventede levetid. Et af problemerne er at de har været så geniale at de har sat tandhjul af metal og aluminium til at køre sammen og når der ryger salt, vand, spolerväske osv osv derned i så irre aluminiums tandhjulene og metaltandhjulene ruster og de to ting skulle efter sigende IKKE `gå godt i spænd`, vhis man forstår sådan en lille en;) Nå men det problem med viskerne kom ikke helt som en overraskelse for mig da det samme skete da jeg var ude at prøvekøre den første gang, men det blev lovet lavet og hvis det opstod igen skulle han nok tage sig af det. Og det gjorde det så... Han fortalte så at han `kun`havde renset mekanikken og givet det fedt men nu skulle han nok gøre det der skulle til så krydser fingre
Gio Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 Min A4 98.5 er heller ikke for god i viskermotoren længere...så jeg kan kun nikke genkendende til problematikken. Om den er blevet skiftet tidligere? Aaaaaner det ikke *g*
Peter H. Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 De Audiér vi har haft med visker fejl er at selve viskerarmen er af alu og det iere sammen og til sidst kan motoren ikke träkke det rundt mere.. Vi har aldrig haft fejl på selve viskeremotoren ..
Gio Besvaret May 17, 2006 Rapporter Besvaret May 17, 2006 De Audiér vi har haft med visker fejl er at selve viskerarmen er af alu og det iere sammen og til sidst kan motoren ikke träkke det rundt mere..jeg har netop observeret en del ir omkring fæstning arm<->motor..og endte op med at dryppe et par dråber syrefri olie på. Det hjalp....men sikkert kun midlertidigt.
Simon Irgens Besvaret May 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 17, 2006 jeg har netop observeret en del ir omkring fæstning arm<->motor..og endte op med at dryppe et par dråber syrefri olie på. Det hjalp....men sikkert kun midlertidigt. Så vidt jeg kunne forstå på mine kompisor der er hos SMC siger at der ikke er nogen vej uden om en ny anordning i det langt løb. Skulle ligge til ca 600dkr men det er jeg sku ikke helt klar over om er min pris eller...!?!
Simon Irgens Besvaret May 17, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 17, 2006 Simon: Det kan da også være at bilerne er ok' date= men ville bare dele min egen erfaring med Mårtenssons. På Lørdag er det 14 dage siden jeg hentede bilen, og har stadigvæk kun 1 nøgle. Det er fandeme også for ringe...
Simon Irgens Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Status: Nåmen jeg fik da mine nøgler i går. efter 2 uger, godt forsikringen ikke opdagede det, de havde da gået helt i sort. Nåja nøglen virker heller ikke, skal selv skaffe og skifte batteriet på den. Vi fik også fundet ud af at der var IKKE longlife olie på. Men mysteriet med hvorfor han så havde sat 30.000km og 720 dage til næste service i loggen på bilen, er mig en stor gåde. Standardolie bliver vist lidt plumret hvis den skal køre 30.000km. Han gjorde heller ikke nogle tiltag til at rettet op på situationen. Nåmen PeterH er nu gået ind i sagen, og vi får snart lavet et "lille godkendt service" hos en autoriseret, der måske hvis jeg er heldig varetager et longlifeolie skifte, uden at skifte mere end højest nødvendigt igen-igen. Nu får vi at se om det lykkedes. Og tak til Peter H der lige helt uopfordret knaldede sin PC på bilen, og opdagede kvaliteten af olien i bilens logfiler. Thx buddy.... Måske man burde køre til et M - Eftersyn også, er ved at blive rigtigt paranoid af det her. Synd for hans sælger Robert er bare en alletides fyr, med den fedeste humor. Han har jo ikke indflydelse på det her. Nåmen nu har jeg ikke tid til at skrive mere, der står en ung mand og slår på mit badeværelsesgulv med en stor hammer. Vandskade under plastgulvet. Da vi var deroppe i søndags og hente de dæk til porschen snakkede jeg lidt med ham om hele sagen her og der gav han sin kollega Robert skylden for hele hændelsen her så der er vist en der desperat prøver at vaske hænder men det kan vel næppe være anden end hans ansvar at det hele fungere. Lige friskt nok ville jeg mene Fortsat held og lykke med dit projekt Thomas
Gio Besvaret June 20, 2006 Rapporter Besvaret June 20, 2006 jeg har netop observeret en del ir omkring fæstning arm<->motor..og endte op med at dryppe et par dråber syrefri olie på. Det hjalp....men sikkert kun midlertidigt.Jeg har netop fået fikset mine viskere for den nette sum af 700 danske bananer :o Det hele irrer sammen, og nogle dele ruster. Motoren er, som Peter skriver, fin. Men mekanikken bliver umulig at trække rundt. Audi ville skifte det hele, inkl. viskermotor (nåede dog aldrig at få en pris på det - og desuden var rep-kittet i hardcore restordre). Min lokale mekaniker kiggede mere logisk på det, og ordnede det, nu han alligevel var igang med støddæmpere og fjedre.
ulmus Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Det var da billigt - jeg gav 1500 sek. for 1½ år siden. Det var på forrudeviskerne. (Hos "Din bil" på Kabinev.!!") Nu er bagrudeviskeren også stået af, men den kan kan jo undvære, når man har sidespejle i begge sider. Jeg har en Golf 4 og har haft mange andre biler før, men der har jeg aldrig haft problemet. Heller ikke da jeg havde en 16 år gammel "Bobbel".
Johan Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Jeg glæder mig allerede, mig og Maria har lige købt en ny A4 som vi skal hente i morgen eller på mandag...............
Gio Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Jeg glæder mig allerede' date=' mig og Maria har lige købt en ny A4 som vi skal hente i morgen eller på mandag...............[/quote']Det er jo "standard" slitage. At det så burde været lavet bedre fra starten af, tja... Jeg fik rig mulighed for at teste mine viskere på vej på jobbet idag - og de har aldrig virket bedre :)
Johan Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Det er jo "standard" slitage. At det så burde været lavet bedre fra starten af, tja... Jeg fik rig mulighed for at teste mine viskere på vej på jobbet idag - og de har aldrig virket bedre :) Jeg brugte faktisk ikke mine, har behandlet forruden med noget turtle-wax-regn-gå-væk væske og det virker fantastisk................:th2:
Gio Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Jeg brugte faktisk ikke mine' date=' har behandlet forruden med noget turtle-wax-regn-gå-væk væske og det virker fantastisk................:th2:[/quote']Jeg tvivler på du kan nøjes med Turtle-skrid-væk-regn om natten, når det høvler ned, og de modkørende fyrer op for fyrtårnet. Men ok...nogle slår en bøvs, bare forruden er fugtig...og andre har det fint med nedrullede vinduer i monsunregn. Sådan er vi jo så forskellige. Jeg har selv behandlet mine vinduer med Rejex, og det fungerer også forrygende - men behandlingen slides ret hurtigt af, når du bruger viskerne ofte. Men lige at gi´ forruden en tur mere er ikk eet problem - hvis jeg ser igennem fingre med "skal hærde i 12 timer, beskyttet for vejr og smuds"
Toft Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Jeg undrer mig over det at anvende "mirakel-mixture" på frontruden i disse tider, det der så regnen bare preller af. Altså, én gang over broen, så sidder der 167 lorte insekter smattet på ruden.. For at fjerne dem, fjerner I så ikke også samtidig stort set hele effekten af "jeg-behøver-ikke-anvende-mine-viskere-i-regnvejr-hi-hi-tryllemidlet"
Johan Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Det er også rigtigt nok, for der hvor man er blevet ramt af en af de flyvende kryb med crem i så er det begrænset hvor meget det virker lige der. Men ellers er det fantastisk, dog skal det siges at det virker først ved en 50-60 km/t ellers er der ikke vind nok til at skubbe vandet væk fra ruden.
Gio Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Finten er også netop at The Bugs ikke sidder NÆR så godt fast, når du skal fjerne dem igen. Det er et stort plus!!
Johan Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Finten er også netop at The Bugs ikke sidder NÆR så godt fast' date=' når du skal fjerne dem igen. Det er et stort plus!![/quote'] Ikke dem som sigter efter vores bil..................de sataner er ikke til at skrabe væk igen.
Gio Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Ikke dem som sigter efter vores bil..................de sataner er ikke til at skrabe væk igen.Vindues-rens på vinduet, og lad det trække ind og blødgøre krybenes cement-indvolde i 5 minutters tid - så er de, med Rejex-behandlet glas, bestemt nemmere at få af end før. Men ja..de falder ikke af af sig selv ;)
Johan Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Vindues-rens på vinduet' date=' og lad det trække ind og blødgøre krybenes cement-indvolde i 5 minutters tid - så er de, med Rejex-behandlet glas, bestemt nemmere at få af end før. Men ja..de falder ikke af af sig selv ;)[/quote'] Jeg har vist også en skvat zippo benz tilbage der hjemme, vi prøver os frem...................;)
mrode Besvaret June 21, 2006 Rapporter Besvaret June 21, 2006 Hvor lang er sæsonen med de satans kryb? Jeg er VIRKELIG træt af at skulle skrabe selvmordskrybene af hver anden dag for at kunne få lov til at kunne kigge ud af ruden :fight:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu