Gio Skrevet June 26, 2006 Rapporter Skrevet June 26, 2006 (Kilde: http://sydsvenskan.se/bil/article166225.ece)
mrode Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 (Kilde: http://sydsvenskan.se/bil/article166225.ece) Damn.. de virker da forebyggende i modsætning til mange af de danske
Gio Besvaret June 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2006 Ja tak...de kan mærkes. Men det er jo også meningen.
seb Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Men seriøst, 10 km/t........... Det kører man jo nemt for meget på motorvejen eller landeveje. I byen er det fair nok, men udenbys er det som at fiske med granater, IMHO...! Hvor strenge er politiet egentlig i se? er aldrig blevet stoppet herovre.
BS Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Hvis du mener du har råd er det jo bare at fortsætte med at køre for stærkt. Grænserne er det af en grund uanset om man er enig eller ej. Med de nye bødetakster kommer jeg nok ikke til at køre skide meget for stærkt fremover:scared:
andersen Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Men seriøst' date=' 10 km/t........... Det kører man jo nemt for meget på motorvejen[/quote'] Eller ved betalings-anlægget...
seb Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Hvis du mener du har råd er det jo bare at fortsætte med at køre for stærkt. Grænserne er det af en grund uanset om man er enig eller ej. Ja, man kan jo altid køre på moralen.....! Fordi du følger reglerne, behøves jeg jo ikke jeg gør det. Reglerne omkring dette er der primært fordi visse folk kører hasarderet og det resultere i dødsfald, som den svenske stat prøver at rette op på. Denne diskussion har været oppe flere gange på dette forum, så gider ærlig talt ikke besvare endnu en "pedelbetjent". Jeg kører efter forholdene og hvis det kaster en bøde af sig i ny eller næ, er jeg villig til at betale den. Eller ved betalings-anlægget... Ha ha... Ja, der håber jeg ikke de laver razzia...
alex Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Damm - måske de nye bøde takster kombineret med udvidelsen af den automatiske trafik kontrol skal kompensere for de manglende bilafgifter ;o) ?
Anka Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Tja og så har man femdoblet taksten for at køre uden nummerplade....De er sandelig ikke kede af det. :rolleyes:
BS Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Ja' date=' man kan jo altid køre på moralen.....! Fordi du følger reglerne, behøves jeg jo ikke jeg gør det. [/quote'] Kører nødvendigvis ikke efter reglerne men lige så tit efter forholdene. Men de nyde bødetakster gør at jeg nok ikke har råd til det fremover. De 500-800 som nu er blevet til 2000-5000 synes jeg ikke jeg gider for at køre lidt for stærkt. Ser intet i vejen for at køre efter forholdene. Men man skal bare ikke klynke når man så får bøden.
Toft Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Er der andre der glæder sig til at Surmule og Gio går i gang med deres sædvanlige diskussion omkring hastighed, (også) i denne her tråd...? Det er jo efterhånden nogle dage siden man har læst det samme, og det samme, og det samme, og det samme i de forskellige tråde
Gio Besvaret June 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2006 Er der andre der glæder sig til at Surmule og Gio går i gang med deres sædvanlige diskussion omkring hastighed' date= (også) i denne her tråd...?Hvis du prøver at "fremprovokere" et eller andet, så lykkes det ikke. SM og jeg bliver ikke enige - ingen grund til at tærske mere langhalm på dén sag. ;)
Stokholm Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Hvordan er det egentlig med grænserne for hvornår kortet ryger?? Eks på motorvejen..
Homer Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Hvordan er det egentlig med grænserne for hvornår kortet ryger?? Eks på motorvejen.. +30 km/t på strækninger med 70, 90, 110 og 120 km/t +20 km/t på strækninger med 30 og 50 km/t ...tror jeg næsten nok... :D
seb Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Kører nødvendigvis ikke efter reglerne men lige så tit efter forholdene. Men de nyde bødetakster gør at jeg nok ikke har råd til det fremover. De 500-800 som nu er blevet til 2000-5000 synes jeg ikke jeg gider for at køre lidt for stærkt. Ser intet i vejen for at køre efter forholdene. Men man skal bare ikke klynke når man så får bøden. For én gangs skyld er vi enige BS... Men mener nu godt man kan diskutere om det ikke er lidt i overkanten, uden at resolut ville bryde loven.
Tommyaa Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Er der nogen der ved hvad der sker hvis man får en p-bøde i dk med sin svenske bil, og man ikke betaler??? Mvh. Tommy
andersen Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Er der nogen der ved hvad der sker hvis man får en p-bøde i dk med sin svenske bil' date=' og man ikke betaler???[/quote'] http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=628&highlight=parkeringsb%F8de
cbpwr Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Det er da øv, godt nok nogle bøder man kan forstå så man nå hellere køre efter reglerne nu :) Hvad nu hvis man køre for strækt i Dk, så gælder de bødetakster vel ikke, da er det vel det danske politi's bødertakster der gælder. Har nogle fået taget billede i dk med deres svenske bil, hvad sker der ? Har fået fornemmelsen af at bødekravet sendes til sverige ? -Claus-
MC Manden Besvaret July 7, 2006 Rapporter Besvaret July 7, 2006 Tja og så har man femdoblet taksten for at køre uden nummerplade....De er sandelig ikke kede af det. :rolleyes: Gad vide om Emre har set det ??
Gio Besvaret July 7, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 7, 2006 Hvad nu hvis man køre for strækt i Dk, så gælder de bødetakster vel ikke, da er det vel det danske politi's bødertakster der gælder. Dansk grund = danske takster. Arabisk grund = arabiske takster...og så fremdeles ;) Har nogle fået taget billede i dk med deres svenske bil, hvad sker der ? Har fået fornemmelsen af at bødekravet sendes til sverige ? Si!... Bødeforlægget sendes til SE, og du bliver kontaktet vedr. betaling af det svenske politi. (Nup søgeren...det er diskuteret før)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu