cf05 Skrevet July 25, 2006 Rapporter Skrevet July 25, 2006 I "gamle" dage skulle man, når man kørte i udlandet, have et ovalt hvidt skilt bagpå bilen. Hvordan er reglerne i Sverige, når man har en EU-nummerplade med et S på? Emnet har været årsag til en rask udveksling af synspunkter herhjemme - hårde ord og mærkelige argumenter har fløjet gennem luften uden en egentlig afklaring. Nu vil jeg gerne bede om et svar inden det udvikler sig til håndgemæng - ellers ender jeg sandsynligvis med at sidde i et hjørne og tude ;)
Gio Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Hvordan er reglerne i Sverige' date=' når man har en EU-nummerplade med et S på?[/quote']Med svensk EU-skilt er du dækket ind. Dette viser jo, som du selv skriver, bilens nationalitet. Thats it.
BS Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Kender desværre ikke reglerne idag men inden Shengen osv ville den EU nr plade ikke være nok. Der var nogen regler for hvordan sådan et skilt skulle se ud mht størrelse, farver og skrift. Kan dog have mine tvivler derom idag.
Nils Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 En EU-nummerplade gør det ud for nationalitetsmærke i EU-landene. Hvis man kører uden for EU, skal man have det ovale hvide skilt med sorte bogstaver for at være sikker. :)
Gio Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Hvis man kører uden for EU' date=' skal man have det ovale hvide skilt med sorte bogstaver for at være sikker. :)[/quote']"Livrem og seler".... Men jeg er faktisk ret sikker på det ikke er nødvendigt med "klistermærkerne" mere.
Nils Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 "Livrem og seler".... Men jeg er faktisk ret sikker på det ikke er nødvendigt med "klistermærkerne" mere. Jeg skriver, "for at være sikker". Man kan også underøge for hvert enkelt ikke-EU-land, om de anerkender EU-pladerne som nationalitetsmærke. Det er der utvivlsomt nogle, der gør. Hvis man ikke vil være sikker, så det bare å åk. :)
Gio Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 De færreste ynder at klaske klistermærker på deres fine nye afgiftsfrie wonder-car - så derfor mener jeg at huske national-skiltene kan fås som magnetmærke. Så kan man også hurtigt lege James Bond, hvis man pludselig ønsker at skifte nationalitet og deslige ;) (forudsat man ikke kører med EU-skilte, selvf.)
cf05 Besvaret July 25, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret July 25, 2006 Hørt - jeg ville heller ikke skamfere min bil med klistermærker, det var bare for at finde ud af, om man overtrådte nogle regler ved at køre uden... Jeg må finde en anden måde at lege 007 på - er der nogen som kender et godt værksted, som kan montere et par skjulte maskingeværer og et katapultsæde:rolleye:
Guest jxhab Besvaret July 25, 2006 Rapporter Besvaret July 25, 2006 Hørt - jeg ville heller ikke skamfere min bil med klistermærker' date=' det var bare for at finde ud af, om man overtrådte nogle regler ved at køre uden... Jeg må finde en anden måde at lege 007 på - er der nogen som kender et godt værksted, som kan montere et par skjulte maskingeværer og et katapultsæde:rolleye:[/quote'] Jeg køre i en Golf uden EU plader og uden markering. Har aldrig oplevet noget, det tror jeg heller ikke dem jeg købte den af havde =)..
cbpwr Besvaret August 3, 2006 Rapporter Besvaret August 3, 2006 Hej. Har nada på min svenske bil, kun alm 3 bogstaver + 3 tal nummerplade og ikke noget "S". Har tit set Politiet i Dk men de har ikke stoppet mig. -Claus-
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu