Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan nogle hjælpe mig med følgende: Min kæreste og jeg er begge danskere og skal pr 1/8 flytte til Malmø - Rørsjøstaden. I den forbindelse har vi være på kommunekontoret her i Danmark, hvor vi har fået et internordisk flyttebevis. Proceduren er herefter, at vi skal rette henvendelse til Skatteverket i Malmø for at få et personnummer. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål: 1) Kan vi sende vores internordiske flyttebevis til skatteverket og derved få personnummer eller skal vi møde personligt op? 2) Skal vi komme begge to eller kan jeg f.eks. medbringe en fuldmagt fra min kæreste? 3) Hvor lang tids sagsbehandling skal vi forvente og hvilken dokumentation skal vi medbringe. 4) Måske vigtigst. Vi skal som anført først flytte til Sverige den 1/8. Kan vi alligevel få et personnummer mod at forevise f.eks. en underskreven kontrakt eller hvilken dokumentation skal der til? (Det er jo lidt vigtigt i forhold til forsikringer m.m at få dette før flytningen) tak for hjælen, christian

Besvaret
Hey Thomas, Jeg har søgt, men kunne ikke se om 1) begge skulle møde 2) om et er et problem at få personnummer før flytning Kan du hjælp med disse to? tak, chr
Du kan først få tildelt personnummer når du har meldt flytning. Så nej du kan ikke få det før du flytter. Sagsbehandlingstiden er ca 1-2 uger. Alternativt kan du angive flytning før du reelt flytter, vi indgik aftale med sælger om at flytte en måned før. Brevet med personnummeret bliver sendt til din nye svenske adresse iøvrigt.
Besvaret
Kan nogle hjælpe mig med følgende: Min kæreste og jeg er begge danskere og skal pr 1/8 flytte til Malmø - Rørsjøstaden. I den forbindelse har vi være på kommunekontoret her i Danmark, hvor vi har fået et internordisk flyttebevis. Proceduren er herefter, at vi skal rette henvendelse til Skatteverket i Malmø for at få et personnummer. I den forbindelse har jeg følgende spørgsmål: 1) Kan vi sende vores internordiske flyttebevis til skatteverket og derved få personnummer eller skal vi møde personligt op? 2) Skal vi komme begge to eller kan jeg f.eks. medbringe en fuldmagt fra min kæreste? 3) Hvor lang tids sagsbehandling skal vi forvente og hvilken dokumentation skal vi medbringe. 4) Måske vigtigst. Vi skal som anført først flytte til Sverige den 1/8. Kan vi alligevel få et personnummer mod at forevise f.eks. en underskreven kontrakt eller hvilken dokumentation skal der til? (Det er jo lidt vigtigt i forhold til forsikringer m.m at få dette før flytningen) tak for hjælen, christian
Velkommen til.. Prøv at kigge på det her indlæg jeg har skrevet: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=5314
Besvaret

Eftersom I skal vise legitimation -helst pas- er det jo nødvendigt, at I begge møder op. I kan spørge, om I kan få en udskrift med jeres nye nr. på med det samme, så kan I godt få telefon o.l. - det fik jeg.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...