koustrup Skrevet May 27, 2006 Rapporter Skrevet May 27, 2006 Ja, så er det snart vores tur til at komme til malmø :-) Mht. fastnet tlf., regner vi med at have IP nr. hos www.unotel.dk, er der alternativer som er billigere og måske bedre?? Mht. mobil telefon, er det forstået korrekt er 3 dækker i malmø (det danske net), eller er der noget jeg har misforstået?
Guest Supermule Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Brug Telsome istedet.... Det er der flere der kan anbefale. 3 dækker i Malmø området og er nok det bedste og billigste alternativ på mobil siden.... Husk at vælge "0 på 3" som tilvalg....
koustrup Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Brug Telsome istedet.... Det er der flere der kan anbefale. 3 dækker i Malmø området og er nok det bedste og billigste alternativ på mobil siden.... Husk at vælge "0 på 3" som tilvalg.... Hej Brian. Unotel skal jo blot have 29 kr., for den samme ydelse, men jeg har faktisk kigget meget på Telsome, jeg kender blot ikke deres kvalitet? Er det forstået således at selvom 3 telefonen går på svensk 3 net, så er det ingen ekstra udgift for mig??? Og sidst men ikke mindst, hvorfor er det vigtigt at vælge "0 på 3" (jeg kender godt abo., men kan ikke se hvorfor det skulle være vigtigti)! På forhånd tusind tak for hjælpen. Kenneth K
koustrup Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Brug Telsome istedet.... ... Undskyld jeg forvekslet lige Telsome og http://www.telio.dk/
Guest Supermule Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Så kan du tale alt det du vil imellem to 3 tlf uden beregning..... Det er der mange der bruger i familier....
Guest Trine Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Er det forstået således at selvom 3 telefonen går på svensk 3 net, så er det ingen ekstra udgift for mig??? Og sidst men ikke mindst, hvorfor er det vigtigt at vælge "0 på 3" (jeg kender godt abo., men kan ikke se hvorfor det skulle være vigtigti)! Hej Kenneth Når du roamer på 3 Sverige med din danske 3 telefon så betragter den netværket som "hjemmenetværk", dvs du betaler fuldstændig det samme som hvis du fysisk stod i Danmark. Det betyder samtidig at du betaler udlandstakst hvis du ringer til et svensk nummer. Hvorfor du skulle vælge 0 på 3 ved jeg ikke, det er kun smart hvis du ringer meget mellem 3 telefoner, så gør du ikke det så spar de penge..... Trine Telsome og 3 kunde. (og der bliver jeg)
koustrup Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Hej Kenneth Når du roamer på 3 Sverige med din danske 3 telefon så betragter den netværket som "hjemmenetværk", dvs du betaler fuldstændig det samme som hvis du fysisk stod i Danmark. Det betyder samtidig at du betaler udlandstakst hvis du ringer til et svensk nummer. Hvorfor du skulle vælge 0 på 3 ved jeg ikke, det er kun smart hvis du ringer meget mellem 3 telefoner, så gør du ikke det så spar de penge..... Trine Telsome og 3 kunde. (og der bliver jeg) Hej Trine. Tusind tak for dit svar. Så vil jeg få oprettede mig en 3 tlf. (måske i min søster`s navn), og så få lavet noget ip telefoni hos Telsome (kan forstå at adaptopren er gratis pt.), kan Telsome`s boks priotere trafikken? Kenneth
Gio Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Tusind tak for dit svar. Så vil jeg få oprettede mig en 3 tlf. (måske i min søster`s navn)' date=' og så få lavet noget ip telefoni hos Telsome (kan forstå at adaptopren er gratis pt.), kan Telsome`s boks priotere trafikken[/quote']Så længe du ikke er flyttet til Sverige, så kan du bare gå ned i 3-biksen og oprette dit abb. i dit eget navn, og derefter flytte. Du skal først bruge venner/familie med dk-adresse, hvis du allerede ér flyttet. M.h.t. QoS-prioritering, så skal du ikke forvente alverden af konsumer-udstyr - og huske på, at det kun er lokalt du prioriterer. Så snart du er ude af dit eget netværk, så er QoS en by i Norbotten ;) Hvis du derimod valgte IP-telefoni fra Telia eller TDC/Song, så ville QoS fungere på din operatørs net også - men idét trafikken forlader dette, og skal via alverdens net og peeringer, så går den let galt igen.
