jerikras Skrevet May 31, 2006 Rapporter Skrevet May 31, 2006 Efter at jeg har fået nyt arbejde pr. 1. august (som er på Christianshavn) så overvejer jeg at begynde at pendle med tog og derfor parkere ved Svågerstorp. I den forbindelse vil jeg spørge til reglerne ved at parkere med motorcykel på parkeringspladsen v. stationen eller tæt ved. Er det samme pris for et månedskort hvis man parkerer med en MC? Kan man parkere andre steder tæt ved Svågerstorp gratis med en MC? På skiltet ved parkeringspladsen står der intet om parkering med MC, så jeg håber på lidt hjælp fra nogen af jer.
ulmus Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 Jeg har endnu ikke set nogle MC'er på betalingsparkeringerne. Alle parkerer deres MC'er mellem cykler eller på fortovet, hvilket iøvrigt er pisseirriterende. Hvis du prøver at kigge på cykelstativerne, vil du se, at cyklerne bare bliver smidt rundt i mellem hinanden, så det må da være en ulempe, hvis cyklerne vælter og ridser MC'en. Men MC'en skal der f..... være plads til under tag, ikk! Eller hva? ;)
Toft Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 så det må da være en ulempe' date=' hvis cyklerne vælter og ridser MC'en. Men MC'en [b']skal der f..... være plads til under tag, ikk! Eller hva? ;) Altså, er man irriteret nok på de scootere og MC'er der parkerer inde i det overdækkede cykelstativ, så behøver man jo ikke vælte sin cykel for at ridse vel? Man kan tilfældigvis også sagtens "komme til" at ridse lortet med sin cykel, når man forsøger at få sin cykel ud af stativet for at cykle hjem
SanneJ Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 Men MC'en skal der f..... være plads til under tag' date= ikk! Eller hva? ;) Ja, det ville da väre dejligt;)
MC Manden Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 Man bør, som alle andre steder i trafikken, sidestille MC'ere med andre motordrevne køretøjer (læs: biler) .... Lav seperate p-pladser til mc. Hvis bilister og cykelister skal ha' deres egen p-plads, så skal mc'ere vel også ?
Gio Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 Og nu vi er igang, hvorfor overdækker de ikke bil-p-pladserne også!? Mine hænder bliver våde når jeg tager i håndtaget (på bilen)...præcis som en r** gør det, når den sætter sig på en våd sadel. :p Med andre ord: MC´er har ikke en dyt at gøre under cyklernes veloverdækkede tag - og egentlig burde de jo bare fjernes, præcis som det sker med bi-cykler der holder ulovligt parkeret.
MC Manden Besvaret June 1, 2006 Rapporter Besvaret June 1, 2006 Med andre ord: MC´er har ikke en dyt at gøre under cyklernes veloverdækkede tag - og egentlig burde de jo bare fjernes' date=' præcis som det sker med bi-cykler der holder ulovligt parkeret.[/quote'] Hvor syntes du så man skal sætte dem ? Man kan ikke købe månedskort til mc.
Gio Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Hvor syntes du så man skal sætte dem ? Man kan ikke købe månedskort til mc.Nej - men du kan fint købe et til en bil. Og ingen siger du ikke må parkere din MC på en bilplads, går jeg ud fra?
MC Manden Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Nej - men du kan fint købe et til en bil. Og ingen siger du ikke må parkere din MC på en bilplads' date=' går jeg ud fra?[/quote'] Har du overvejet hvad der sker hvis man parkere en mc på et sted uden asfalt ? (det er jo ikke altid man kan få en af de 6 asfalterede p-pladser)... Støttebenet går i jorden, og mc'en vælter. Så længe p-pladserne er i den standard, så finder du aldrig en mc på de pladser, og nu ved du hvorfor :th2:
Gio Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Har du overvejet hvad der sker hvis man parkere en mc på et sted uden asfalt ? (det er jo ikke altid man kan få en af de 6 asfalterede p-pladser)... Støttebenet går i jorden, og mc'en vælter. Så længe p-pladserne er i den standard, så finder du aldrig en mc på de pladser, og nu ved du hvorfor :th2:Jeg er klar over der er to forskellige steder at parkere derude - og skænkede ikke grus-parkeringen en tanke, da jeg selv parkerede på asfalt-ytet i sin tid. Og det er selvfølgelig denne jeg refererer til. Undskyld jeg ikke lige pointerede dette ;)
Rene Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Nej - men du kan fint købe et til en bil. Og ingen siger du ikke må parkere din MC på en bilplads' date=' går jeg ud fra?[/quote'] Tja så vidt jeg husker fra mit MC kursus i kbh, må man som MCer ikke parkere i båse beregnet til biler. Hvis der ikke er optegnet båse må man godt. Men disse regler kan varierer fra sted til sted. Ved ikke om samme regler gælder i Sverige.
MC Manden Besvaret June 2, 2006 Rapporter Besvaret June 2, 2006 Tja så vidt jeg husker fra mit MC kursus i kbh' date=' må man som MCer ikke parkere i båse beregnet til biler. Hvis der ikke er optegnet båse må man godt. Men disse regler kan varierer fra sted til sted. Ved ikke om samme regler gælder i Sverige.[/quote'] Good point. Det er nemlig samme regler. Se evt. nede ved Stora Torg. Der er specielle p-pladser for mc
jerikras Besvaret June 2, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 2, 2006 Jeg er ihvertfald blevet en hel del klogere nu, så tak for informationen.
laughingfrog Besvaret June 6, 2006 Rapporter Besvaret June 6, 2006 Er korrekt du ikke må parkere i bil båse, SÅFREMT der forefindes MC båse.... ellers må du blive nødt til dette... Derudover kan en MC snildt parkeres på grus eller græs... gør som alle andre selvtænkende MC'ister, medbring et stykke metalplade, evt alu-dørk plade,i ca 5-8x5-8cm til at sætte under støttebenet. Det er jo ingen meneske ret at have fast god varmebestandig asfalt at sætte sin cykel på.. (desværre) Og da varme gør asfalt blød, er det bestem ikke en fordel at parkere på ren asfalt..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu