skallstorp Skrevet July 23, 2006 Rapporter Skrevet July 23, 2006 Hvordan löser I der har heste og hunde pasning af farmen når I skal väre väk ? Vi er så trätte af at hekse med pasning at jeg er lige ved at give op. Der skulle väre et sted hvor man kan söge nogen der bor hos en. Vi har för haft venner eller venners venner til at bo her, men nogen gange lykkedes det ikke. Jeg kan ikke forestille mig andet end at der må väre mange der gerne lige får en uges bondegårds ferie på landet I Sverige mod at lufte hunden og vande hestene (og ride på dem hvis de vil) Men hvor finder man dem lige ?
ccdj Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Hvordan löser I der har heste og hunde pasning af farmen når I skal väre väk ? Vi er så trätte af at hekse med pasning at jeg er lige ved at give op. Der skulle väre et sted hvor man kan söge nogen der bor hos en. Vi har för haft venner eller venners venner til at bo her' date=' men nogen gange lykkedes det ikke. Jeg kan ikke forestille mig andet end at der må väre mange der gerne lige får en uges bondegårds ferie på landet I Sverige mod at lufte hunden og vande hestene (og ride på dem hvis de vil) Men hvor finder man dem lige ?[/quote'] Tjaaa.....Nu har vi jo "kun" hundene og de kan jo sendes på hundepension men på den anden side, anvender vi det virkelig kun når det er absolut nødvendigt. Er måske også bare en "pyllermor", for ville sku' have enormt svært ved at efterlade dem mere end et døgn der :(. Det er hele ideen om at de står i et bur det meste af dagen der bare ikke passer ind i min opfattelse af at have dyr. Men det må være endnu sværere når man har gård og heste, for som du skriver, så skal der lige lidt mere til. Og for den sags skyld også at, skal folk komme hjem og være og bo i ens hus, så skal man da liiiige være sikker på at man kan stole på folk og de er nogle ordentlige ansvarsfulde individer. Det er virkelig at "binde" sig når man har dyr, det må jeg da erkende og ofte for vores vedkommende falder opgaven på vores familie i DK, når vi har en situation hvor der skal passes. Jeg ville ikke undvære mine vovser, men må give dig ret i at det efterlader ikke særlig meget rum til at være spontan i forhold til at tage steder hen. Da alt jo skal planlægges osv ;) smil fra Christina
Miriam Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Tjaaa.....Nu har vi jo "kun" hundene og de kan jo sendes på hundepension smil fra Christina Har du haft brugt en ? Og hvor var det. Er nemlig selv ude i en nød situation i de 3 dage af vores ferie, så det kunne være værd at overveje, hvis det ikke når at løse sig. Men vil så helst et sted som folk kan "anbefale"
ccdj Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Har du haft brugt en ? Og hvor var det. Er nemlig selv ude i en nød situation i de 3 dage af vores ferie, så det kunne være værd at overveje, hvis det ikke når at løse sig. Men vil så helst et sted som folk kan "anbefale" Vi bruger noget der hedder Ängsro der ligger her i Skurup. Og ja de er Super søde og hundene har det godt :th2: de har løbegård til hvert enkelt "bur" dvs. De kan selv gå ud og ind, og så bliver de også lukket ud i en stor løbegård nogle gange i løbet af dagen. Men det er også populært, så man skal bestille tid et godt stykke i forvejen, da der altid er fyldt, specielt under sommeren. og priserne er absolut også helt rimelige ;) Så ja jeg kan helt sikkert anbefale dette sted, det er helt igennem ok. Men som jeg skriver i det andet indlæg, er det "bare" mig der har svært ved at efterlade mine hunde. Også selvom jeg ved hende der har det er sød ved dem, så er problemet at vores labardor er bare ikke god til meget uro (der er meget larm sådan et sted, hunde der gør osv.) hun er simpelthen bare rigtig utryg når man går fra hende, hvorimod den lille er fløjtende ligeglad med at blive afleveret. held og lykke med det.....Og endnu engang havde jeg ikke været så tæt på at skulle føde, villle jeg meget gerne hjælpe :( men det må vi have tilgode til en anden gang :D Ängsro Djurpensionat Tel. 0411-408 09 Ängsro Skurup 132, 27493 SKURUP smil fra Christina
Miriam Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Tak jeg ser lige hvad det ender med, men de har jo nok ikke tid nu når det er så tæt på. Jeg har min far som en super nød løsning, problemet er bare at deres kat og vores hund IKKE kan sammen, og så kan det jo blive en lille kamp der om natten :) Men det løser sig jo nok altsammen.
larscph Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Hvordan löser I der har heste og hunde pasning af farmen når I skal väre väk ? Vi er så trätte af at hekse med pasning at jeg er lige ved at give op. Der skulle väre et sted hvor man kan söge nogen der bor hos en. Vi har för haft venner eller venners venner til at bo her' date=' men nogen gange lykkedes det ikke. Jeg kan ikke forestille mig andet end at der må väre mange der gerne lige får en uges bondegårds ferie på landet I Sverige mod at lufte hunden og vande hestene (og ride på dem hvis de vil) Men hvor finder man dem lige ?[/quote'] Ja vi har nøjagtig samme problem, og plejer at løse det med at få nogen til at komme og holde lidt bondegårsferie. Men kender ikke lige nogen steder hvor man kan annoncere sådan noget - jeg ville måske også være lidt betænkelig ved at have vildt fremmede boende i mit hus som jeg slet ikke kender. Men faktum er at netop dét er en af årsagerne til at vi meget overvejer og specielt hestene skal blive stående hjemme...
Gio Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Bondegårdsferie....højt til himlen....svenske skove og marker....og kunne jeg samtidig lære lidt om at passe og fodre en hest, spise et nylagt æg, lege med misserne i laden osv osv - så skulle jeg ikke være svær at overtale, hvis jeg alligevel havde ferie og intet planlagt. Jeg tror sagtens i kan banke interesserede folk op herinde. Måske overskriften "Gratis bondegårdsferie" kunne gi´ pote!?
coolio Besvaret July 24, 2006 Rapporter Besvaret July 24, 2006 ang pasning af hund, eller kat min datter er ved at gå op i sømmene af kedsomhed, og ønsker sig brændene en hund eller kat at passe!, er der nogen som mangler hjælp til dette er hun mere end villig, hun er 9 år gammel, og har stadig 3 uger tilbage af sommerferien, så hvis i mangler hjælp så tøv ikk med at skrive. kellds@hotmail.com
skallstorp Besvaret July 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2006 Desværre er min dyr ikke så mobile Ellers var jeg lige kommet forbi med 3 heste, 1 hund og 2 katte i næste weekend !! Jeg håber at hun får "bid" der er ikke noget værre end unger der keder sig. Låner hende gerne når hun lige er blevet så gammel at hun kan passe "Skallstorp farm"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu