CAC Skrevet July 23, 2006 Rapporter Skrevet July 23, 2006 Nu hvor jeg i går har skrevet kontrakten under på vores nye lejlighed :D , skal jeg jo til at købe en bil også. Valget er faldet på en Fabia RS eller måske en 1,9 TDI...(det bliver sikkert RS'en) men nu har jeg en masse spørgsmål omkring emnet. Vi har ingen bil selv, men har lånt en bil på søndag. Har bilhandlerne i SE åbent om søndagen? Kan man bare bestille en bil med det samme, hvis man bliver enige om prisen? Skal man altid lægge en udbetaling når man bestiller bilen? Vil det typisk være muligt at prøvekøre begge modeller hos forhandleren? (i DK kan jeg slet ikke få prøvekørt en diesel model. De har dem slet ikke stående) Der er vel nogen issues med forsikring.. kan jeg forsikre en bil fra samme dag jeg har købt den uden et personnummer? Eller et indregistreringsnummer? Ideal-scenariet er at vi overtager lejligheden 1. november, henter bilen samme dag og begynder at flytte. Men eftersom vi skal flytte fra DK er jeg meget usikker på om dette er muligt. På forhånd tusinde tak Hvor vi dog glæder os
larscph Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Nu hvor jeg i går har skrevet kontrakten under på vores nye lejlighed :D , skal jeg jo til at købe en bil også. Valget er faldet på en Fabia RS eller måske en 1,9 TDI...(det bliver sikkert RS'en) men nu har jeg en masse spørgsmål omkring emnet. Vi har ingen bil selv, men har lånt en bil på søndag. Har bilhandlerne i SE åbent om søndagen? Normalt ja, men her i sommerperioden er der en del der har lukket lørdag og/eller søndag. Så undersøg lige om de har åbnet så I ikke kører forgæves. Kan man bare bestille en bil med det samme, hvis man bliver enige om prisen? Ja Skal man altid lægge en udbetaling når man bestiller bilen? Nej Vil det typisk være muligt at prøvekøre begge modeller hos forhandleren? (i DK kan jeg slet ikke få prøvekørt en diesel model. De har dem slet ikke stående) Samme problemstilling her, hvis det er en specifik model bør du kontakte dem inden og aftale nærmere. Jeg ville fx gerne prøve en tur i en Octavia 2.0TDI med DSG og dem har de altså ikke lige stående. Til gengæld kørte salgschefen i Malmö rundt i en som firmabil og vi arrangerede så at vi fik lov at køre i en tur i den. Der er vel nogen issues med forsikring.. kan jeg forsikre en bil fra samme dag jeg har købt den uden et personnummer? Eller et indregistreringsnummer? Jeg tror du kan få et problem med at købe den før du har personnummer. Det kan godt være du kan bestille den så du kan nå at få den til du flytter herover, men det må du tale med forhandleren om. Jeg ved ikke om de i så fald gerne vil se et depositum, men kunne forestille mig det. Hos Skoda får du 3 mdrs fri forsikring med så det er som sådan ikke noget issue da du har et svenskt personnummer inden for et par uger efter du er flyttet.
Gio Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Hos Skoda får du 3 mdrs fri forsikring med så det er som sådan ikke noget issue da du har et svenskt personnummer inden for et par uger efter du er flyttet.Rigtigt nok - men han kan jo stadig ikke få den i trafik før han har et svensk personnummer. Endsige køre i den...
larscph Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Rigtigt nok - men han kan jo stadig ikke få den i trafik før han har et svensk personnummer. Endsige køre i den... Ja det har du helt ret i. Det er jo den klassiske problemstilling når man flytter herop - men må og skal bare vente på det sk*de personnummer... :) Men man har så tre måneder fra man får bilen til at ringe rundt og finde den rigtige forsikring dog.
Markowitch Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Bestil personnummeret hos skatteverket i god tid, så kan du på købsdagen blot gå ned i skatteverket og hente dit nye personnummer. Sådan gjorde jeg det i sin tid. Skatteverket ligger i gåafstand fra Malmø Central på Kungsgatan 15. http://www.skatteverket.se/kontaktaoss/iframe/skatteverketlokalkontoren.4.731e901069429e495800078.html Du skal blot sige noget med at du kommer og henter det personligt på flyttedagen, så skal de nok have det klar. De sender det også senere til din nye privataddresse.
CAC Besvaret July 23, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 23, 2006 Bestil personnummeret hos skatteverket i god tid, så kan du på købsdagen blot gå ned i skatteverket og hente dit nye personnummer. Sådan gjorde jeg det i sin tid. Skatteverket ligger i gåafstand fra Malmø Central på Kungsgatan 15. http://www.skatteverket.se/kontaktaoss/iframe/skatteverketlokalkontoren.4.731e901069429e495800078.html Du skal blot sige noget med at du kommer og henter det personligt på flyttedagen, så skal de nok have det klar. De sender det også senere til din nye privataddresse. @ Markowitch Er du sikker på at det er muligt, fordi det kunne jo være en super løsning synes jeg. Skal jeg have udfyldt et flyttebevis eller noget inden jeg kontakter skatteverket (måske et lidt dumt spørgmål, men garanteret ikke det sidste ) Og tak for alle de andre svar. Endnu engang overraskes jeg over hvor stærkt dette forum er, man kan jo få/finde svar på ALT herinde!
Markowitch Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 @ Markowitch Er du sikker på at det er muligt, fordi det kunne jo være en super løsning synes jeg. Skal jeg have udfyldt et flyttebevis eller noget inden jeg kontakter skatteverket (måske et lidt dumt spørgmål, men garanteret ikke det sidste ) Jeg gjorde det at jeg først udfyldte et internordisk flyttebevis, som fås ved hendvendelse på folkeregisterkonteret i den kommune du flytter fra. Jeg kan ikke huske om man selv skal aflevere det i Malmø, eller om fraflytningskommunen sørger for dette. Jeg erindrer svagt at kommunen skulle se flyttebeviset og så tog jeg op til Malmø med det og bestilte personnummeret hos skatteverket ved samme lejlighed. Her var flyttebeviset så dokumentation for at jeg flyttede til Sverige. Der er iøvrigt en lile bog om alle detaljerne vedr. flytning til Sverige her: http://www.flyttilmalmo.dk/
Gio Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Normalt insisterer folkbokföringen på at fremsende cpr-nummeret til din nye adresse i Sverige. Du skal være heldig hvis de vil udlevere det til dig på flyttedagen. M.h.t. http://www.flyttilmalmo.dk/, så finder i ikke et bedre sted...end herinde ;) Hvorfor købe en bog, når man kan få opdaterede informationer gratis :th2:
TDC Besvaret July 23, 2006 Rapporter Besvaret July 23, 2006 Især når informationerne kommer lige herfra :) http://www.flyttilmalmo.dk/news.htm
CAC Besvaret July 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 25, 2006 Bestil personnummeret hos skatteverket i god tid, så kan du på købsdagen blot gå ned i skatteverket og hente dit nye personnummer. Sådan gjorde jeg det i sin tid. Skatteverket ligger i gåafstand fra Malmø Central på Kungsgatan 15. http://www.skatteverket.se/kontaktaoss/iframe/skatteverketlokalkontoren.4.731e901069429e495800078.html Du skal blot sige noget med at du kommer og henter det personligt på flyttedagen, så skal de nok have det klar. De sender det også senere til din nye privataddresse. Jeg ville bare lige sige at jeg har fået bekræftet fremgangsmåden hos skatteverket
Lynge Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Men CAC når du køber/bestiller en helt ny bil så kan du jo risikere at der er flere måneders leverering tid på, også har du jo go tid til at få lavet et person nummer.
BS Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Men CAC når du køber/bestiller en helt ny bil så kan du jo risikere at der er flere måneders leverering tid på' date=' også har du jo go tid til at få lavet et person nummer.[/quote'] Lige det han havde brug for at høre :laugh:
Lynge Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Lige det han havde brug for at høre :laugh: Sorry men det var ikke for at være ond, men ville bare gøre opmærksom på en lille detajle:o
CAC Besvaret July 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 25, 2006 Men CAC når du køber/bestiller en helt ny bil så kan du jo risikere at der er flere måneders leverering tid på' date=' også har du jo go tid til at få lavet et person nummer.[/quote'] Jeps, det er faktisk det jeg satser på... at købe en ny bil og få den leveret og få mit personnummer på samme dag
Lynge Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Nu ved jeg ikke hvornår du skal flytte ind, men hvis der går flere måneder så burde du at få dit personnummer noget inden.
Gio Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Nu ved jeg ikke hvornår du skal flytte ind' date=' men hvis der går flere måneder så burde du at få dit personnummer noget inden.[/quote']Du kan først få dit svenske personnummer på dagen du reelt flytter adresse. Det er reglerne. At nogle så omgår dem, er en anden sag :o
Lynge Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Du kan først få dit svenske personnummer på dagen du reelt flytter adresse. Det er reglerne. At nogle så omgår dem' date=' er en anden sag :o[/quote'] He he det var også meget dårligt fomuleret af mig, jeg mente at bilen nok først blev leveret flere måneder efter indflytning så derfor var personnumeret ikke noget problem. Tilgiv mig mit dårlige dansk jeg er 1. generations invandrer:lol:
Gio Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Tilgiv mig mit dårlige dansk jeg er 1. generations invandrer:lol:Bra så...:D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu