Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har observeret blågrønne alger ved Bunkeflostrand så ved i det. Det er de der "flydere" bobleting i sjovt nok blågrønne farver. Den skulle være god nok - det passer ihvertfald med hvad man kan læse om det på tv2.vejret.dk

Besvaret
Jeg har observeret blågrønne alger ved Bunkeflostrand så ved i det. Det er de der "flydere" bobleting i sjovt nok blågrønne farver. Den skulle være god nok - det passer ihvertfald med hvad man kan læse om det på tv2.vejret.dk
I sidste uge var der også udsigt til alger når man kørte over broen... De så bare røde ud...
Besvaret
I sidste uge var der også udsigt til alger når man kørte over broen... De så bare røde ud...
Ja...jeg så dem også. Kæmpe-bræmme af alge-plamager et par kilometer ude. *yddrk*
Besvaret

Ja jeg har ikke været opmærksom på det. Jeg badede med hunden i mandags og syntes da godt nok det så lidt mystisk ud - men tænkte ikke videre over det. Så slut med badeture til ham :cry: I skulle vel ikke kende en sø i nærheden (ikke Pildamssøen den er for klam og fyldt med hidsige gæs)

Besvaret

Hvor er algerne, og hvad er de egenligt ? Mere info her Kira, det du har set er de almindelige Blære alger, de findes i vandet året rundt, , som ikke skal forvekles med de Blågrønne alger som dyr og mennesker kan blive syge af. Hvis det er dem der er i vandet ser det mere ud som om vandet er mudret med en grønligt skær. Og man skal sluge en del af dem, for man bliver syg, medmindre man er et barn eller en meget lille hund :) Hvis vejret holder som det er nu er der ikke de store chancer for at de gifitige alger kommer helt in til kysten i Sydsverige, ser ud til at det bliver danskersiden, som får glæden af dem :) Fandt lige en pjece her om alger fra DMU.. god læsning før man fiser til stranden DMU

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...