Jump to content

Poltisk pres for lavere priser på broen....

Recommended Posts

Besvaret
Næææ hov hov .. Der er nogle af os (og ja, VI er i hvertfald schizofrene !!! :tongue2::scared::laugh:) .... som ikke mener at vi skal have 4 broer til at skæmme udsigten, ødelægge naturen etc bare fordi DU vil have besøg af Svigermor :scared: Lad os fastholde den dyre bro .. og måske påføre yderligere moms på indførelse af svigermødre og deslige..
Hehe point taken. San Fransico var også blot fremhævet som eksempel, og iøvrigt er der vist ikke så mange som er kede af at have udsigt til Golden Gate. Ligesom jeg synes Øresundsbroen pynter på min udsigt. Derudover så drejer det sig ikke om at få besøg af svigermor. Jeg har forsøgt at gøre det klart at hvis den gamle hejre ikke ønkes på besøg, så brug andre undskyldninger end broen. F.eks. sig "svigermor vi har ikke tid". Kan I ikke tage den efterfølgende ballade, så er det jeres problem og ikke noget alle skal tvinges til at betale for med dyre bropriser. Og så håber jeg dermed at "høje priser pga. svigermor" argumentationen er blevet skudt i sænk for evigt.
Besvaret
Hehe point taken. San Fransico var også blot fremhævet som eksempel, og iøvrigt er der vist ikke så mange som er kede af at have udsigt til Golden Gate. Ligesom jeg synes Øresundsbroen pynter på min udsigt. Derudover så drejer det sig ikke om at få besøg af svigermor. Jeg har forsøgt at gøre det klart at hvis den gamle hejre ikke ønkes på besøg, så brug andre undskyldninger end broen. F.eks. sig "svigermor vi har ikke tid". Kan I ikke tage den efterfølgende ballade, så er det jeres problem og ikke noget alle skal tvinges til at betale for med dyre bropriser. Og så håber jeg dermed at "høje priser pga. svigermor" argumentationen er blevet skudt i sænk for evigt.
San Francisco er temmelig berømt for deres broer, det er sandt. Og når man kigger på Golden Gate og traffikken der flyder på den, så er den ca. lige så befærdet som Storebælts broen. Traffikken er der, men den står ikke stille. Kig på The Bay Bridge som vil tage dig til Oakland, og så render du ind i samme hastigheder som du har på Ring3 hver morgen. Den står mere eller mindre stille i al myldertid. Prisen på at krydse GG er 5$ og BB er 3$. Og man betaler kun den ene vej. Der er flere og flere som tager metroen(BART) på arbejde fordi de er trætte af sidde i kø på BB og at det koster 20$+/dag at parkere. Jeg tror ikke på at Øresundsbroen vil blive så befærdet at man oplever BB eller Ring3 tilstande, selvom man sænker prisen, og slet ikke hvis DSB/Skånetrafikken kan få deres tog til at gå til tiden. My two cents.
Besvaret

Til alle dem der frygter svigermor kommer på besøg Det ser ud til at åbenbart også OSCD synes at man skulle gøre øresundsbroen gratis for at udnytte regionens dynamik fuldt ud.

Artikel fra Oresunddirekt. OECD har netop fastslået, at Øresundsregionen har et stort udviklingspotentiale, og at de højere læreanstalter i regionen i højere grad end andre europæiske grænseregioner har formået at få et samarbejde mellem erhvervsliv, offentlige institutioner og forsknings- og uddannelsesinstitutioner op at stå. Lederskribenten mener dog ikke, at regionen udnytter potentialet fuldt ud, og foreslår at gøre kørsel over Øresundsbroen gratis i et forsøg på at bryde de sidste barrierer mellem landene. Den vækst, som vil opstå i kølvandet på et sådant tiltag, vil skabe en økonomisk gevinst, der således vil kunne finansiere broen. Side 2 og 4(Øvrige kilder: Industriens Dagblad 29-06-2006, side 18)
Guest carspar
Besvaret

Kunne Danmark ikke bare betale for broen, de har gläde af billig og tilsträkkelig arbejdskraft:fight: fra Sverige, det omvendte gälder jo ikke for Sverige.:rolleye:

Besvaret
Kunne Danmark ikke bare betale for broen' date=' de har gläde af billig og tilsträkkelig arbejdskraft:fight: fra Sverige, det omvendte gälder jo ikke for Sverige.:rolleye:[/quote'] Hehe, det tror jeg nu ikke vi kan overtale politikerne til :laugh: . Men på den anden side er der mange svenskere som henter en god løn i København, hvor alternativet måske var arbejdsløshed. Så den svenske stat sparer sikkert også nogle penge til understøttelse. Så det er en win-win situation :th2:
Besvaret

hehe, ja det ville være rart hvis nogle betalte så den kunne blive gratis eller næsten, men "min" færge bliver nok aldrig gratis :) men hvad med bare at prisen fra broen over på de Danske billister, nu kan jeg jo være ligeglad :) hehe ikke på de Svenske billister Er bro prisen så slem ? - Jeg giver ca. 3000 danske for 50 ture med HH færgerne (man bruger 2 ture om dagen). Tilgengæld skal man ikke betale i ferien :) bare man bruger de 50 ture inde for 2 måneder. Så er udemærked tilfreds, og kan godt undvære Motor Ring 3 :) -Claus-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...