Kram78 Skrevet June 8, 2006 Rapporter Skrevet June 8, 2006 Jeg skal ud og købe mig en dyt i dag privat. Jeg har fået sendt "bilregistret" pr. fax. fra vägverket. Her kan jeg se at den som sælger bilen ikke er den som står som ejer af bilen på dette papir, men åbenbart en fra hans familie. (Efternavnet passer, men fornavnet og adressen passer ikke). Kan jeg risikere at komme ud i noget bøvl, hvis det ikke er selve ejeren der underskriver købskontrakten (men en fra hans familie), hvis jeg vælger at købe bilen? (det kan jo være ejeren er afgået ved døden fx ) Mark
Peter H. Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Jeg skal ud og købe mig en dyt i dag privat. Jeg har fået sendt "bilregistret" pr. fax. fra vägverket. Her kan jeg se at den som sælger bilen ikke er den som står som ejer af bilen på dette papir, men åbenbart en fra hans familie. (Efternavnet passer, men fornavnet og adressen passer ikke). Kan jeg risikere at komme ud i noget bøvl, hvis det ikke er selve ejeren der underskriver købskontrakten (men en fra hans familie), hvis jeg vælger at købe bilen? (det kan jo være ejeren er afgået ved døden fx ) Mark Det skal väre ejeren det skriver under på ejerebyttet ( den gule reg att ) :):) Husk også og se om der er gäld i bilen.. Ellers gi mig reg nret og jeg slår den op for dig :)
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Det skal väre ejeren det skriver under på ejerebyttet ( den gule reg att ) :):) Husk også og se om der er gäld i bilen.. Ellers gi mig reg nret og jeg slår den op for dig :) Hej Tak for tilbudet. Jeg har fået fax'et bilregistret (går ud fra det er her man checker) og der står: Fordonsskat betald! Der ingen steder hvor der står noget om gæld! Hvad hedder det iøvrigt på svensk? Men hvis du gider gøre dig besværet så er reg: FMF 720 - 4 Takker Mark
Homer Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Hej Tak for tilbudet. Jeg har fået fax'et bilregistret (går ud fra det er her man checker) og der står: Fordonsskat betald! Der ingen steder hvor der står noget om gæld! Hvad hedder det iøvrigt på svensk? Men hvis du gider gøre dig besværet så er reg: FMF 720 - 4 Takker Mark Fordonsskat er vejskatten - der så er betalt. Hvis der er gæld i bilen er det anmærket med noget a'la "kreditköp med återtagenderätt"
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Fordonsskat er vejskatten - der så er betalt. Hvis der er gæld i bilen er det anmærket med noget a'la "kreditköp med återtagenderätt" Det er ik noget af. Så skulle den være ok. :) Den gule reg. att. Jeg går ud fra at det er den som ejeren af bilen har? jeg har printet to købekontrakter ud som jeg går ud fra vi skal udfylde. Men jeg kan forstå at jeg skal også sørge for at vi udfylder den gule reg. att og skal den så sendes ind til hvor? (jeg bor i malmø)
Guest Trine Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Det er ik noget af. Så skulle den være ok. :) Den gule reg. att. Jeg går ud fra at det er den som ejeren af bilen har? jeg har printet to købekontrakter ud som jeg går ud fra vi skal udfylde. Men jeg kan forstå at jeg skal også sørge for at vi udfylder den gule reg. att og skal den så sendes ind til hvor? (jeg bor i malmø) Det er fortrykt reg attesten. Der er en blå og en gul. Den blå er til at have i bilen og den gule til ejerskifte.
MC Manden Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Hehe... en Audi TT ... Single fyr i 20'erne ??
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Det er fortrykt reg attesten. Der er en blå og en gul. Den blå er til at have i bilen og den gule til ejerskifte. Hmm altå den gule skal så udfyldes, men hvordan får man meldt "myndighederne" at nu er jeg ejer af bilen?
Homer Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Du poster den i putkassen når I begge har skrevet under - og et par dage senere får du et nyt reg. bevis
credde Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Hehe... en Audi TT ... Single fyr i 20'erne ?? Ny motorcykel, gift mand i 40-erne som skal leve drengedrømmene ud? :laugh: Kunne ikke lade være med at drille tilbage.
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Hehe... en Audi TT ... Single fyr i 20'erne ?? Næsten rigtig.. Fyr i slut 20'erne med et 4 årig forhold..... Men indrømmer da gerne der lidt potensforlænger over sådan en audi... :D
Guest Trine Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Hmm altå den gule skal så udfyldes' date=' men hvordan får man meldt "myndighederne" at nu er jeg ejer af bilen?[/quote'] Det sker på den gule.... man udfylder for køber og køber og sælger skriver under, DERAF VIGTIGTHEDEN AF DEN KORREKTE SÆLGER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg ville bestemt sikre mig sælger er sælger, det er uhyre almindeligt i Sverige at bede om ID. Gør du bare det og kontrolller det mod oplysningerne på beviset.
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Det sker på den gule.... man udfylder for køber og køber og sælger skriver under, DERAF VIGTIGTHEDEN AF DEN KORREKTE SÆLGER!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg ville bestemt sikre mig sælger er sælger, det er uhyre almindeligt i Sverige at bede om ID. Gør du bare det og kontrolller det mod oplysningerne på beviset. ja ok. Det må jeg så heller sikre mig.
Gio Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Men indrømmer da gerne der lidt potensforlænger over sådan en audi... :DIkke i Sverige.. .*lol*... Men imponerings-faktoren er sikkert fin overfor vennerne i DK. :D "Danskerpakken" = 1 stk. 2v i Malmö, samt 1 stk. Audi TT eller Mercedes SLK. Ejendomsmæglerne burde næsten teame sig sammen med bilforhandlere, og tilbyde disse færdigløsninger. Evt. inklusive en SE<->DK-tolk, samt en håndbog i "Hvilken mælk er hvad i Sverige" *s*
Nif Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ny motorcykel' date=' gift mand i 40-erne som skal leve drengedrømmene ud? :laugh: Kunne ikke lade være med at drille tilbage.[/quote'] :th2: .
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ikke i Sverige.. .*lol*... Men imponerings-faktoren er sikkert fin overfor vennerne i DK. :D "Danskerpakken" = 1 stk. 2v i Malmö, samt 1 stk. Audi TT eller Mercedes SLK. Ejendomsmæglerne burde næsten teame sig sammen med bilforhandlere, og tilbyde disse færdigløsninger. Evt. inklusive en SE<->DK-tolk, samt en håndbog i "Hvilken mælk er hvad i Sverige" *s* Hehe.. Så det jo godt at man skal på arbejde i DK hver dag og det er her man kender flest. Det kunne være vi skulle staret en virksomhed som du beskriver der
MC Manden Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ny motorcykel' date=' gift mand i 40-erne som skal leve drengedrømmene ud? :laugh: Kunne ikke lade være med at drille tilbage.[/quote'] Lige knap nok. I 30'erne, single og motorcykel nummer 18 !!! Men, tæt på
Kram78 Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nu vil jeg i banken hæve nogle penge, og tage ud og købe mig en bil!!! Hygge og tak for hjælpen
Nif Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nu ? Det er vidst for tidligt at smutte fra jobben Men problemet er bare jeg skal ud og se på bilen i dag kl.17 og er på arbejde til kl.16. Held og lykke med det.
BS Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nu ? Det er vidst for tidligt at smutte fra jobben Job? Man har da ferie. Og så en HEL mdr ad gangen:laugh:
Lynge Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Lige knap nok. I 30'erne' date=' single og motorcykel nummer 18 !!! Men, tæt på [/quote'] Ja jeg ville også have skudt dig til midt i 40´eren:fight:
MC Manden Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ja jeg ville også have skudt dig til midt i 40´eren:fight: Kan jeg så ikke bare nøjes med at skyde dig ??? :fight:
Lynge Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Kan jeg så ikke bare nøjes med at skyde dig ??? :fight: Hi hi det var for fristende
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu