Jump to content

Mailserver............

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Jeg har en xp prof maskine stående og den fungerer som filserver osv...... Jeg kunne godt tænke mig at mine mails blev hentet på den og de klienter der nu er på mit lille netværk, ville være i stand til at dele den mail der er, både udgående og indgående post..... Dvs, når jeg svarer på en mail på den stationære, så vil den også dukke op i den sendte post på den bærbare...... Nogen der er hajer til den slags????

Besvaret

Hmm.. En løsning ville være Exchange på serveren og Outlook som mailprogram. Det fungerer glimrende og giver desuden mulighed for off-line mail på den bærbare. Men måske lidt et overkill til privat brug og kræver at du kører MS Server på servermaskinen. Du skal kigge efter en SBS2003 (Small Business Server) som indeholder både server + Exchange. Den er prismæssigt også overkommelig.

Guest Supermule
Besvaret

Heyy Lars.... det var det jeg gerne ville undgå.... Netop fordi jeg bare har en godt betykket maskine til bare at stå. Den er inst. med XP pro og det ville jo være godt, hvis man kunne lave noget tilsvarende setup alá sbs, bare med xp og et mailserver program....

Guest Supermule
Besvaret

Ok :) Man kan jo så håbe at der er én derude der kan nogle tricks.... :)

Besvaret
Ok :) Man kan jo så håbe at der er én derude der kan nogle tricks.... :)
Dette kunne være en mulighed!! LumiSoft og så er det freeware. Og så kan du udbygge den med webmail. www.pcworld.dk En simpel SMTP/POP3 mailserver, der er let at bruge med en grafisk skal, som alle kan finde ud af. Programmet understøtter flere domæner, flere e-mail adresser til en mailboks, aliaser, maillister, e-mail routning og meget mere. LS MailServer har en del specielle krav, som skal opfyldes, før programmet kan køre, men til gengæld er det gratis. Læs mere på programmørens hjemmeside. Men der er også mange andre så du må på jagt på google...
Besvaret
Dette kunne være en mulighed!! LumiSoft og så er det freeware. Og så kan du udbygge den med webmail. Men der er også mange andre så du må på jagt på google...
Men kan man få dem til at lave synkroniseringen? Så det du har sendt på én maskine også ligger i sendt på den anden... Det ville sgu være rigtig smart - hvis det virkede. SM> Hvis du er online på de maskiner du kører på var det jo også en mulighed at anvende en webmail klient til post?
Guest Supermule
Besvaret

Der er virus i Lumisoft's mailserver...... AVG har lige brokket sig..... Og ja....De er online allesammen. Men jeg vil ha' en løsning der kan bruge outlook..... overvejer sgu lidt en SMEserver baseret på linux.....

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...