Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det er simpelthen en skandale at man har en af de største forhandlere der bare for lov at opføre sig sådan, bare fordi der reelt ikke er et alternativ i skåne som Förenadebil ikke også ejer, jo theanders, dem har jeg ogsåværet tilfredse med, men det hjælper jo ikke noget hvis ikke de må lave alle service på em M3 og det lige er sådan en man har. Jeg synes det er en hån mod et mærke der står for alt andet en hvad der leveres fra Forenadebil. Men BMW / Mini må være så stor en succes i sig selv at de sælger sig selv, så man kan stille hvem som helst i salgslokalet uden nævneværdig interesse eller kompetence og man stadig sprøjter BMWer og Minier ud ad døren, det må da være et kompliment til Munchen og Oxfort, men det er satme sørgeligt når man som os er meget entusiastisk omkring mærket. Det er jo ikke noget nyt eller Dansker fenomen, jeg kender en del svenskere og Forenade bil har i mange år i folke munde gået under navnet Forsenade bil. Selv om det er samme ejere så kan jeg dog stadig anbefale Paulssons Bil Helsingborg, både værksted og salgsafdeling. De har Hotspot kaffe/cacao adlibitum så man kan arbejde medens man venter på sin bil.

• Svar 146
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Det er simpelthen en skandale at man har en af de største forhandlere der bare for lov at opføre sig sådan...
Hvis importøren ikke ved, hvorledes forhandleren opfører sig, kan de ikke ragerer. Jeg tror næppe, at BMW lader nogen forhandler te sig, som han selv vil, så det er nok et spørgsmål om at føre informationerne kvalificeret videre til BMW-importøren...
Besvaret
Hvis importøren ikke ved' date=' hvorledes forhandleren opfører sig, kan de ikke ragerer. Jeg tror næppe, at BMW lader nogen forhandler te sig, som han selv vil, så det er nok et spørgsmål om at føre informationerne kvalificeret videre til BMW-importøren...[/quote'] Nu har jeg jo siddet som modtager af dens slags henvendelse, og ja de kommer desværre ikke meget længere i systemet, slet ikke så længe der bliver sprøjtet biler ud som de gør !
Besvaret

Jow jow...

Nu har jeg jo siddet som modtager af dens slags henvendelse, og ja de kommer desværre ikke meget længere i systemet, slet ikke så længe der bliver sprøjtet biler ud som de gør !
Det var så dét, jeg mente med den kvalificerede henvendelse. En velformuleret og argumenteret henvendelse til direktøren hos en given importør vil altid resultere i større opmærksomhed hos samme...
Besvaret
Det var så dét, jeg mente med den kvalificerede henvendelse. En velformuleret og argumenteret henvendelse til direktøren hos en given importør vil altid resultere i større opmærksomhed hos samme...
Nej, for en direktør hos en importør ser aldrig de breve. Det har han folk til
Besvaret
Nej, for en direktør hos en importør ser aldrig de breve. Det har han folk til
Det ved jeg - kender det jo fra mit eget job som Aftersales Manager. Tricket er at skabe et kvalificeret indhold i brevet og stile det højt i organisationen - udenom de vante kanaler. Er argumenterne på plads, vil brevets indhold fænge - enten hos direktøren (hvis han gider læse det) ellers hos afdelingschefen. Et brev stilet til en direktør afleveres sjældent "på gulvet" men istedet til næste led i organisationen...
  • 3 weeks later...
Besvaret

Skuffet Jeg er den heldige ejer af en spritny BMW 120 d, købt hos Förendade Bil, som er leveret den 14. dec. - efter 3 mdrs. ventetid. Endelig kommer dagen, hvor jeg modtager bilen - min mand henter bilen og kører til Frederiksberg og henter mig. Da vi kommer hjem i vores indkørsel går bilen ud og min mand prøver at starte den, dog uden held, men kun et par host fra bilen. Hmmmmm...... jamen bilen har jo kun kørt 100 km. - det kan da ikke passe, men efter adskellige forsøgt, må vi erkende, at der IKKE kommer liv i bilen. Da vi købte bilen, fulgte der 5 års BMW autoservice med, hvilket vi jo så ringer til. 123 og der kommer en mand og trækker bilen væk, han siger, at han vil kører den til Förenade Bil, men vi får ingen kvittering for bilen. Lørdag beslutter vi os så for at tage ud til Förenade Bil, for at høre hvor bilen er om de har modtaget den...... vi henvender os i deres reception og får at vide, at vi lige kan gå hen til skranken for reservedele.... i den sidder der en ung-dum-i-arbejde og en eller anden karl-smart person. Vi fortæller om hændelsen fra dagen før og spørger om de kan bekræfte, at de har modtaget bilen?!? Ung-dum-i-arbejde drengen siger, at det aner han ikke og lader til, at det heller ikke kunne interessere ham det mindste, så han kigger op på hans karl-smart kollega og han siger, at det kan han sørme heller ikke svare på, imens han nærmest ruller med øjene. Desuden kan vi jo bare vente til mandag, når værkstedet igen åbner..... NOT. Her står man og har fyret små 400.000 sek. af på en bil og så gider de ikke "besværet" at gå ud på værkstedet og kigge efter bilen - det er skisme ikke i orden. Anyway, det ender med, at jeg drejer om på hælen og nærmest råber, at jeg ville ønske, at jeg ALDRIG havde købt bilen hos dem. Problemet var bare, at sælgeren var pisse flink og så kan sådanne to kvajpander ødelægge det for ham. Så status på det hele..... er at jeg venter på, at de skal få en reservedel hjem til min sprit nye bil og har fået en lorte behandling af BMW. Bedre held til jer ;o)

Besvaret
Jeg er den heldige ejer af en spritny BMW 120 d, købt hos Förendade Bil, som er leveret den 14. dec. - efter 3 mdrs. ventetid. Endelig kommer dagen, hvor jeg modtager bilen - min mand henter bilen og kører til Frederiksberg og henter mig. Da vi kommer hjem i vores indkørsel går bilen ud og min mand prøver at starte den, dog uden held, men kun et par host fra bilen. Hmmmmm...... jamen bilen har jo kun kørt 100 km. - det kan da ikke passe, men efter adskellige forsøgt, må vi erkende, at der IKKE kommer liv i bilen. Da vi købte bilen, fulgte der 5 års BMW autoservice med, hvilket vi jo så ringer til. 123 og der kommer en mand og trækker bilen væk, han siger, at han vil kører den til Förenade Bil, men vi får ingen kvittering for bilen. Lørdag beslutter vi os så for at tage ud til Förenade Bil, for at høre hvor bilen er om de har modtaget den...... vi henvender os i deres reception og får at vide, at vi lige kan gå hen til skranken for reservedele.... i den sidder der en ung-dum-i-arbejde og en eller anden karl-smart person. Vi fortæller om hændelsen fra dagen før og spørger om de kan bekræfte, at de har modtaget bilen?!? Ung-dum-i-arbejde drengen siger, at det aner han ikke og lader til, at det heller ikke kunne interessere ham det mindste, så han kigger op på hans karl-smart kollega og han siger, at det kan han sørme heller ikke svare på, imens han nærmest ruller med øjene. Desuden kan vi jo bare vente til mandag, når værkstedet igen åbner..... NOT. Her står man og har fyret små 400.000 sek. af på en bil og så gider de ikke "besværet" at gå ud på værkstedet og kigge efter bilen - det er skisme ikke i orden. Anyway, det ender med, at jeg drejer om på hælen og nærmest råber, at jeg ville ønske, at jeg ALDRIG havde købt bilen hos dem. Problemet var bare, at sælgeren var pisse flink og så kan sådanne to kvajpander ødelægge det for ham. Så status på det hele..... er at jeg venter på, at de skal få en reservedel hjem til min sprit nye bil og har fået en lorte behandling af BMW. Bedre held til jer ;o)
Meget trist at läse, sådan en mangel på service må bare ikke ske :(:( Mercedes i Ystad har også BMW så der kan i evt köre hen når i skal til service, der har vi altid fået super service...:)
Besvaret

;o)

Meget trist at läse, sådan en mangel på service må bare ikke ske :(:( Mercedes i Ystad har også BMW så der kan i evt köre hen når i skal til service, der har vi altid fået super service...:)
Det er bare super ærligt, for det giver ikke just lysten til at handle hos dem igen eller leverer bilen ind til service o.lign. i fremtiden. Vi har haft Mercedes og den kørte vi til Ystad med og helt enig, de er meget flinke dernede og til at tale med. Vi har tidligere hørt om dårlig erfaring med BMW Malmö, men tænkte at vi giver dem en chance, det var trods alt lettere når bilen skulle til service. Og vi kan kun rose sælgeren, som altid har været meget flink og hjælpsom, men når det kommer til deres reservedelsafdeling, så får den kun dumpe-karakter.
Besvaret
Det er bare super ærligt, for det giver ikke just lysten til at handle hos dem igen eller leverer bilen ind til service o.lign. i fremtiden. Vi har haft Mercedes og den kørte vi til Ystad med og helt enig, de er meget flinke dernede og til at tale med. Vi har tidligere hørt om dårlig erfaring med BMW Malmö, men tænkte at vi giver dem en chance, det var trods alt lettere når bilen skulle til service. Og vi kan kun rose sælgeren, som altid har været meget flink og hjælpsom, men når det kommer til deres reservedelsafdeling, så får den kun dumpe-karakter.
Ja, vi har købt de 2 seneste biler i Helsingborg, og tager også turen derop når der skal service på bilerne. Vi forsøgte også en sidste gang hos Foreneda bil, da vi skulle bestille en Clubman, men blev meget hurtigt enige om at servicen ikke havde ændret sig, så det blev Helsingborg igen, og selv om de har samme ejer, så er der lysår mellem deres service.
Besvaret
Ja' date=' vi har købt de 2 seneste biler i Helsingborg, og tager også turen derop når der skal service på bilerne. Vi forsøgte også en sidste gang hos Foreneda bil, da vi skulle bestille en Clubman, men blev meget hurtigt enige om at servicen ikke havde ændret sig, så det blev Helsingborg igen, og selv om de har samme ejer, så er der lysår mellem deres service.[/quote'] må man spørge hvilken forhandler i helsingborg?
  • 2 weeks later...
Besvaret

Jeg har i flere omgange haft talt med deres direktør på förenade bil efter forrige omgang hvor han kom på sagen. Han har et oprigtigt ønske om at ændre situationen, det er jo altid noget. Jeg tror bare det relaterer sig til en stor del af deres medarbejdere, som har en uengageret og fuldstændig ligegyldig holdning til det at håndterer kunder, som er dannende for den kultur der gennemsyre förenade bil. Dertil skal man lægge den ekstreme succes BMW har i hele verden, så oplever de måske ikke hvilken forskel det gør at være engageret og interesseret, de øger deres salg år efter år så de tror måske de gør det okay, det viser tallene. Men som BMW / Mini entusiast er det trist at være videne til at en forhandler får lov til at håndterer et af verdens fineste mærker, efter bogen for brugtvognsforhandlere af værste skuffe. Vi havde håbet at det var os som entusiaster der simpelthen stillede for høje krav, men det viser den her tråd jo desværre med alt tydelighed, at det ikke er.

Besvaret

Eller også ER BMW ligeglade med kunderne, når bare de sælger biler???? Det kan jo ikke betyde alverden, når der ikke gøres noget fra importørens side..... Så kan service være nok så ringe, bare der er sorte tal på bundlinien???

Besvaret

Jeg tror ikke importøren er vidende om situationen, eller også ved de det, men gør ikke noget netop pga. salgs succes. Men der må jo være en stor gruppe der enten finder sig i det eller er tilfredse, vi taler om en af de største forhandlere i sverige så der er jo mange kunder. Men når man har med salg at gøre til dagligt så tænker jeg tit over hvor meget man kunne sælge hvis man ændrede holdningen og kulturen bare en lille smule, med et produkt som BMW på hånden.

Besvaret
Men når man har med salg at gøre til dagligt så tænker jeg tit over hvor meget man kunne sælge hvis man ændrede holdningen og kulturen bare en lille smule' date=' med et produkt som BMW på hånden.[/quote']Jeg hopper gerne med på vognen, hvis du napper en BMW-autorisation og begynder at sælge ditto i Malmö. Det kan da kun blive en success.
Besvaret
Jeg hopper gerne med på vognen' date=' hvis du napper en BMW-autorisation og begynder at sælge ditto i Malmö. Det kan da kun blive en success.[/quote'] Det er desvärre sådan at når der er en i byen så får du ikke lov til at åbne en ny ..:(:(
Besvaret
Det er desvärre sådan at når der er en i byen så får du ikke lov til at åbne en ny ..:(:(
Nej, konkurrence er noget værre noget:confused: Er der iøvrigt nogen der har et godt tip til et Mini kyndigt værksted? Jeg skal snart have min til service og jeg vil gøre alt for at slippe udenom Forenade bil... Motorcenter Skurup (som jeg tidligere har brugt flittigt da jeg kørte Audi) har tilbudt at lave den. Er der nogen der har erfaringer med at få service foretaget på et andet mærkeværksted?
Besvaret
Nej, konkurrence er noget værre noget:confused: Er der iøvrigt nogen der har et godt tip til et Mini kyndigt værksted? Jeg skal snart have min til service og jeg vil gøre alt for at slippe udenom Forenade bil... Motorcenter Skurup (som jeg tidligere har brugt flittigt da jeg kørte Audi) har tilbudt at lave den. Er der nogen der har erfaringer med at få service foretaget på et andet mærkeværksted?
Vi køre vores til service i Helsingborg, med stor succes
Besvaret

Det skal være en gammel løgn..... men nej

Jeg er den heldige ejer af en spritny BMW 120 d, købt hos Förendade Bil, som er leveret den 14. dec. - efter 3 mdrs. ventetid. Endelig kommer dagen, hvor jeg modtager bilen - min mand henter bilen og kører til Frederiksberg og henter mig. Da vi kommer hjem i vores indkørsel går bilen ud og min mand prøver at starte den, dog uden held, men kun et par host fra bilen. Hmmmmm...... jamen bilen har jo kun kørt 100 km. - det kan da ikke passe, men efter adskellige forsøgt, må vi erkende, at der IKKE kommer liv i bilen. Da vi købte bilen, fulgte der 5 års BMW autoservice med, hvilket vi jo så ringer til. 123 og der kommer en mand og trækker bilen væk, han siger, at han vil kører den til Förenade Bil, men vi får ingen kvittering for bilen. Lørdag beslutter vi os så for at tage ud til Förenade Bil, for at høre hvor bilen er om de har modtaget den...... vi henvender os i deres reception og får at vide, at vi lige kan gå hen til skranken for reservedele.... i den sidder der en ung-dum-i-arbejde og en eller anden karl-smart person. Vi fortæller om hændelsen fra dagen før og spørger om de kan bekræfte, at de har modtaget bilen?!? Ung-dum-i-arbejde drengen siger, at det aner han ikke og lader til, at det heller ikke kunne interessere ham det mindste, så han kigger op på hans karl-smart kollega og han siger, at det kan han sørme heller ikke svare på, imens han nærmest ruller med øjene. Desuden kan vi jo bare vente til mandag, når værkstedet igen åbner..... NOT. Her står man og har fyret små 400.000 sek. af på en bil og så gider de ikke "besværet" at gå ud på værkstedet og kigge efter bilen - det er skisme ikke i orden. Anyway, det ender med, at jeg drejer om på hælen og nærmest råber, at jeg ville ønske, at jeg ALDRIG havde købt bilen hos dem. Problemet var bare, at sælgeren var pisse flink og så kan sådanne to kvajpander ødelægge det for ham. Så status på det hele..... er at jeg venter på, at de skal få en reservedel hjem til min sprit nye bil og har fået en lorte behandling af BMW. Bedre held til jer ;o)
Her går jeg er glad for min bil efter en noget turbulent start, men bilen er lavet og kører godt. Lige indtil denne morgen, hvor jeg skal på kundebesøg i Århus. Jeg sætter mig i bilen og skal starte, men hvad sker der - nul, niks og en fis, bilen vil simpelthen ikke starte..... igen igen. Nej nej, det er bare løgn! Så jeg må konstatere efter flere forsøg, at der heller ikke denne gang kommer gang i bilen. Øv, så nu har jeg haft fat i BMW service og de kommer og trækker bilen væk og jeg får en lånebil. Så mit spørgsmål er: Er der nogen som ved, om man kan lade en handel gå tilbage, eller er man bare på røven? Jeg er nemlig så godt og grundig træt af det og ønsker egentlig ikke at have bilen mere..... den har jo ikke ligefrem levet op til mine ønsker.
  • 4 weeks later...
Besvaret

Hold da op for nogle BMW historier. Jeg er ellers begyndt at kigge på BMW diesel i Tyskland som udskiftning for en 7 år gammel Volvo. Men i direkte sammenligning virker det til at Bilia's serviceorganisation i Jägersro ligger lysår foran Förenade Bil. Når man ellers skriftligt bemærker hvad der skal skiftes til servicemanden ved service gør de faktisk altid hvad man kræver. Småting gør de desuden gratis da serviceprisen altid er fast og iøvrigt stemmer med det prisestimat man får med posten inden service. Jeg kan faktisk finde på at vælge bil efter mærkets serviceorganisation! VH EjS

Besvaret

Der findes heldigvis andre autoriserede værksteder i Malmö området. Personligt bruger jeg altid Ystad Bilcenter, som både er autoriseret og yderst kompetente. Jeg har gode erfaringer med dem.. Også på andre bilmærker (Mercedes-Benz) så dem kan jeg kun anbefale .. Og så har de hente og bringe service, som er et fantastisk koncept. http://www.ystabilcenter.se/

Besvaret
Her går jeg er glad for min bil efter en noget turbulent start' date=' men bilen er lavet og kører godt. Lige indtil denne morgen, hvor jeg skal på kundebesøg i Århus. Jeg sætter mig i bilen og skal starte, men hvad sker der - nul, niks og en fis, bilen vil simpelthen ikke starte..... igen igen. Nej nej, det er bare løgn! Så jeg må konstatere efter flere forsøg, at der heller ikke denne gang kommer gang i bilen. Øv, så nu har jeg haft fat i BMW service og de kommer og trækker bilen væk og jeg får en lånebil. [/quote'] Æv for den da :thumbdown Og her går jeg og overvejer en 120d på et tidspunkt... Var det samme fejl igen - eller er det noget nyt denne gang? Det værste er så også forhandlerens totalt ligegyldighed over for kunderne når de først er "hoppet på den", det er da fuldstændig uacceptabelt og jeg fatter nul af hvordan i alverden en premium mærke som BMW tillader det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...