Madsen Skrevet June 8, 2006 Rapporter Skrevet June 8, 2006 Skal vi ikke fejre at der endelig er kommet en tråd til husdyr ved at flashe et billede eller to af vores kæledyr? Jeg starter gerne: Nummer 1 er vores dejlige norske skovkat på 2 år; Thyra Danebod. Nummer 2 er vores kommende lille han-misser der i dag fylder 8 uger og som kommer over til os den 8. juli, Norwegian Wood.
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nårh hvor er de kære! Billederne af mine er taget med mobilen, så nogle af dem er nok af lidt tvivlsom kvalitet, nuvel her er de så alligevel... Altså, som man kan se, så har mine to katte nogle lidt sære hobbies, den gamle (11 år) på de to første billeder, holder meget af at synge opera, men kun hvis han tror man ikke ser det, ellers er han meget genert og den lille (hmm...lille og lille...? han er 7 år gammel) på de to sidste billeder, kan af uforklarlige årsager godt lide at blive båret rundt i indkøbsposer... Og så ellers snøre mig om sin lillefinger med sine bedende grønne øjne...:o
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nårh hvor er de kære! Billederne af mine er taget med mobilen, så nogle af dem er nok af lidt tvivlsom kvalitet, nuvel her er de så alligevel... Altså, som man kan se, så har mine to katte nogle lidt sære hobbies, den gamle (11 år) på de to første billeder, holder meget af at synge opera, men kun hvis han tror man ikke ser det, ellers er han meget genert og den lille (hmm...lille og lille...? han er 7 år gammel) på de to sidste billeder, kan af uforklarlige årsager godt lide at blive båret rundt i indkøbsposer... Og så ellers snøre mig om sin lillefinger med sine bedende grønne øjne... :lol: NØJ, hvor er de dejlige! Og den med bæreposen!
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 He he...ja de er sgu lidt fjollede. Den gamle mis er faktisk også vældig glad for at blive støvsuget med støvsugerslangen Det gør det faktisk lidt besværligt når jeg skal støvsuge og han hele tiden skal være med...
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 He he...ja de er sgu lidt fjollede. Den gamle mis er faktisk også vældig glad for at blive støvsuget med støvsugerslangen Det gør det faktisk lidt besværligt når jeg skal støvsuge og han hele tiden skal være med... Ej, hvor er det kært! Tror min misser er lidt mere reserveret... Er der en støvsuger - så er hun den der er væk! Dog har hun opdaget en sølvfisk på badeværelset ( ) og nu ligger hun derude konstant og venter på at der kommer flere... Mindre sjovt når man skal hoppe over hende og flytte hende, så hun ikke bliver våd når vi skal i bad... Hold da helt op nogle dejlige personligheder dine er!!
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Har heller ikke oplevet andre katte før, der ikke var bange for støvsugere, men ingen af disse to er bange for den. Den lille er bare sådan lidt ligeglad, hvis man skal støvsuge der hvor han ligger eller sidder, er man nødt til at skubbe lidt til ham med støvsugerhovedet, før han gider flytte sig. Men den gamle synes det er skønt at få en ordentlig omgang udsugning i pelsen Det er selvfølgelig også praktisk nok, for så fælder han ikke så meget Kan nu også ret godt lide norske skovkatte og overvejede selv at få sådan en, men må nok ærligt indrømme at jeg ikke helt orker så meget pelspleje...så er det sgu lidt nemmere med støvsugeren Havde i øvrigt også sølvfisk på badeværelset i min gamle lejlighed og det blev temmeligt crowded derude, når jeg skulle derud og to katte. Det var et af de hersens gamle badeværelser, hvor man kan sidde på toilettet og vaske hænder i håndvasken og bruse sig på en gang...når kattene så også var derude, kunne man faktisk ikke lukke døren... :-))
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Har heller ikke oplevet andre katte før, der ikke var bange for støvsugere, men ingen af disse to er bange for den. Den lille er bare sådan lidt ligeglad, hvis man skal støvsuge der hvor han ligger eller sidder, er man nødt til at skubbe lidt til ham med støvsugerhovedet, før han gider flytte sig. Men den gamle synes det er skønt at få en ordentlig omgang udsugning i pelsen Det er selvfølgelig også praktisk nok, for så fælder han ikke så meget Kan nu også ret godt lide norske skovkatte og overvejede selv at få sådan en, men må nok ærligt indrømme at jeg ikke helt orker så meget pelspleje...så er det sgu lidt nemmere med støvsugeren Ja... kan godt se fordelene med støvsugeren... Åh, hvor kunne det være dejligt med den løsning når de fælder... støøøn! Der er en smule pelspleje, men det er faktisk ikke så slemt igen... Før i tiden kunne vi børste hende en gang i ugen og det var nok. Thyra får ingen knuder i sin pels og holder sig faktisk meget fin selv, men efter hendes operation i marts, hvor de rodede lidt med hendes mave og tarme, har vi været nødt til at børste hende hver dag og give hende malt... Hun er nemlig begyndt at brække nogle ordentlige hårbolde op, og efter operationen får jeg det SÅ dårligt når jeg hører den lyd hun laver når det sker... Så jeg vil gøre alt for at undgå det... Så nu hygger vi et par minutter hver aften med en børste og lidt malt... Og nu hvor hun er forsikret tør hendes mor godt forlade hjemmet igen... det var ikke nemt i starten...:o
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Havde i øvrigt også sølvfisk på badeværelset i min gamle lejlighed og det blev temmeligt crowded derude, når jeg skulle derud og to katte. Det var et af de hersens gamle badeværelser, hvor man kan sidde på toilettet og vaske hænder i håndvasken og bruse sig på en gang...når kattene så også var derude, kunne man faktisk ikke lukke døren... :-)) Åh ja, det kender jeg godt... Vi skal have lavet nyt badeværelse ( og køkken ) så jeg håber at de klamme små dyr forsvinder der! Vi har desuden sådan en rist i gulvet hvor det er muligt at få en lille pote ned og dermed drikke lidt af det klamme vand PUHA!
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ja... kan godt se fordelene med støvsugeren... Åh, hvor kunne det være dejligt med den løsning når de fælder... støøøn! Der er en smule pelspleje, men det er faktisk ikke så slemt igen... Før i tiden kunne vi børste hende en gang i ugen og det var nok. Thyra får ingen knuder i sin pels og holder sig faktisk meget fin selv, men efter hendes operation i marts, hvor de rodede lidt med hendes mave og tarme, har vi været nødt til at børste hende hver dag og give hende malt... Hun er nemlig begyndt at brække nogle ordentlige hårbolde op, og efter operationen får jeg det SÅ dårligt når jeg hører den lyd hun laver når det sker... Så jeg vil gøre alt for at undgå det... Så nu hygger vi et par minutter hver aften med en børste og lidt malt... Og nu hvor hun er forsikret tør hendes mor godt forlade hjemmet igen... det var ikke nemt i starten...:o Nåh, den lille pjevs :o Mine katte havde en meget lang periode, hvor de begge kastede temmelig meget op og vi forsøgte med alt muligt forskelligt kattemad og har nu endelig fundet noget der virker mod det :) Men findes der ikke også noget mad, særligt til langhårskatte? Ellers ved jeg da, at flere af de bedre mærker fører mad til katte med mange hårbolde. Og "eewiee" med det der vand i risten Kan hun ikke risikere at blive syg af det?
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nåh, den lille pjevs :o Mine katte havde en meget lang periode, hvor de begge kastede temmelig meget op og vi forsøgte med alt muligt forskelligt kattemad og har nu endelig fundet noget der virker mod det :) Men findes der ikke også noget mad, særligt til langhårskatte? Ellers ved jeg da, at flere af de bedre mærker fører mad til katte med mange hårbolde. Og "eewiee" med det der vand i risten Kan hun ikke risikere at blive syg af det? Jo der findes specielt foder, og hun får en speciel blanding, både til tænder, pels og mavsen... og oveni det malt og frisk græs... Angående vandet, så er hun aldrig alene ude på toilettet og hvis der skal luftes ud, så står der noget meget meget tungt henover... Det er flere måneder siden poten var deri, men puha, hvor er det bare klamt! men det må smage meget bedre end det friske der står i skålene...
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 He he...ja, det er min erfaring at alt andet vand (og andre drikkevarer), åbenbart smager bedre end det, der er i skålene :p
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 He he...ja' date=' det er min erfaring at alt andet vand (og andre drikkevarer), åbenbart smager bedre end det, der er i skålene :p[/quote'] Jeg tror vi er meget heldige... Herhjemme er det kun maden i skålene og ikke menneskemaden der bliver spist af... og det klamme klamme vand i afløbet er det eneste vand der er bedre end det i skålene... Puha, får det helt skidt af at tænke på at hun har drukket af det...
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Forresten, kaster de ikke bare mere op af, at spise græs? Det synes jeg mine gør...
ccdj Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Der er da gået total kat og briller..... i denne tåd hvor er alle billederne af dyr henne tøser??? ;) smil fra Christina
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 Forresten' date=' kaster de ikke bare mere op af, at spise græs? Det synes jeg mine gør...[/quote'] Ved Thyra hjælper det med at passere, det er meget sjældent at hun brækker sig af det... Men uha, det er mums med sådan noget dejlig græs!
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 He he...jamen folk er jo hjertens velkomne til at sende billeder ind :th2: Men nu tror jeg osse jeg holder en lille pause...skal ud og spise is :p
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 i denne tåd hvor er alle billederne af dyr henne tøser??? ;) smil fra Christina Ser du, vi sidder pænt og venter på at alle andre søde mennesker poster billeder af deres dejlige dyr :o
ccdj Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 action shots af en chokolade bamse og en kortbenet terrorist Ser du' date=' vi sidder pænt og venter på at alle andre søde mennesker poster billeder af deres dejlige dyr [/quote'] taget ude i haven på denne solbeskinnet dag.....Og nej de kan vist ikk' sige miav!! smil fra Christina
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 taget ude i haven på denne solbeskinnet dag.....Og nej de kan vist ikk' sige miav!! smil fra Christina For pokker, hvor er de dejlige!! Og sikke en chokolade-farve!!
plup Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nårh hvor er de søde! Jeg smelter... :o Altså jeg er jo helt klart lige så meget til hunde som katte (mange definerer sig jo som enten hunde- eller kattemenneske), er selv vokset op med den lækreste grønlandske slædehund og vil frygtelig gerne have sådan en igen , men bor i lejlighed så det må vente nogle år endnu. Nå, det var den is jeg kom fra...
ccdj Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Nårh hvor er de søde! Jeg smelter... :o Altså jeg er jo helt klart lige så meget til hunde som katte (mange definerer sig jo som enten hunde- eller kattemenneske), er selv vokset op med den lækreste grønlandske slædehund og vil frygtelig gerne have sådan en igen , men bor i lejlighed så det må vente nogle år endnu. Nå, det var den is jeg kom fra... tjaaa jeg er nu mere til hund end kat....syntes katte er søde og dejlige men alt for selvstændige smil Christina
Madsen Besvaret June 8, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2006 tjaaa jeg er nu mere til hund end kat....syntes katte er søde og dejlige men alt for selvstændige smil Christina Ja hunde har ejere, katte har slaver... :D
ccdj Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Ja hunde har ejere' date=' katte har slaver... :D[/quote'] præcis derfor
Gio Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Her er Umfufu - en killer-nymfeparakit, der kan paralysere dig med ét PIP (ca 128db) Hvof´ jeg har fugl? Tja...lang historie - dén kan vi altid nappe
ccdj Besvaret June 8, 2006 Rapporter Besvaret June 8, 2006 Her er Umfufu - en killer-nymfeparakit, der kan paralysere dig med ét PIP (ca 128db) Hvof´ jeg har fugl? Tja...lang historie - dén kan vi altid nappe. Cool navn.....er lidt vild med dens frisure, ligner virkelig en Umfufu :D smil fra Christina
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu