Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej igen. vi flytter til Helsingborg og omegen. Hvordan og hvorledes med færgen til helsingør. er det dyrt frem og tilbage ?? og hvad hvis man skal have bil med over hver dag ?? hilsen Sisse

Besvaret
Hej igen. vi flytter til Helsingborg og omegen. Hvordan og hvorledes med færgen til helsingør. er det dyrt frem og tilbage ?? og hvad hvis man skal have bil med over hver dag ?? hilsen Sisse
Hvad er dyrt ? Vi har taget færgen i nogle år. først et par år med cykel hvor vi bare stillede bilen i nærheden af billetlugen. Men min kæreste gad ikke cykle i regn eller snevejr så har taget bilen i et år. Først med pendlerkort og derefter ekslusivkort. Det kan jo trækkes fra i skat, så ikke det vilde beløb. Der er jo både HH og Skamlines. HH har bare de klammeste færger, men kan man bruge dem er der penge at spare. Priserne ser du på hjemmesiderne.
  • 2 weeks later...
Besvaret

Vi sejler alle hverdage med HH og har bil med. Om man vil have bil med eller ej er også et spm om hvor man arbejder. Det er måske sur røv at kører 50 km på cykel når man kommer fra færgen, eller tage med det offentlige :scared: Jeg mener at et 50 turs kort koster 3700 sv. kr. det gælder 2 måneder= 74 kr pr overfart= 44400 kr/år hvis man har 300 t/r overfarter om året. Skamlines har også 50 turs kort, men det er dyrere 4360 sv kr og gælder kun 1 måned, så vi "smed" ca 10 ture væk hver måned. = 109 kr pr overfart. 65400 kr kr/år hvis man har 300 t/r overfarter om året. Det er sandt at HH ikke har de fedeste færger, men vi bliver i bilen og slapper af og læser lidt. Det er kun hvis det er bydende nødvendigt vi går op en kort tur, som hvis nogle venner vil have smøger med (tryk 9 personer ved indtjek :th2:) Tilgængæld har vi næsten kun oplevet flinke "færgemænd" på HH, pendlere har førsteret i forhold til alm. bilister. På Skamlines er færgerne pænere og "færgemænd" surere og vi har de månedere vi sejlede med den ikke oplevet at vi blev forfordelt i forhold til alm bilister. Så kan jeg godt se hvor jeg kan sparer 21000 kr om året Velkommen til Helsingborg om omegn, vi er glade for at bo her.

Besvaret

Sidde og slappe af i bilen ;-) Så skal den ikke have rust huller i bunden ;-) Fy for pokker. :-) Sure folk hos skamlines :-( Det er da fordi du ikke er stødt på mig ;-) Kunne da godt finde på at råbe efter folk, men mest god weekend om fredagen, hvis dit vindue står på klem :-) Men alle har en dårlig dag, desværre nogle mere end andre ;-) Men det er smag og behag, hvis man kan "time" sin tid og "nøjdes" med 2 færger i timen,uden at skulle vente for længe. så er HH færgerne det billigste alternativ. Hos scandlines er der osse eksklusiv kort, derfor kan man ikke for fordele andet end at give jer reservation. For Nif som kører på eksklusiv kort,ville jo ikke kunne se fordelen, hvis alle røg i den bane som han kommer i, når han nu betaler lidt ekstra?

Besvaret

Apropros blive siddende i bilen... Vi var ovre et par gange her i sommers - og det er utrolig så meget larm sådan nogen bilalarmer kan præstere når bilejerne glemmer at disable alarmen på færgen så det ikke starter i samme sekund færgen begynder at ryste lidt! Fedt at sidde og høre på 20 minutter ;)

Besvaret
Apropros blive siddende i bilen... Vi var ovre et par gange her i sommers - og det er utrolig så meget larm sådan nogen bilalarmer kan præstere når bilejerne glemmer at disable alarmen på færgen så det ikke starter i samme sekund færgen begynder at ryste lidt! Fedt at sidde og høre på 20 minutter ;)
Er der ikke krav til de skal slukke efter 30 sek?? Jeg må indrømme jeg har ikke luret hvordan jeg låser bilen uden at alarmen automatisk slår til.. Lars..det ved du måske.. det er en originalalarm på en 530 årgang 2002...
Besvaret

Nej så har vi bestmt ikke mødt dig ved ombord kørning, for vi har faktisk kun mødt sure færgemænd... synd dine kollegaer ikke er lige så flinke. Vi har ikke brugt dem/jer siden 1 dec-05 Jeg skal lige have det ind med skeer (er jo blondine) Hvis man har et Exclusive kort så har man førsteret på færgen, og hvad jeg kan se så koster det 3600 for 20 enkelt ture? Det bliver jo 7200 om måneden :scared: så er det vist også betalt, eller er den en hemlig pris som ikke står på hjemmesiden? Det håber jeg da Vi slapper skam glimrende af men nu har vi heller ikke rusthuller i bunden :laugh: og det kan endda blive til en lur ;) og det passer fint med vores mødetider at færgen sejler hel og halv. Den mest negative ved ikke at tage skamlines er, at de har et større udvalg af parfume :D

Besvaret
Er der ikke krav til de skal slukke efter 30 sek??
Måske - men praksis er vist noget andet. Den mest brugte syntes jeg virker til at være, at den kører løs i 30 sekunder - stille i et minut eller to - så 30 sekunder til.
Lars..det ved du måske.. det er en originalalarm på en 530 årgang 2002...
Yes.. Du trykker to gange på låseknappen på remoten, anden gang cirka et sekund efter bilen er låst (dvs omkring når blinklyset er slukket). Hvis du vil være sikker på at den er slået fra - så hold øje med den lille røde blinker i bakspejlet - den lyser konstant et par sekunder når du trykker på knappen anden gang og begynder så at blinke igen - så er alarmen slået fra. Jeg var nødt til at hitte ud af det da vi fra tid til anden har vovserne med ude og køre og er der nogen der kan sætte en alarm igang er det to hunde i en bil skal jeg lige sige! :rolleyes:
Besvaret
Yes.. Du trykker to gange på låseknappen på remoten, anden gang cirka et sekund efter bilen er låst (dvs omkring når blinklyset er slukket). Hvis du vil være sikker på at den er slået fra - så hold øje med den lille røde blinker i bakspejlet - den lyser konstant et par sekunder når du trykker på knappen anden gang og begynder så at blinke igen - så er alarmen slået fra. Jeg var nødt til at hitte ud af det da vi fra tid til anden har vovserne med ude og køre og er der nogen der kan sætte en alarm igang er det to hunde i en bil skal jeg lige sige! :rolleyes:
Ok, godt så. Nu har jeg det ikke skidt over, jeg ikke selv har kunne hitte ud af det. Sælger sagde det godt der var kupéskydd.. og at hans hund havde fået et mega chok da han var kommet til at låse den inde i bilen uden at slå alarmen fra:scared:
Besvaret
Ok' date=' godt så. Nu har jeg det ikke skidt over, jeg ikke selv har kunne hitte ud af det. [/quote'] Nix - det er en af de features du først finder hvis du leder. Huskede dog at fortælle finten videre til de glade købere af vores 530dA - de skulle nemlig bruge en stationcar fordi de havde fået sig den sødest lille rottweiler ;) Heh.. Tror faktisk ikke vores blev særlig bange - de stod bare og gloede ud som om de måske havde gjort noget galt. Jeg har aldrig hørt den indefra, men larmer sådan en alarm ikke absolut mest hvis man er udenfor bilen :)
Besvaret

Ja det er ret peberet :-( Fordelen er at du er garanteret en plads, ved møde senest 5 minutter før , tror jeg nok det er. Og der bliver næsten altid gemt en plads til eksklusiv. Selv pendler jeg med scooter, den får man gratis med, på sit person kort ;-) Så et alternativ er at køre på 2 hjul, kommer op forrest, og først af, selvfølgelig er det ikke det sjoveste, hvis det er sne vejr, men en bilig transport, en scooter på 150 cc går osse på person billet, så længe den ikke er for stor.

Nej så har vi bestmt ikke mødt dig ved ombord kørning, for vi har faktisk kun mødt sure færgemænd... synd dine kollegaer ikke er lige så flinke. Vi har ikke brugt dem/jer siden 1 dec-05 Jeg skal lige have det ind med skeer (er jo blondine) Hvis man har et Exclusive kort så har man førsteret på færgen, og hvad jeg kan se så koster det 3600 for 20 enkelt ture? Det bliver jo 7200 om måneden :scared: så er det vist også betalt, eller er den en hemlig pris som ikke står på hjemmesiden? Det håber jeg da Vi slapper skam glimrende af men nu har vi heller ikke rusthuller i bunden :laugh: og det kan endda blive til en lur ;) og det passer fint med vores mødetider at færgen sejler hel og halv. Den mest negative ved ikke at tage skamlines er, at de har et større udvalg af parfume :D
Besvaret
Nej så har vi bestmt ikke mødt dig ved ombord kørning, for vi har faktisk kun mødt sure færgemænd... synd dine kollegaer ikke er lige så flinke. Vi har ikke brugt dem/jer siden 1 dec-05 Jeg skal lige have det ind med skeer (er jo blondine) Hvis man har et Exclusive kort så har man førsteret på færgen, og hvad jeg kan se så koster det 3600 for 20 enkelt ture? Det bliver jo 7200 om måneden :scared: så er det vist også betalt, eller er den en hemlig pris som ikke står på hjemmesiden? Det håber jeg da Vi slapper skam glimrende af men nu har vi heller ikke rusthuller i bunden og det kan endda blive til en lur og det passer fint med vores mødetider at færgen sejler hel og halv. Den mest negative ved ikke at tage skamlines er, at de har et større udvalg af parfume :D
Nej det er desværre til fuld pris. Meeen det kan jo trækkes fra i skat :rolleye: Ang. Alarmer så gælder det bare om at have en isoleret bil. De gange jeg tog over i Forden var alarmerne belastende. Men nu behøver man jo heller ikke sætte sin alarm til på færgen. At låse bilen skulle være godt nok. Skulle der bliver indbrud kan jeg garantere at der ingen der bemærker alarmen. De fleste larmer lige i 30 sek. Men det er for det meste kun når det blæser og betyder ikke noget, hvis man altså ikke sidder i en gammel Ford. Skamlines har ingen former for service overhovedet. Jo det skulle da lige være Fisker. Men det er lige 1 person ud af 30. Jeg har brokket mig til scandlines rigtig mange gange over de mest mulige arbejdere. Selvom man kører ekslusiv er det stadig meget svært for dem. Fik også billetter refunderet, og skrev at det ikke nyttede noget når næste dag var det samme. Det er meget svært for personalet at lukke biler ombord :scared: Og TRO mig hvis min kærste kunne presses ombord på de discount skuder havde jeg skiftet for længe siden. Vi går aldrig op, så det kunne nok være lige meget om det var den ene eller den anden færge. Men tiderne passer rigtig dårligt på HH. Og så sejler de ikke sent. Så hvis man skal på besøg, i biffen eller lign. er man alligvel nød til at bruge skamlines. Havde de haft en bane for pendlere som blev lukket ind efter ekslusivkunderne havde vi også bare været pendlere. Hvis HH har den service over for pendlere er det da genialt. Der findes jo V.I.P. kunder hos HH og det håndterer de vel udemærket selvom der tages hånd om pendlere.
Besvaret

Vi er ikke HH VIP kunder, bare alm pendlere og vi har vores egen bane og kommer man i sidste øjeblik (det kan jo ske) hvor de almindelige biler er ved at kører ombord, så er det mere reglen end undtagelsen at færgemanden lige stopper rækken af biler og vinker én frem. Ombord på færgen har vi også fortrinsret på rækkerne til højre, da de kommer først ud. Det kan ske at der er Per Praktikant der passer dækket og bilerne bliver guidet som en en elefant i et glashus, men det sker sjældent for os. Vi kommer desværre tit i allersidste øjeblik og er kun blevet ladt tilbage hvis landgangen er på vej op, hvilket i og for sig er fari nok ;) Selv om vi er komme 2 min i lukketid er vi kommet ned, også fredag eftermiddag med mega lange turist kø. Det er dog sandt at HH ikke sejler sent og meget tidligt, men så må man jo betale sig fra det. Sidste afgang er 2330 i weekenden, hvilket måske er lidt tidligt hvis man er i biffen i kbh. Om man hører bilalarmer der hyler løs på en vindstille dag er et spm. om at lukke det ude. Jeg syns forøvrigt at der er fler og fler pendlere på HH på afgangene kl. 0700 og 0730 i forhold til da vi startede. Om det er flere nye pendlere eller flygtninge fra Skamlines skal jeg dog ikke kunne svarer på.

Besvaret

Jeg synes det lyder som de kender ordet service på HH som ikke findes på Skamlines. Jeg snakkede på et tidspunkt med en pendler som havde skiftet til HH sammen med nogle andre. Det var fra den tidligere pendlerklub. Kan ikke huske hvorfor de havde skiftet, men kan udemærket forstå hvorfor.

Besvaret
Om man hører bilalarmer der hyler løs på en vindstille dag er et spm. om at lukke det ude.
Ah.. Sådan en ny A6 skriger rimelig højt når den holder i række lige ved siden af skal jeg sige jeg syn's... :)
Besvaret

Vi har også benyttet div. færger både med bil-cykel-scooter-gående osv. Og HH yder bare en super service, hvor scanlines stinker. Vi har ikke noget problem med at gå op på HH det er ikke super luksus, men det er fint nok til os. Scanlines er lige en tand pænere, men det er lige så meget et røghelvede som hh. Om sommeren sidder vi tit udenfor og der er hh lige så fin som Scanlines. HH sejler så kun 1 gang i timen om natten, men det er bare at planlægge lidt. Så spar mynterne og tag med HH. Mvh Leon

Besvaret

Nej Heldigvis :scared: Skulle møde senere i dag. Kom ca. 30 min. forsent :flov: Kunne godt have brugt bedre information, Men synes det var godt at beredskabet tilsyneladne virkede. Jeg synes også det var flot af Scanlines at hjælpe strandede HH Passagere.:surprise: :th2: Håber det går bedre imorgen

Besvaret

Nope heller ikke os, men vi ventede på færgen der skulle sejle kl 0700 og som kom en kende forsent. Vi vidste ikke hvad der var sket før min svigerinde skrev til os "hvor er i henne" DOH vi er på vej på job, blondie. Hun havde nemlig hørt at færgerne via støt sammen... øhhh nå men tak :o :flov: Vi klappede bare sæderne tilbage spillede på ipaq'en og læste lidt bog, noget skulle tiden gå med og det var jo dejligt vejr :D

Besvaret
Nogle der var så uheldige at være med HH ferries eller sundbusserne i morges' date=' da de kolliderede?[/quote'] Næ, men jeg kender hende her: http://hd.se/helsingborg/2006/09/11/det_vaersta_jag_varit_med_om Hun havde det ikke godt bagefter. Det er fint nok at sundbusserne havde sørget for krisehjælp bagefter, men lidt skidt at de glemte at fortælle deres passagerer om det. :thumbdown:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...