Markowitch Skrevet June 26, 2006 Rapporter Skrevet June 26, 2006 Det er et autoriseret Skoda, VW og Audi forhandler/værksted i Landskrona. Jeg skal derhen i morgen og kigge på en brugt VW. Jeg ser det som en fordel at de er autoriseret værksted for VW, når jeg måske skal købe en brugt VW af dem. Så ved de ihvertfald hvad det er de laver ;) Er der iøvrigt nogen der ved hvad en udvidet forhandlergaranti plejer at koste? Her tænker jeg specielt på at udvide det obligatoriske halve års garanti som man skal have.
Thomas Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Det er et autoriseret Skoda, VW og Audi forhandler/værksted i Landskrona. Jeg skal derhen i morgen og kigge på en brugt VW. Jeg ser det som en fordel at de er autoriseret værksted for VW, når jeg måske skal købe en brugt VW af dem. Så ved de ihvertfald hvad det er de laver ;) Er der iøvrigt nogen der ved hvad en udvidet forhandlergaranti plejer at koste? Her tænker jeg specielt på at udvide det obligatoriske halve års garanti som man skal have. FORDI DE ER AUTORISEREDE BETYDER DET SQ IKKE AT DE VED HVAD DE LAVER!!! Men at de ved hvad de skal tage for det!!!
Markowitch Besvaret June 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2006 SLAP AF. RO PÅ OG FALD NU NED. Nu skal jeg skrive lidt mere om hvad jeg mener. Som autoriseret værksted er deres mekanikere uddannet inden for de bilmærker som de er autoriseret til. Derfor burde der være en "over gennemsnittet" chance for at de ved hvad de laver. Men bortset fra det; så er der dårlige og gode mekanikere. Autoriseret eller ej - and that's that. Er der nogle der kender dem?
Markowitch Besvaret June 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 26, 2006 Men tak for advarslen Thomas. Man skal ikke være naiv i denne bil-verden
BS Besvaret June 26, 2006 Rapporter Besvaret June 26, 2006 Din bil i Malmö er et pragt eksemplar på at din påstand ikke holder. Kender ikke forhandleren menheld og lykke med købet. Følg din første fornemmelse når du kommer derop.
Peter H. Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Det er et autoriseret Skoda, VW og Audi forhandler/værksted i Landskrona. Jeg skal derhen i morgen og kigge på en brugt VW. Jeg ser det som en fordel at de er autoriseret værksted for VW, når jeg måske skal købe en brugt VW af dem. Så ved de ihvertfald hvad det er de laver ;) Er der iøvrigt nogen der ved hvad en udvidet forhandlergaranti plejer at koste? Her tænker jeg specielt på at udvide det obligatoriske halve års garanti som man skal have. Få bilen M-Testet så ved du hvad du köber :):)
Markowitch Besvaret June 27, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret June 27, 2006 Tak for rådet Peter det vil jeg gøre. Men lige et spørgsmål. Er en "Varudeklaration" på bilen ikke nok? Anywayz, lad mig fortælle hvad jeg i dag oplevede oppe i Landskrona hos www.bilia.nu. En ganske underholdende historie, som kostede mig en halv dag. Jeg møder op hos forhandleren, hvor sælgeren viser mig bilen, en VW fra 2003. "Denne type bil er eftertragtet, du skal være klar til at handle hurtigt" siger han. Jeg går rundt om bilen og inspicerer. "Sig mig engang, er det spindelvæv der er på hjulene" svarer jeg kækt. Hmm, allerede dér bliver sælgeren lidt muggen. Nuvel, jeg skal have en prøvetur i "vidunderet". Vel ude på vejen (jeg har kørt knapt 200 meter) begynder instrumentpanelet at lyse op. Ok, jeg fylder tanken op med 10 liter diesel og kører videre. Dog stopper turen da det begynder at ryge op fra motorrummet!! Vi bliver nød til at efterlade bilen og gå tilbage!! Koblingen er gået! Ok, den har også kørt 120.000 km, men alligevel, den må have været godt slidt i forvejen. Vel tilbage hos forhandleren viser jeg ham regningen for diesel, som han ikke gider at dække - der var diesel nok i tanken svarer han. Hmm, hvilken service... Allerede nu, aner jeg de mange problemer man kan få med denne type, hvis der viser sig fejl på bilen senere. Nuvel, stemningen er på et lavpunkt og vi beslutter os for at smutte. På vejen mod Malmø, ringer forhandleren så og siger at han vil sætte en ny kobling i gratis og jeg kan få bilen til samme pris. Ihh tak Derudover manglede der en varudeklaration på bilen, så det eneste jeg havde at gå efter var servicebogen. Fremover ved jeg ikke om der er nogen mening i at møde op hvis de ikke er en varudeklaration på bilen liggende. Den skal jo alligevel indgå i dokumentationen for handlen?
Peter H. Besvaret June 27, 2006 Rapporter Besvaret June 27, 2006 Tak for rådet Peter det vil jeg gøre. Men lige et spørgsmål. Er en "Varudeklaration" på bilen ikke nok? Anywayz, lad mig fortælle hvad jeg i dag oplevede oppe i Landskrona hos www.bilia.nu. En ganske underholdende historie, som kostede mig en halv dag. Jeg møder op hos forhandleren, hvor sælgeren viser mig bilen, en VW fra 2003. "Denne type bil er eftertragtet, du skal være klar til at handle hurtigt" siger han. Jeg går rundt om bilen og inspicerer. "Sig mig engang, er det spindelvæv der er på hjulene" svarer jeg kækt. Hmm, allerede dér bliver sælgeren lidt muggen. Nuvel, jeg skal have en prøvetur i "vidunderet". Vel ude på vejen (jeg har kørt knapt 200 meter) begynder instrumentpanelet at lyse op. Ok, jeg fylder tanken op med 10 liter diesel og kører videre. Dog stopper turen da det begynder at ryge op fra motorrummet!! Vi bliver nød til at efterlade bilen og gå tilbage!! Koblingen er gået! Ok, den har også kørt 120.000 km, men alligevel, den må have været godt slidt i forvejen. Vel tilbage hos forhandleren viser jeg ham regningen for diesel, som han ikke gider at dække - der var diesel nok i tanken svarer han. Hmm, hvilken service... Allerede nu, aner jeg de mange problemer man kan få med denne type, hvis der viser sig fejl på bilen senere. Nuvel, stemningen er på et lavpunkt og vi beslutter os for at smutte. På vejen mod Malmø, ringer forhandleren så og siger at han vil sætte en ny kobling i gratis og jeg kan få bilen til samme pris. Ihh tak Derudover manglede der en varudeklaration på bilen, så det eneste jeg havde at gå efter var servicebogen. Fremover ved jeg ikke om der er nogen mening i at møde op hvis de ikke er en varudeklaration på bilen liggende. Den skal jo alligevel indgå i dokumentationen for handlen? Det lyder til at ha väret en spändene tur du havde :) Men en varudeklaration er som regl en sälgeren selv laver,og der er ikke meget der bliver set efter på bilen.. Vi laver altid en M-Test ( Svensk svar på FDM ) på bilen og varudeklaration bliver udfört af M-testcenteret og ikke os.. Så hvis du skal ha den VW så få den testet og ikke bare af deres värksted..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu