Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I en storstilet test ser vi hvordan de gratis anti-virus programmer klarer sig. Man er nødt til at beskytte sig mod virus når man har en computer i dag, det ved alle efterhånden. De mange forskellige programmer der findes til dette formål kan være dyre og billige, endda helt gratis. Kvaliteten følger som regel prisen og derfor er det interessant at se på om de anti-virus programmer der er gratis, også kan det samme som de der koster noget. Den store internet portal About.com har en sektion med computere og teknologi og de har udført en test i samarbejde med tyske AV-Test.org. AV-Test.org er et fælles projekt mellem Magdeburg universitet og AV-Test GmbH som drives af Andreas Marx. Som deltagere i testen har de valgt de tre gratis antivirus programmer AntiVir PersonalEdition Classic, AVAST 4 Home Edition og AVG Free Edition. Hvert af programmerne er certificeret (VB100%, ICSALabs, or Checkmark) til at detektere 100% af alle vira på "in-the-wild" listen. Men "in-the-wild" listen er minimal i forhold til hvor mange vira der i virkeligheden er i dag. AV-Test.org tester for mere end 159.322 vira og om der kan detekteres vira i 37 forskellige komprimerede formater samt falske positiver (om der detekteres virus i en ikke-inficeret fil). (...læs mere på nedenstående link) http://www.virus112.com/dk/news/antivirus_programmer/gratis_antivirus_kan_det_betale_sig.html Links til de tre gratis programmer: AntiVir PersonalEdition Classic - http://www.free-av.com/ AVAST 4 Home Edition - http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html AVG Free Edition - http://free.grisoft.com

Guest Supermule
Besvaret

Ok...har lige testet på antivir og den ser godt ud.... Dog ser det ud som om at licensen udløber d 31/8/2006 og jeg ved ikke om den bliver fornyet pr automatik...

Besvaret
Ok...har lige testet på antivir og den ser godt ud.... Dog ser det ud som om at licensen udløber d 31/8/2006 og jeg ved ikke om den bliver fornyet pr automatik...
Jeg har ikke lige gravet dybere...men hvis det er politikken med AntiVIR, så kan jeg ikke lige se hvad "free" der skulle være i det...hehe. :thumbdown
Guest Supermule
Besvaret

Nej, men nu får den lov til at bevise sit værd.... :) Og så må jeg se om det er en licens der bliver fornyet...

Jeg har ikke lige gravet dybere...men hvis det er politikken med AntiVIR' date=' så kan jeg ikke lige se hvad "free" der skulle være i det...hehe. :thumbdown[/quote']
Besvaret

Drenge, OSX :-D Hvis man nu af mærkelige årsager alligevel ikke kan det, så læste jeg forleden om en gut der brugte virtuelle maskiner til alting. Et udviklingsmiljø i én virtuel maskine, tekstbehandling i en anden, surf i en tredie osv. Når sessionen var overstået kunne den virtuelle maskine "undo" al write til disken, og så var man jo ikke inficeret med noget snask, udover måske windows selv ;-)

Guest jxhab
Besvaret
Drenge, OSX :-D Hvis man nu af mærkelige årsager alligevel ikke kan det, så læste jeg forleden om en gut der brugte virtuelle maskiner til alting. Et udviklingsmiljø i én virtuel maskine, tekstbehandling i en anden, surf i en tredie osv. Når sessionen var overstået kunne den virtuelle maskine "undo" al write til disken, og så var man jo ikke inficeret med noget snask, udover måske windows selv ;-)
Ja nu kan jeg jo også kører Windows på en MAC, så det kunne være man skulle skifte ;) .. Du kan jo også kører i beskyttede miljøer (Sandboxe) i Windows. Wmware er din ven ;).. og husk nu på at OSX også er blevet ramt af sårbarheder og enkelte vira. Men det er jo som med alt andet. Man går efter det størstedelen af verdens befolkning bruger og det er windows og derfor kodes der mere ondsindet kode til win32 end til unix og mac baseret filformater.
Guest ThomasO
Besvaret

Good point Credde... jeg kører mcafee og aner derfor ikke hvad virus er.... på 8è år nu.

Besvaret
Good point Credde... jeg kører mcafee og aner derfor ikke hvad virus er.... på 8è år nu.
Sådan har jeg det med AVG Free...vel på omkring 3-4 år e.l. :)
  • 4 months later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...