emre Skrevet May 23, 2006 Rapporter Skrevet May 23, 2006 hvordan formatere man ens windows XP?hvodan sletter man det hele?jeg skal have et nyt styresystem
Guest Supermule Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 RTFM..........Read The Fucking Manual......hvordan formatere man ens windows XP?hvodan sletter man det hele?jeg skal have et nyt styresystem
MC Manden Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 RTFM..........Read The Fucking Manual...... Supermule... kan du ikke få et job, li'som Gio ??? Så er det ikke sikkert du SKAL besvare alle indlæg
mrode Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 hvordan formatere man ens windows XP?hvodan sletter man det hele?jeg skal have et nyt styresystem Hvis du skal installere XP igen, så er det nemmeste blot at smide CD'en i igen og bede den installere. Der får du valgmuligheden for at formatere harddisken. Den mulighed har de fleste operativsystemer så vidt jeg ved.
emre Besvaret May 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 23, 2006 Hvis du skal installere XP igen, så er det nemmeste blot at smide CD'en i igen og bede den installere. Der får du valgmuligheden for at formatere harddisken. Den mulighed har de fleste operativsystemer så vidt jeg ved. tusind tak for dem der blokere ham supermule.hvis du komme med en hjælpende hånd så må du gerne give din hjælp ellers hold dig væk fra forummet. jeg har xp nu men vil gerne have windows 98 el 2000.er det muligt?
MC Manden Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 jeg har xp nu men vil gerne have windows 98 el 2000.er det muligt? Naturligvis er det muligt, men hvorfor skifte ? Og, specielt Win98 er vel ikke en bedre løsning ? Vi er netop igang med en størrere migrering fra win2000 til XP, da 2000 også har en række begrænsninger MS skulle efter signede lancere en ny windows (som jeg da ikke kan huske hvad hedder)... måske en ide at vente lidt ?
mrode Besvaret May 23, 2006 Rapporter Besvaret May 23, 2006 tusind tak for dem der blokere ham supermule.hvis du komme med en hjælpende hånd så må du gerne give din hjælp ellers hold dig væk fra forummet. jeg har xp nu men vil gerne have windows 98 el 2000.er det muligt? Ja, men som MC Manden forstår jeg ikke hvorfor du skulle gå tilbage.. de versioner kommer der vist nok ikke yderligere opdateringer til. Begge win-versioner kan formatere harddisken når du installere den så vidt jeg husker, det er ved at være nogle år siden jeg sidst har installeret 2000 og endnu længere tid siden for 98. og til MC Manden.. næste version hedder Vista ;)
emre Besvaret May 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2006 Emre: Ude rundt omkring er der på serversiden endnu ret mange NT4 og WIN2K servere, men det er også en helt anden sag da de bliver nurset af IT fagfolk. Der er ingen grund til at installere ældre OS (Operativsystemer) som WIN2000 på en arbejdstation, og slet ikke et halvt afskrevet et som WIN98. Jeg formoder du skal køre på WWW. Men det er måske fordi du har fået en fuld licens version af en bekendt eller sådan? Uanset hvad, så på XP får du et meget mere stabilt operativsystem. Bare sørg for at få en fuld version med rigtig licens, og lad være med at køre på de der crackede versioner fra nettet. De kan ikke opdateres, og det er næsten det vigtigste for dig. Igår sad jeg og opdaterede en nyinstalleret XP med servicepack 1, og ud over en Servicepack 2 på 123 MB, så var der over 90MB rettelser bagefter + ny mediaplayer. Næsten et helt nyt operativsystem. Ved du hvad, alt dette har også noget at gøre med om hvor sikker din PC er imod omverdenen. Det kan være svært nok for en ikke så IT kyndig at holde en privat PC i god form uden internettet, bare det at undgå den "sander til" hen ad vejen er en kunst i sig selv. Men skal du have WWW på SKAL du altså have noget nyere der er opdateret, + en ordenlig antivirus. Ellers er du hurtigt i problemer. Så med mindre du er entusiast eller virkeligt ved hvad du laver, så hold dig fra WIN2K og tidligere versioner. En WIN XP er nu slet ikke så dyr. Her er lidt om XP og formattering: http://support.microsoft.com/?kbid=313348 Her er lidt om bootdisk: http://www.bootdisk.com/ hvis ikke du har en XP skive og VIL formattere. Skal du bare slette indholdet af din disk, er formatering ikke nok. Søg på ordet disk eraser ved download.com. Der er flere gratis som virker fortrinligt. Men en XP vil løse stortset hele det behov - du sikkert har. Håber det gav lidt lys over din problemstilling. Tilføjelse til Mcmanden: Windows kommer i ny verson snart.... ja.... men lad den nu lige ligge lidt i starten. Fordi: WIN98 fik upgrade til Second Edition, og det var næsten et nyt Operativsystem dengang. Windows NT4 endte oppe på Servicepack 4. WIN2000 var nærmest ubrugeligt uden Servicepack 1, efter servicepack 2 blev det ret stabilt. WIN XP er p.t. oppe på Servicepack 2, og næsten 100MB rettelser siden. Hvem har lyst til at købe en Windows Vista .... i allerførste version uden servicepacks.. tror DU det virker som det skal? Ha ha ha..... tusind tak for svaret. et par medlemmer af min familie har "taget" min xp cd og installeret den på sin egen computer.og de computer vil jeg gerne have slettet, da det ikke er lovligt som jeg ved.det er derfor jeg er så meget efter formatering..
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Windows kommer i ny verson snart.... ja.... men lad den nu lige ligge lidt i starten. Fordi: WIN98 fik upgrade til Second Edition, og det var næsten et nyt Operativsystem dengang. Windows NT4 endte oppe på Servicepack 4. WIN2000 var nærmest ubrugeligt uden Servicepack 1, efter servicepack 2 blev det ret stabilt. WIN XP er p.t. oppe på Servicepack 2, og næsten 100MB rettelser siden. Hvem har lyst til at købe en Windows Vista .... i allerførste version uden servicepacks.. tror DU det virker som det skal? Ha ha ha..... Vista er 100% ny kode, og ikke, som før, tilbygninger på eksisterende kodebase fra gamle afprøvede systemer. Så ja, der er vel egentlig to muligheder - "wow" eller "barf" ;)
hsahirf Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 lidt off topic, så har jeg det med nye OS som ThomasO har det med tidligere : ikke noget jeg vil anbefale til ikke-nørder, før første servicepack kommer. Lad endelig andre om at erfare eventuelle fejl og mangler
Gio Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 lidt off topic' date=' så har jeg det med nye OS som ThomasO har det med tidligere : ikke noget jeg vil anbefale til ikke-nørder, før første servicepack kommer. Lad endelig andre om at erfare eventuelle fejl og mangler [/quote']Jeg tager med glæde imod Vista i første frosne release, og tager de tæsk der måtte komme. Det kan jeg kun lære af - og jeg glæder mig faktisk :)
hsahirf Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 du virker så heller ikke som om du tilhører ikke-nørderne Jeg skal da også lege med den, men beholder nu mine "vigtige" sager på XPpro indtil servicepack1 kommer - og vil absolut ikke anbefale mine ikke-ITkyndige venner og bekendte at anskaffe sig vista'en i første release (Men det kan jo være dette ændrer sig, når man får fingre i den og måske begejstres)
Guest jxhab Besvaret May 24, 2006 Rapporter Besvaret May 24, 2006 Set fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt er det også den helt rigtige approach. Der går nok 3-8 måneder eller måske mere før Vista bliver rullet ud rundt omkring. Nu skal det jo testes ude hos alle leverandørene. Jeg kan huske da SP4 kom til NT4, der var en del ballade hos nogle af sikkerhedsproducenterne fordi de ikke lige var enige omkring de opdateringer der er. Men ja som en har været inde på .. ren nørderi.. Hvem har lyst til at købe en Windows Vista .... i allerførste version uden servicepacks.. tror DU det virker som det skal? Ha ha ha.....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu