Markowitch Skrevet July 21, 2006 Rapporter Skrevet July 21, 2006 Jeg skal købe en fabriksny skoda og banken har lige godkendt finansieringen :th2: . Bilhandleren regner med at leveringstiden er ca. 10 uger og jeg har ikke underskrevet købstilbudet endnu. Når man er kommet så langt, hvad er så den "normale" procedure mht. bilhandleren. Jeg går udfra at man ikke skal give ham alle pengene før bilen er kommet hjem? . Derudover nævner købstilbudet intet om betingelserne for betaling. Jeg ringer til bilhandleren for at høre ham ad, men jeg kunne også tænke mig at få input herfra, så jeg ikke bliver taget ved næsen af bilhandleren
Kim H Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Selvfølgelig skal forhandleren først have pengene, når du får bilen. Hvis han beder om en form for udbetaling, skal du sikre dig en kvittering. Da jeg købte min første svenske bil, havde jeg endnu ikke fået svensk personnummer, derfor ville forhandleren have lidt handpenning/udbetaling. Han fik penge, jeg fik kvittering - og nogle uger senere fik han flere penge, og jeg fik bilen.
larscph Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Kontant ved levering er vel det normale for en fabriksny bil - ville jeg i det mindste syntes med mindre det er noget meget specielt/dyrt du har bestilt. Hvad har du købt??
Kim H Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 En skoda Fabia RS. Et godt valg - fortrinlig pendlerbil - det var sådan en jeg startede med i Sverige
Homer Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Du beder blot banken om at kontakte forhandleren - så aftaler de nærmere, og du kan hente bilen når den er klar!
CAC Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 En skoda Fabia RS. Blot nysgerrig, hvad fik du prisen ned på? Jeg har også sådan en i tankerne
Markowitch Besvaret July 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2006 @CAC Jeg fik den til en pris på 164000 kr. inkl. fartpilot og radio+cd som ekstraudstyr, så der blev givet lidt rabat :) Derudover så er bilen blevet bestilt, uden krav om depositum og selve betalingen sker ved leverencen i form af en post veksel. Jeg ved ikke lige hvad en postveksel er, men de sagde også i banken at det var den mest normale måde at ordne en bilhandel på.
Miriam Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 @CAC Jeg fik den til en pris på 164000 kr. inkl. fartpilot og radio+cd som ekstraudstyr, så der blev givet lidt rabat :) Derudover så er bilen blevet bestilt, uden krav om depositum og selve betalingen sker ved leverencen i form af en post veksel. Jeg ved ikke lige hvad en postveksel er, men de sagde også i banken at det var den mest normale måde at ordne en bilhandel på. postveksel er som en banknoteret check :-) Og tillykke med den
CAC Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 @CAC Jeg fik den til en pris på 164000 kr. inkl. fartpilot og radio+cd som ekstraudstyr, så der blev givet lidt rabat :) Derudover så er bilen blevet bestilt, uden krav om depositum og selve betalingen sker ved leverencen i form af en post veksel. Jeg ved ikke lige hvad en postveksel er, men de sagde også i banken at det var den mest normale måde at ordne en bilhandel på. Super, det kunne jeg såmænd også godt finde på at gøre.... hvor købte du den henne? ..og tillykke med købet ;)
Markowitch Besvaret July 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2006 Jeg har købt den af Din Bil på Agnesfridsvägen 181, Fosie.
Furland Besvaret July 21, 2006 Rapporter Besvaret July 21, 2006 Tillykke med den! Du bliver helt sikkert glad for den! :th2: Så er der én mere RS' at dørtrække med igennem tunnellen..:D Jeg købte den også fra ny, og det blev ordnet ved at jeg på leveringsdagen lagde 30K kontant, og resten var finansieret gennem Skoda, så easy-as-pie var det! Men ventetiden du nu skal til...er meget, meget hård for ens tålmodighed! Jeg måtte af med 166K dog uden anlæg da jeg syntes Skoda's var grimt og det kan så heller ikke spille Mp3 osv. Men igen Glæd dig!
Markowitch Besvaret July 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 21, 2006 Men ventetiden du nu skal til...er meget, meget hård for ens tålmodighed! Ja *hulk, snøft*. De siger at leveringstiden er mellem 10 til 12 uger. Tålmodigheden er hermed sat på en pøve
cf05 Besvaret July 24, 2006 Rapporter Besvaret July 24, 2006 Tillykke med køretøjet. Jeg har for nylig været gennem den samme mølle. 10 ugers ventetid føles meeeeget længe :) Jeg finansierede bilen gennem min bank. Jeg lagde selv 20%, som jeg betalte direkte til bilhandleren på en postveksel ved leveringen. Betaling af de sidste 80% ordnede bilhandleren og banken selv. Banken havde i forvejen sendt nogle papirer til bilhandleren, som vi skulle underskrive ved leveringen af bilen.
Guest jxhab Besvaret July 24, 2006 Rapporter Besvaret July 24, 2006 Tillykke med den! Du bliver helt sikkert glad for den! :th2: Så er der én mere RS' at dørtrække med igennem tunnellen..:D Bare i holder ind til højre når vi andre skal forbi ;) .. Spøg til side. Jeg er sikker på det er en dejlig bil =)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu