Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står på randen af at skulle til Tyskland og købe en bil som skal med hjem til Sverige :D . Jeg kigger på to biler. Enten skal det være en Audi TT eller en Mercedes SLK m. kompressor. Nogen der kan fortælle mig hvad et standart service på sådan nogle biler koster? Bare ca. Jeg har hørt at biler med kompressor er dyre at få til service. Er der hold i det? :scared: Mark

Guest Supermule
Besvaret

Jeg har en kammerat hos Mercedes der kan lave service til en god pris. Incl et stempel i bogen... ;) Så det er intet problem.... Audi er SYGT dyre i service..... :(

Jeg står på randen af at skulle til Tyskland og købe en bil som skal med hjem til Sverige :D . Jeg kigger på to biler. Enten skal det være en Audi TT eller en Mercedes SLK m. kompressor. Nogen der kan fortælle mig hvad et standart service på sådan nogle biler koster? Bare ca. Jeg har hørt at biler med kompressor er dyre at få til service. Er der hold i det? :scared: Mark
Besvaret

Nice

Jeg har en kammerat hos Mercedes der kan lave service til en god pris. Incl et stempel i bogen... ;) Så det er intet problem.... Audi er SYGT dyre i service..... :(
Nå så jeg skal se at blive venner med din ven :laugh: Du kan godt regne med at høre fra mig hvis det bliver en mercedes :rolleyes: Men hvad er priserne i ca. kr. taler vi 1000 2000 5000??
Guest ThomasO
Besvaret

Ja den nybagte AUDI ejer her vil også meget gerne vide hvad SYGT dyrt er? For end ikke et stort AUDI service i DK - er ikke dyrere end et Stort MB service i SE? Eller skulle man sige det modsat, at både stort Service på en E300, og et 60.000km på en AUDI koster begge steder 5.000 kr. (danske) Priserne er MB i Malmø og SMC Amager. De tal du der sammenholder, hvad - hvordan og hvorledes?

Guest Supermule
Besvaret

Jeg tænkte bare på at det koster 20.000+ at få skiftet en tandrem på en S4.... Tror det var CSA herinde fra der fortalte det.... Og jeg betaler 1500 for et service + dele....

Guest ThomasO
Besvaret

OK ... er den pris så for alle AUDIer? Gælder det for en tandrem på alle modeller? Manden rådvild bilkøber og du rådgiver ham til at vælge et mærke på bagrund af "syge servicepriser". Det eksempel har da ikke noget med "servicepriser" at gøre. Du tager jo et vildt AUDI eksempel, og sammenligner med en kamerats Orange pris. Så er det klart der er forskel. Skulle han tage til Tyskland og vælge bil ud fra det? At din ven vil lave hans bil fremover?

Guest Supermule
Besvaret

Undskyld........

OK ... er den pris så for alle AUDIer? Gælder det for en tandrem på alle modeller? Manden rådvild bilkøber og du rådgiver ham til at vælge et mærke på bagrund af "syge servicepriser". Det eksempel har da ikke noget med "servicepriser" at gøre. Du tager jo et vildt AUDI eksempel, og sammenligner med en kamerats Orange pris. Så er det klart der er forskel. Skulle han tage til Tyskland og vælge bil ud fra det? At din ven vil lave hans bil fremover?
Besvaret

Jeg gav 10.000 SEK for tandremsskift inkl. vandpumpe og service på min Passat 1.9 TDI, det var ikke så slemt synes jeg (iøvrigt longlife service). Så vidt jeg husker var der i de 20.000, som S4uer betalte også skift af bremseklodser og kalibre, samtidigt er lige netop en S4-er vel også temmelig dyr at servicere. Men det kan han jo selv fortælle om.

Besvaret

Nu regner jeg med at købe en bil der ikke skal have skiftet det store med det samme. Men et stort service koster altså omkring 5000 kr. :thumbup: Men der er ikke nogen der ved noget om en bil med kompressor skulle være dyrer at servicere? Mark

Guest Trine
Besvaret

Jeg kan dele mine erfaringer: 1. Alm service på Mercedes SLK ca 70.000 km 10.000 sek (ikke noget specielt byttet) 2. Long Life service på Audi 2,5 TDI 90.000 km ca 4000 sek 2. Long Life service på Audi 2,5 TDI 120.000 km incl vandpumpe, tandrem, diverse andre remme, bremseklodser hele vejen rundt samt et par tætninger. 23.500 sek!!!! (Pris for rent service incl tandrem 14.000 sek) 3. Olieservice BMW 530 ca 70.000 km 2000 sek. Alle priser incl moms på autoriserede værksteder.

Guest ThomasO
Besvaret

Moerke: Lurer jeg her at selve tandremskiftet koster 10.000 Sek. Det ser næsten sådan ud på dine longlife eksempler. :-/

Guest Trine
Besvaret
Moerke: Lurer jeg her at selve tandremskiftet koster 10.000 Sek. Det ser næsten sådan ud på dine longlife eksempler. :-/
Nej, det gør det ikke helt men næsten:(. Der hører den del ekstra til ved 120.000 km service som ikke bliver skiftet ved 90.000 km. Men jo tandremsskift er tussedyrt....selve remmen koster 0 og nix, men skiftearbejdet er omfattende. Iøvrigt det her er Skurup priser, tør slet ikke tænkte på hvad DinBil havde kostet mig... Og så en lille solskinshistorie:) Der var gået en baglygtepære og en pære i nummerpladelyset. Da bilen snart skal til service, og fordi den hyler hver gang man starter den og advarer om at pæren er gået, kørte jeg hele vejen til Skurup idag for at få dem skiftet.... Pris: 38 sek:) incl en kontrol af forlysindstillingen:) Det er sgu service...
Guest ThomasO
Besvaret

Gru og rædsel. Vi har et 60.000 meget snart, og ved 90.000 og 130.000 bliver ret sjovt kan jeg regne ud. Æv på BMWen var det bare stort og lille skifte af olie og et hav af filtre. Slet ikke i de prisklasser, men den havde også kæde i stedet for tandrem. Glæder mig allerede til at benytte garantien, har vand i blinkerne på siden, og fugt i baglygterne. Den er 1½ gammel.

Besvaret

Jeg kan da også lidt servicepriser på min 530dA. Jeg servicerer den iflg serviceindikatoren, lidt sjovt at der faktisk er forskel på hvornår den skal ha' service. hos aut. BMW (Lund): 136.255 km - olieservice - dkk 2.193* 162.054 km - Inspection 1 - dkk 3.422 (25.799 km efter sidste)* 162.054 km - Bremseskiver+klodser for samt bremsehus højre - dkk 5.678 168.221 km - Bremseskiver+klodser bag - dkk 3.197 hos Schmiedmann (greve DK) 190.500 km - Olieservice - dkk 1.450 (28.446 km efter sidste) hos mit nuværende værksted (Jarl's i Helsingborg) 215.000 km - Inspection 2 - dkk 4.074 (24.500 km efter sidste)* 244.000 km - Olieservice - dkk 1.184 (29.000 km efter sidste) * Inkl. mikrofiltre til klimaanlægget. ...og glad for at den har kæde og ikke tandrem!

Guest Mogens
Besvaret
Jeg kan dele mine erfaringer: 3. Olieservice BMW 530 ca 70.000 km 2000 sek. Alle priser incl moms på autoriserede værksteder.
Hvilket værksted?
Besvaret

Der er en anden mulighed hvad angår service...hvis "man" har mod på det ;o) Vi skulle have lavet stort 90.000km service på Golf4'eren (1,9TDI) - fik en pris på ca 10.000 SEK hos DinBil Malmö... Så fandt jeg en autoriseret VW/Audi bix i Stettin i Polen - her fik jeg en pris svarende til ca. 4500 DKK. Færge fra København til Świnoujście fik vi til 1100 DKK (inkl kahyt). Vi afleverede bilen kl 10:00 og hentede den kl 16:00 - og fik en regning på ca. 3800 DKK ;o) Ingen problemer overhovedet... fik en fin shopping tur ud af det...Kan dog selvfølgeligt kun betale sig ved de store services... Mvh Alex

Besvaret
Så fandt jeg en autoriseret VW/Audi bix i Stettin i Polen - her fik jeg en pris svarende til ca. 4500 DKK. Færge fra København til Świnoujście fik vi til 1100 DKK (inkl kahyt). Vi afleverede bilen kl 10:00 og hentede den kl 16:00 - og fik en regning på ca. 3800 DKK ;o)
Taler de engelsk på værkstederne dernede??
Guest Mogens
Besvaret
Det var hos Forenade bil i Fosie...
OK - jeg gav 4.300 men inkl nye skiver og belægning. Det var hos Jarl i Helsingborg. Til sammenligning gav jeg 1.000 euro for en inspektion II i München, og det var inkl. nye skiver og belægning foran samt ombytning af 4 dæk og et par andre småting...
Besvaret
OK - jeg gav 4.300 men inkl nye skiver og belægning. Det var hos Jarl i Helsingborg. Til sammenligning gav jeg 1.000 euro for en inspektion II i München, og det var inkl. nye skiver og belægning foran samt ombytning af 4 dæk og et par andre småting...
Har du fået skiftet skiver+belægninger 2 gange på den?
Guest Mogens
Besvaret
Har du fået skiftet skiver+belægninger 2 gange på den?
Nej - men fået udført arbejdet af 2 omgange, idet værkføreren syntes, jeg skulle køre de bagerste skiver helt ned. Altså - de forreste skiver/belægning udskiftet i München og de bagerste skiver/belægning hos Jarl ;) Din 530d har da kørt et par mil efterhånden - noget nyt under opsejling?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...