mrode Skrevet September 10, 2006 Rapporter Skrevet September 10, 2006 Hejsa Jeg kigger på en lejlighed der ligger lidt mere centralt, men er stødt på følgende i mæglerbeskrivelsen: "Bf är en bostadsförening dvs en äldre variant av bostadsrättsförening" Nogen der kender til denne ældre version af en almindelig Brf? Hvad er forskellen, siden mægleren gør så meget ud af at oplyse mig om det?
Nils Besvaret September 10, 2006 Rapporter Besvaret September 10, 2006 Hejsa Jeg kigger på en lejlighed der ligger lidt mere centralt, men er stødt på følgende i mæglerbeskrivelsen: "Bf är en bostadsförening dvs en äldre variant av bostadsrättsförening" Nogen der kender til denne ældre version af en almindelig Brf? Hvad er forskellen, siden mægleren gør så meget ud af at oplyse mig om det? Forskellen er formentlig, at denne forening ikke er omfattet af bostadsrättslagen med den beskyttelse det giver - f.eks muligheden for at føre en tvist til Hyresnämnden - ja, alt muligt er jo reguleret i den lov. I stedet er det så senest vedtagne vedtægter, der er højeste lov. Du skal selvfølgelig også lige undersøge, om den beskattes som en ægte bostadsrätt, men det er jo nok ikke det, der er problemet. :)
mrode Besvaret September 10, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 10, 2006 Forskellen er formentlig' date=' at denne forening ikke er omfattet af bostadsrättslagen med den beskyttelse det giver - f.eks muligheden for at føre en tvist til Hyresnämnden - ja, alt muligt er jo reguleret i den lov. I stedet er det så senest vedtagne vedtægter, der er højeste lov. Du skal selvfølgelig også lige undersøge, om den beskattes som en ægte bostadsrätt, men det er jo nok ikke det, der er problemet. :)[/quote'] Tak.. jeg kigger nærmere på det.. og må hellere lige huske at spørge om det med den ægte bostadsrätt :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu