Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Så flyttede vi herover og fik oprettet en konto i Skånes Provinsbank - en afdeling af den bank vi i forvejen havde i Danmark (Danske Bank). Efter at have fået påvist at vi var gode nok på bunden gennem en rekomendering fra Danske Bank (sjovt nok, når man nu har en konto i deres moderselskab!!) kunne vi ovenikøbet også få netbank. Der er bare lige et problem, da jeg allerede har installeret netbank fra min danske bank på computeren. Så jeg skal til at have netbank fra 2 banker på computeren. Det er i princippet samme bank. Browseren genkender mit ID fra den danske net bank og benytter det på hjemmesiden for skånes provinsbank, fordi den tror jeg vil logge på Danske bank's netbank. Ja det er lidt kompliceret, men kort sagt ved jeg ikke hvordan jeg taster mit nye ID ind for min konto i Skånes Provinsbank fordi jeg allerede har Netbank installeret for Danske Bank. Nogle der har knækket den? Gustaf :confused:

Besvaret

Peger den ikke bare på en forkert sikkerhedsfil? Kan ikke helt huske Danske Banks setup, men mener du kan søge efter ny sikkerhedsfil ved login. Jo jo søg efter bruger-ID nederst i login boksen. Også finder du bare den fil du har fået fra Skånes Provinsbank istedet..

Besvaret
Peger den ikke bare på en forkert sikkerhedsfil? Kan ikke helt huske Danske Banks setup' date=' men mener du kan søge efter ny sikkerhedsfil ved login.[/quote'] Altså jeg synes ikke det er optimalt. Jeg ville gerne have mulighed for at logge på forskellige netbanker og ja ... jeg ville gerne have mulighed for at kunne ordne banksager mellem min konto i Danmark og den i Sverige. Jeg ved ikke om det er helt umuligt. I første omgang ville jeg bare gerne logge på. Mine indstillinger i Firefox browseren (for eksempel) tillader ikke at jeg kan logge på på samme måde som i internet explorer. Det er i virkeligheden her problemet er. Jeg kunne vel sagtens benytte en anden PC til at logge ind på den anden netbank, men altså stadig ... det er ikke optimalt. Måske burde jeg kontakte udviklerne af danske netbanks software, bare for at høre hvilket svar de kunne give.
Besvaret
en rettelse til mig selv: Det er ikke browserne der er problemet' date=' men at jeg kun kan vælge 1 bruger-ID hver gang jeg logger på netbank.[/quote'] Du skal jo selvfølgelig kunne logge på begge netbanker. Det er jo 2 forskellige aftaler og du har brug for dem begge. Specielt mht betaling af regninger. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da Nordea (som jeg har nu) har 2 fuldstændig uafhængige systemer (på godt og ondt) og kender derfor overhovedet ikke til hinandens tilstedeværelse:)
Besvaret
Du skal jo selvfølgelig kunne logge på begge netbanker. Det er jo 2 forskellige aftaler og du har brug for dem begge. Specielt mht betaling af regninger. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da Nordea (som jeg har nu) har 2 fuldstændig uafhængige systemer (på godt og ondt) og kender derfor overhovedet ikke til hinandens tilstedeværelse:)
Ok så fik jeg løst problemet - midlertidigt - for jeg mangler stadigvæk at finde ud af hvordan bankoverførsler fra den ene bank til den anden foregår (udlandsoverførsel samme bank imellem). Problemet blev til dels løst via dit forslag, moerke. Det var sådan at jeg havde logget ind med min danske bank før og jeg havde lavet en sikkerhedskopi, så jeg kunne bruge den på en anden computer midlertidigt. Jeg loggede på provinsbanken.se og valgte så "Första gången du loggar in" i venstre side. Her tastede jeg min nye kode ind fra Skånes Provinsbank, pin-koden og så mit nye password (som jeg ikke gider sige hvad er). Så loggede den mig ind via min e-safekey eller noget i den retning på min svenske konto. Hele dette i samme browser, på samme computer! Bare lige for en sikkerheds skyld lavede jeg en sikkerheds kopi af mit nye id. Dette vil jeg anbefale ALLE at gøre! For the record så ville jeg komme tilbage til min oprindelige danske bank konto, for at checke at der nu ikke var et eller andet gået galt. Jeg trykkede på "søg efter bruger id" på danskebank.dk. Jeg fandt så den danske sikkerhedskopi og kunne logge ind på den danske konto uden problemer. Bare lige for sjov loggede jeg ind på den svenske via provinsbanken.se - denne gang med sikkerhedskopien. Alt ok. Så midlertidigt løst. Det kunne dog stadig være fedt, bare at være i stand til at vælge det bruger id du vil logge på med - uanset hvilken bank du vil logge ind med (givet at det er en del af DanskeBank naturligvis) - fra drowdown menuen når man logger ind. Det er stadigt ikke optimalt, at man først skal lave en sikkerhedskopi for at kunne logge ind med de 2 forskellige banker.
Besvaret
Ok så fik jeg løst problemet - midlertidigt - for jeg mangler stadigvæk at finde ud af hvordan bankoverførsler fra den ene bank til den anden foregår (udlandsoverførsel samme bank imellem).
Jeg har også Danske Bank og Skånes Provinsbank. Det er endnu ikke muligt at overføre penge fra DK til S ved hjælp af netbank.... Ikke så det er gratis, i hvert fald. Jeg er nødt til at ringe til dem hver måned og fortælle hvor meget de skal flytte. Det sker til gengæld og i løbet af ganske få minutter, med få undtagelser. Jeg ringede for et lille års tid siden til Netbanks support. De fortalte at de var ved at lave om, så man kunne overføre pengene selv. Men så vidt jeg ved, er der ikke sket noget endnu. Men det kunne være en ide at tale med dem og høre om det er ved at være på trapperne. Hvis du skal overføre pengene selv, skal det gøres ved hjælp af en normal udlandsoverførsel. Og det koster penge... Daniel
Guest carspar
Besvaret
Det er endnu ikke muligt at overføre penge fra DK til S ved hjælp af netbank.... Ikke så det er gratis, i hvert fald.
Det var märkeligt da jeg via netbank kan overföre fra Nordes Dk til Sparbanken Finn Se og omvendt. Og nej det er ikke gratis. Så det burde nok väre muligt i Den Danske Bank eller?
Besvaret
Det var märkeligt da jeg via netbank kan overföre fra Nordes Dk til Sparbanken Finn Se og omvendt. Og nej det er ikke gratis. Så det burde nok väre muligt i Den Danske Bank eller?
Det er et ret nyt feature hos Nordea at man kan foretage udlandsoverførsler via netbank. Mener jeg blev ringet op sidste år og bedt om at teste systemet in real life for dem.... Iøvrigt Gustaf kan du godt glemme det der med en og samme netbank. Du er kunde hos Danske Bank og hos Skånes Provinsbank, det er 2 aftaler du har indgået og jeg nægter at tro på de magter at køre systemerne sammen.
Besvaret

En mulighet er at be den ene af bankene at give dig en "dosa" at logge ind med, en sådan har jeg til min svenske bank. Ved at de har den muligheten med Danske Bank, da en af mine venner nu har en sådan. du logger ind med personnummer og kode, får et nummer som du trykker på dimsen, og svarer med den kode som dimsen giver dig. simpelt og sikkert system, som ikke kræver nogen kode på din computer. Edit: håber du forstår hvad jeg mener. ellers skal jeg prøve at uddybe det lidt.

Besvaret
En mulighet er at be den ene af bankene at give dig en "dosa" at logge ind med, en sådan har jeg til min svenske bank. Ved at de har den muligheten med Danske Bank, da en af mine venner nu har en sådan. du logger ind med personnummer og kode, får et nummer som du trykker på dimsen, og svarer med den kode som dimsen giver dig. simpelt og sikkert system, som ikke kræver nogen kode på din computer. Edit: håber du forstår hvad jeg mener. ellers skal jeg prøve at uddybe det lidt.
Under indlogning kan man vælge e-safekey og kodbox (eller sådan noget) Det er vel det du hentyder til. Men der vil du stadig have 2 aftaler..
Besvaret

En masse svar der ikke hjælper vores stakkels Gustaf... Gustaf jeg arbejder i banken og kan fortælle dig med sikkerhed at der pt. ikke er nogen mulighed for at overføre penge mellem to konti i danske bank eller for den sags skyld se to konti i to forskellige lande i samme netbank. Det skyldes IKKE at det ikke er teknisk muligt, men derimod at der findes regler som gør at man ikke må blande de to landes konti. Det vil sige, du skal ikke regne med at man inden for nær fremtid kommer til at kunne gøre andet end beskrevet i tidligere indlæg: 1) udlandsoverførsel = penge 2) Ringe til kundeservice og bede dem om at overføre. Dette kan også gøres med en fast overførsel 1 gang om måneden. Ang. dit andet problem.. Så skal det selvfølgelig kunne lade sig gøre at ligge en ekstra "nøgle" på samme computer og det gøres sådan her: Sök efter använder-ID Välj Kopiera mit använder-ID Till standardplaceringen.......... Så vil den ligge med to nøgler næste gang du kommer ind.. Det er to unikke nøgler så du er nødt til at vide hvilken der hører til hvad. God fornøjelse med det.. Mvh. Thygesen

Guest Supermule
Besvaret

I foreningssparbanken kan man overføre via netbank og det er gratis.....

Besvaret
I foreningssparbanken kan man overføre via netbank og det er gratis.....
Jeg tror nu ikke jeg vil skifte bank på grund af det. De har været flinke indtil videre. Jeg er lige nu blevet tilbudt at jeg kan sende en mail ang. det beløb jeg skal have overført til min svenske bank uden omkostninger. Det er da dejlig service, :D
Besvaret
Det jeg mener er, at jeg ikke via min Danske Bank netbank kan overføre til min konto i Skånes Provinsbank, uden at skulle betale for en almindelig udenlandsoverførsel. Selvfølgelig er det muligt at overføre.:) Der skulle komme en funktion i Danske Netbank, der gør det muligt at overføre mellem mine konti i Danske Bank og Skånes Provinsbank, uden at betale. Og hvor pengene er der med det samme. Fuldstændigt som når jeg gør det telefonisk.
Besvaret
Det jeg mener er, at jeg ikke via min Danske Bank netbank kan overføre til min konto i Skånes Provinsbank, uden at skulle betale for en almindelig udenlandsoverførsel. Selvfølgelig er det muligt at overføre.:) Der skulle komme en funktion i Danske Netbank, der gør det muligt at overføre mellem mine konti i Danske Bank og Skånes Provinsbank, uden at betale. Og hvor pengene er der med det samme. Fuldstændigt som når jeg gør det telefonisk.
Mener du at funktionen er på vej, eller at funktionen er ønskværdig? Det sidste er ihvertfald tilfældet. Jeg kunne godt tænke mig det kunne virke sådan.
Besvaret

Få dog lavet en automatisk overførsel hver måned. Eller lad alle os der har danske bank/skånes provins bank, lave en underskrifts indsamling, og lad dem bruge omkring 50.000 på at få en funtion i deres netbank, for gæt hvem der kommer til at betale for det? Ja alle os andre kunder, der mener det fungerer ganske udemærket med en fast overførsel, Er jeres økonomi så skidt at i ikke kan overføre et fast beløb hver måned? en tilfreds bruger af begge bankers netbank. :-)

Besvaret
Eller lad alle os der har danske bank/skånes provins bank, lave en underskrifts indsamling, og lad dem bruge omkring 50.000 på at få en funtion i deres netbank, for gæt hvem der kommer til at betale for det? Ja alle os andre kunder, der mener det fungerer ganske udemærket med en fast overførsel, Er jeres økonomi så skidt at i ikke kan overføre et fast beløb hver måned? en tilfreds bruger af begge bankers netbank. :-)
Jeg har så sandelig ikke tænkt mig at bruge 100 DKK om måneden, som Danske Bank vil have, for at oprette en fast overførsel hver måned! Det fik min kæreste at vide, var det eneste alternativ til at ringe hver måned! :thumbdown
Besvaret

Har danske bank i helsingør, og skånes provins bank i helsingborg Og betaler intet................................... Prøv evt at ringe til dem, hvis det bliver lavet som en udenlands overførsel, ja så koster det, men hvis de tasster ind i deres system, at hver den næst sidste i måneden, skal der overføres eks. 6000 koster det intet.

Besvaret
Og betaler intet................................... Prøv evt at ringe til dem' date=' hvis det bliver lavet som en udenlands overførsel, ja så koster det, men hvis de tasster ind i deres system, at hver den næst sidste i måneden, skal der overføres eks. 6000 koster det intet.[/quote'] Det vil jeg gøre ved lejlighed, tak!
Besvaret
Jeg har også Danske Bank og Skånes Provinsbank. Det er endnu ikke muligt at overføre penge fra DK til S ved hjælp af netbank.... Ikke så det er gratis, i hvert fald. Jeg er nødt til at ringe til dem hver måned og fortælle hvor meget de skal flytte. Det sker til gengæld og i løbet af ganske få minutter, med få undtagelser.
Heysa, jeg har også DB/SP, og kan ihvertfald sige med sikkerhed, at det er muligt at lave en fast overførsel hver måned. Personligt har jeg en fast overførsel fra min danske lønkonto til min svenske budgetkonto. Hvis jeres rådgivere ikke kan finde ud af at sætte det op for jer, så bed dem om at sende en mail til den postkasse i banken der hedder "stående overførsler udland", det er der de gør det. Skal du ha lavet en "engangs" overførsel er det sværere. Min rådgiver har tidligere kunnet gøre det når jeg ringede til hende, men det er der blevet strammet op på. Jeg tror desværre ikke der e rnogen vej uden om at betale gebyret.
Besvaret
Heysa, jeg har også DB/SP, og kan ihvertfald sige med sikkerhed, at det er muligt at lave en fast overførsel hver måned. Personligt har jeg en fast overførsel fra min danske lønkonto til min svenske budgetkonto. Hvis jeres rådgivere ikke kan finde ud af at sætte det op for jer, så bed dem om at sende en mail til den postkasse i banken der hedder "stående overførsler udland", det er der de gør det. Skal du ha lavet en "engangs" overførsel er det sværere. Min rådgiver har tidligere kunnet gøre det når jeg ringede til hende, men det er der blevet strammet op på. Jeg tror desværre ikke der e rnogen vej uden om at betale gebyret.
Engangsoverførslerne er intet problem. Det var de faste månedlige overførsler de ville have penge for. Og jeg gider ikke bruge 100 DKK om måneden, når jeg kan bruge 5 minutter på det. Men nu har Fisker givet mig nyt håb! Daniel

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...