Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er det bare mig eller er skiltningen helt til hest dernede. Dem der kører der tit ved selvfølgelig godt, hvad de betyder, men turisterne og mange svenskere bliver snot forvirrede og tror at man kun kan komme til Sverige ovre fra venstre bane - dvs. yderbanen. Det skaber mange farlige situationer fordi de ligger ude i yderbanen og kører 70-80 km/t - hastighedsgrænsen er 110. For et par uger siden så jeg en kolonne af svenske autocampere flere kilometer før i yderbanen med en hastighed af 80 km/t - mens højresporet var helt frit. De rokkede sig ikke en meter selvom dem der lå bagved blinkede med lyset og til sidst holdt hornet i bund. Dernæst tabte alle bagved tålmodigheden og måtte overhale dem indenom. Mandag aften var jeg ude for det allerværste. Der var næsten ingen trafik, og der lå kun en enkelt franskmand og mig selv på vejen. Han kørte meget langsomt, jeg kørte 110, og jeg trak ud i meget god tid i venstre bane for at overhale ham. Det var lige ved sidste afkørsel og gud hjælpe mig om ikke tumpen fejlfortolker skiltene og giver sig til at trække ud i yderbanen med sin superlave fart netop som jeg skal til at passere.:eek: Tumpen blinkede i det mindste først så jeg havde lidt ekstra tid til at reagere på - men spejlene kan idioten ikke have tjekket. Jeg måtte nærmest blokkere bremsen (ingen abs) og holde hornet i bund og denne kombination af skræmmende lyde fik så tumpen til at trække ind igen, så der skete ikke noget. Men nøj hvor var jeg sur bagefter. :mad:

Besvaret

Kunne ikke være mere enig! Hold kæft hvor er det belastende, og så er jeg sgu ligeglad med om det er idioter der ikke fatter en skid, eller dårlig skiltning! Med idioter mener jeg, altså for så mange biler som der dagligt er tale om her, der er det sgu langt fra dem alle der kommer kørende mod SE for første gang i deres liv. Godt man ikke kører skoda, så man hurtigt kan lave en ulovlig forbikørsel i indersporet, forbi Jönsson og Svensson i deres langsomme autocampere :)

Besvaret

Jeg har undret mig over det samme, skiltningen er fuldstændig elendig der. Det er lidt det samme, ved afkørslen til København C (over Sjællandsbroen) på Amager Motorvejen. Her lægger folk sig ikke i det inderste spor af frygt for ikke at kunne komme ud igen ved afkørslen :thumbdown

Besvaret
Kunne ikke være mere enig! Hold kæft hvor er det belastende, og så er jeg sgu ligeglad med om det er idioter der ikke fatter en skid, eller dårlig skiltning!
Hmm. - det er sgu rigtigt. Skiltningen viser een vognbane mod Sverige. Meget ringe skiltning, IMO
Godt man ikke kører skoda, så man hurtigt kan lave en ulovlig forbikørsel i indersporet, forbi Jönsson og Svensson i deres langsomme autocampere :)
LOL - I kan ikke rigtigt komme væk fra dét tema, hva' :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...