Guest Trine Besvaret May 27, 2006 Rapporter Besvaret May 27, 2006 Hej Trine. Tusind tak for dit svar. Så vil jeg få oprettede mig en 3 tlf. (måske i min søster`s navn), og så få lavet noget ip telefoni hos Telsome (kan forstå at adaptopren er gratis pt.), kan Telsome`s boks priotere trafikken? Kenneth Vi har ikke QoS på vores adaptor men jeg ved de Linksys de har nu reklamerer med det feature. Aner ikke hvordan det fungerer i praksis men vi har slet ikke de problemer Lars nævner. Det skyldes nok primært at han bor laaaaaaangt ude på landet og derfor har en meget langsommere linie end jeg har i byen. Vi kender snart en del men Telsome og ingen har problemer med kvaliteteten. Og ja, jeg så noget med boksen er gratis i øjeblikket, hvis du har brug for hjælp med opsætning så er du velkommen til at kontakte mig på PM. Mht 3 så mindes jeg at have hørt at man kan risikere at blive opsagt som kunde, når man "udvandrer". Vi har vores abonnement i en søskendes navn, det kører via vores netbank som PBS betaling og der kan vi se regningen og alt muligt andet. Så der er altså ikke de store problemer med at oprettte i andres navn. God fornøjelse:)
koustrup Besvaret May 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret May 27, 2006 Mht 3 så mindes jeg at have hørt at man kan risikere at blive opsagt som kunde, når man "udvandrer". Vi har vores abonnement i en søskendes navn, det kører via vores netbank som PBS betaling og der kan vi se regningen og alt muligt andet. Så der er altså ikke de store problemer med at oprettte i andres navn. Det har jeg nemlig også læst lidt om... men opretter den bare fra starten i min søsters navn. Tak for hjælpen allesammen.
Jeppe Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 Hejsa. Jeg ved godt det er en gammel tråd, men jeg har lidt spørgsmål vedrørende betaling med 3 mobil... Hvad så når man har oprettet et abbonement hos en af ens søskende og man skal betale regningen hver måned? Hvad gør I? Har i så bare valgt at regningen betales fra ens egen konto? Nu hvor man bruger PBS kan det vel sagtens lade sig gøre....??? Jeppe
larscph Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 Vi betaler den via PBS- fungerer helt automatisk og uden problemer.
macman Besvaret September 2, 2006 Rapporter Besvaret September 2, 2006 Tlf. muligheder Med hensyn til valget af operatør, det gælder både IP og mobil, så er det vist som med biler... meget individuelt hvad folk anbefaler afh. hvilken model man bedst kan lide mv. Men jeg kan også kun anbefale at du/i opretter mobil abb. hos 3 i DK inden i flytter, det gør det en helt del lettere. IP telefoni kan gøres på mange måder, vi valgte at overflytte vores danske nr. til Redspot (bedst i test i Politikens lørdagsliv) inden vi flyttede og købte en Sipura SPA-2100 som er en VoIP/Analog Telefon Adaptor som vi benytter, den skal bare i den Router du modtager fra den leverandør du vælger til dit ADSL. Sammen med vores ADSL forbindelse hos BBB valgte vi at få svensk IP telefon også, så vi har både dansk og svensk IP telefoni på alm. telefoner, som betyder vi også der ringer til fornuftige priser.
koustrup Besvaret September 3, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 3, 2006 Til din info, hjælper det ikke mere at oprette det inden du flytter til sverige og tilmelder PBS - Det kunne man førhen, men i sidste uge blev proceduren ændret således at den eneste mulighed nu er at få det oprettede (eller overflyttede) i et familiemedlems navn - hvorfor 3 har valgt at gøre dette, skal jeg være dig svar skyldig på.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu