MC Manden Skrevet August 5, 2006 Rapporter Skrevet August 5, 2006 Ja, så lykkedes det mig at få nogle fake antivirus programmer på min maskine. Hvordan pokker fjerner jeg dem igen ? De ligger bl.a. som en toolbar, og hver eneste gang jeg forsøger at åbne en website, så kommer der diverse warnings. I det hele taget dukker der en masse windows-ligende pop-ups op på min maskine. Naturligvis er det ikke windows. F.eks. har jeg en lille ikon i højre hjørne .... et ? med en rød cirkel omkring, og der popper så et lille billed op "Your computer is infected by virus, please run this ... blahblahblah" Nogle gode råd ?
molnartos Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Ja, så lykkedes det mig at få nogle fake antivirus programmer på min maskine. Hvordan pokker fjerner jeg dem igen ? De ligger bl.a. som en toolbar, og hver eneste gang jeg forsøger at åbne en website, så kommer der diverse warnings. I det hele taget dukker der en masse windows-ligende pop-ups op på min maskine. Naturligvis er det ikke windows. F.eks. har jeg en lille ikon i højre hjørne .... et ? med en rød cirkel omkring, og der popper så et lille billed op "Your computer is infected by virus, please run this ... blahblahblah" Nogle gode råd ? Jeg ville hvis det var mig... 1. Køre en fuld virusscan med nyeste opdateringer.. 2. køre fuld scan med flg. programmer ad-aware og Spybot i safe mode Hjalp det? ja: godt nej: Undersøge hvad programmet evt kan hedde. Kigge i add/remove programs for at se om det skulle have lagt sig der! Hvis alt dette ikke gav noget resultat ville jeg bruge Hijack This (Guide på dansk). HIJACK THIS ER PÅ EGET ANSVAR!!! Brug forums til at hjælpe om så du er 100 meter mester i PC!! Så kan man også se om man er enig med dem. Lav en rapport.txt og smid den ind i et forum (der er mange) eks. her <-- dansk! Et godt sted at starte kunne være http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm Held og lykke
Guest ThomasO Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Kører du XP? Isåfald går du hurtigst muligt tilbage før det kom på PCen, med XP System restore. Den har en kopi af hele din konfiguration, fra før du blev fyldt med disse programmer. Jeg grinede lidt af system restore i starten da den virkede for "private brugere", men er absolut anvendeligt i faglig sammenhæng. På mit arbejde er det almindeligt at vores rejsende kommer ind med en masse af den slags på, men ad-aware og de små gratis værktøjer kan ikke altid fjerne dem. Men brug system restore, den ødeløægger intet af det du har på af programmer ellers. Med mindre du har kørt med de her angreb i 2-3 år uden at gøre noget ved det. Og så få en ordenlig antivirus scanner på..... du er ikke bedre beskyttet end den sidste update. Og her snakker vi dages mellemrum - ikke uger. Arbejdsliste: Prøv først de gratis programmer hvis du vil, de finder altid noget. Anvend system restore. Hjælper alt dette ikke, så tag backup og geninstaller din PC. Check din Antivirus er updated, eller anskaf dig en ordenlig en.
Guest Supermule Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Jeg bruger AdAware SE pro med adwatch. Den tager det meste og resten bruger jeg superantispyware til at fjerne.....
Gio Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Enig med Kenneth og Thomas...og især Thomas´ idé om System Restore! Gå tilbage til et punkt før disse problemer begyndte, forudsat du ikke har kørt med problemerne for længe, og ikke har restore-punkter tilbage fra før miséren indtraf. Derefter installerer du eks. Windows Defender (gratis), samt sørger for at scanne din pc igennem med de tidligere foreslåede programmer. (Foretag din scan off-line, så du ikke risikerer at noget hives ned/opdateres imens programmerne arbejder på at rense din maskine) Jeg har ikke haft virus og spyware-problemer i lang tid, og bruger selv Windows Defender kombineret med AVG Antivirus. Begge opdaterer sig selv hele tiden, så du er sikret med de seneste definitioner. Microsoft har gjort et ganske godt arbejde med deres Windows Defender, må jeg efterhånden indrømme :th2: GL med projektet. It can be a bitch...men langt fra umuligt.
MC Manden Besvaret August 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2006 Kører du XP? Isåfald går du hurtigst muligt tilbage før det kom på PCen, med XP System restore. Den har en kopi af hele din konfiguration, fra før du blev fyldt med disse programmer. Jeg grinede lidt af system restore i starten da den virkede for "private brugere", men er absolut anvendeligt i faglig sammenhæng. På mit arbejde er det almindeligt at vores rejsende kommer ind med en masse af den slags på, men ad-aware og de små gratis værktøjer kan ikke altid fjerne dem. Men brug system restore, den ødeløægger intet af det du har på af programmer ellers. Med mindre du har kørt med de her angreb i 2-3 år uden at gøre noget ved det. Og så få en ordenlig antivirus scanner på..... du er ikke bedre beskyttet end den sidste update. Og her snakker vi dages mellemrum - ikke uger. Arbejdsliste: Prøv først de gratis programmer hvis du vil, de finder altid noget. Anvend system restore. Hjælper alt dette ikke, så tag backup og geninstaller din PC. Check din Antivirus er updated, eller anskaf dig en ordenlig en. Bare rolig, jeg har været senior konsulent i (måske) det største antivirusfirma, så jeg har en ide om hvordan det fungere. Og, jeg går heller ikke i panik over at ha' fået vira og andet godt. Bare lidt irriterende.. Jeg prøver dine råd, og ser om det ikke kan redde den. Det skete igår aftes, så jeg skal jo ikke SÅ langt tilbage
Guest Supermule Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Jeg har IKKE gode erfaringer med windows Defender..... Den fanger noget, men absolut ikke alt. Gik tilbage til AdAware med Adwatch aktiveret som realtime protection. Det den ikke fanger, gør www.superantispyware.com Den er ratet som fantastisk af spywarefri.dk
runel Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Er det nu man skal komme med den obligatoriske "skrot det windows og skift til et rigtigt OS" bemærkning? :-D
Gio Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Er det nu man skal komme med den obligatoriske "skrot det windows og skift til et rigtigt OS" bemærkning?Klassiker...hehe Men Windows tilbyder stadig størst udbud af programmer og support, samt brugervenlighed. Jeg véd det afhænger af valgt alternativt OS efterhånden. Men stadig, så er Windows og OSX de oplagte valg til private almindelige brugere. Længere er den ikke....
MC Manden Besvaret August 5, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2006 Så er den klaret, med god hjælp fra Molnartos
Gio Besvaret August 5, 2006 Rapporter Besvaret August 5, 2006 Så er den klaret' date=' med god hjælp fra Molnartos [/quote']Lækkert Husk opdateret kondom for fremtiden :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu