Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hvad betyder det at få et brev fra skåne om man skal give nogle personlige oplysninger?brevet hedder familjelækare? en anden ting.efter mán har fået 5 års opholdstilladelse til sin kone i sverige skal man så henvende sig til skatteverket for at få et personnummer til hende?

Besvaret

hvad med hvis jeg vil beholde min danske læge hvad gør jeg så? nogen der kan svare på dette:en anden ting.efter mán har fået 5 års opholdstilladelse til sin kone i sverige skal man så henvende sig til skatteverket for at få et personnummer til hende?

Besvaret
nogen der kan svare på dette:en anden ting.efter mán har fået 5 års opholdstilladelse til sin kone i sverige skal man så henvende sig til skatteverket for at få et personnummer til hende?
Hvordan har hun fået den opholdstilladelse uden at hun har personnummer ?? Det er vist første gang man har hørt om det. Men, ja.. naturligvis skal hun ha' et personnummer.
Besvaret

Så længe DU skattes i DK (læs: arbejder), så kan du vælge at bruge en dansk læge. Folderen i har fået ind ad døren er en valgmulighed - som i kan benytte, hvis i vil tilknyttes en "fast" læge på jeres lokale vårdcentral. Emre: Din kone har fået et personnummer her i Sverige hvis hun har fået opholdstilladelse. Hvordan kan det være gået din næse forbi? Arbejder din kone ikke i Danmark, så har hun ikke ret til dansk læge - men dog stadig akut lægehjælp, hvis hun befinder sig i Danmark. MC-basse: Yes - er i Amsterdam op je Dijsseldorpherplantsoen - inkl. internet ;)

Besvaret

Man Kan nu godt få opholdtilladelse uden/før man har fået sit personnummer. Det fik min kone også, da hun så havde tilladelse til at bosætte sig her, gik vi på skatteværket med hendes internordiske flyttebevis,pas,uppeholdskort osv. En uges tid efter kom hendes personnummer :surprise:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...