Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey guys (and gals :-) Disclaimer: dette er ikke endnu en forsikringstråd, men er henvendt til "bil-nørder" - altså dem af jer der elsker at debattere om biler (du behøver nødvendigvis ikke have forstand på det). Så hvis din tid er for vigtig til at diskutere dette emne, så hop videre - søger lige-sindet input ;-) Nu er der under 2 måneder til jeg skal flytte og ventetiden begynder at være lang. Jeg fordriver den naturligvis med at sidde og drømme om hvilken bil jeg skal have, og det er her i kan være behjælpelige. Jeg er dog ikke helt på bar bund - har nogle ideer om hvad det skal være for en slags bil. Min forrige (som jeg netop har solgt, før jeg endeligt kunne komme videre i flytnings-processen), var en BMW E30 325i med kompressor. Skøn bil, som jeg virkelig nød at køre i og det er også køreglæde jeg leder efter i min kommende bil. Køreglæde er naturligvis subjektiv, men for mig er det det sportslige - at den er hurtig, at den har en hård undervogn (hellere for hård, end for blød!), osv. Kombineret med køreglæde er selvfølgelig udseendet, men det primære er køreglæden (men man vil selvfølgelig gerne have begge dele ;-) Bilen skal bruges til at pendle dagligt, men km/l er ikke vigtigt hvis bilen er rigtig. Det var lidt om min baggrund for valg af bil - så kan du forhåbentlig bedre hjælpe mig ;) Valget af bil afhænger naturligvis meget af hvad den kan forsikres til, men i øjeblikket har jeg sat et loft på omkring 300.000 SEK. Biler på min liste (i vilkårlig orden)

• Audi A4 3.0 Cab - ikke fed, men stilet og at den har klud er et plus i min bog. Ikke hurtig, men går an når man også skæver til prisen.
  • Audi S3 - der virker til at være ret få af dem, og rimelig pebrede i prisen. Desuden er den heller ikke rigtig fed (forstås som i rå og brutal), men bare normalt Audi-stilet.
  • BMW E36 M3 Coupé eller Cab - hurtig og billig, men måske lidt for mange år på bagen (driftsikkerhed har jo også noget at sige).
  • BMW E46 330i Coupé eller Cab - M3 foretrækkes, så en 330 vil blive en evt. "nødløsning" hvis den bliver for dyr.
  • BMW E46 M3 - den hurtigste (og måske lækreste) på listen, men det afspejles jo nok også i forsikrings- og servicepriser så vil ikke blive alt for hooked på den...
  • Porsche 911 (996) - er ikke stor fan af forlygterne før den blev faceliftet, men det er jo en Porsche (og der er nok ikke råd til en faceliftet). Er også lidt betænkelig ved at skulle købe en Porsche der er 6-7 år gammel - den er jo nok ikke ligefrem billig at reparere på.
  • Porsche Boxster S - billigere alternativ end 911'eren, men det er jo en tøsebil :sick:
  • VW Golf R32 - nogenlunde hurtig lille øse, men Golf er ikke lige det fedeste - alle kører jo rundt i sådan en...

Listen er jo faktisk kun besat af tyske biler (kvalitet er i højsædet), men det er ingen begrænsning - du er da velkommen til at argumentere for at jeg f.eks. skal vælge en koreansk bil... :rolleye: Så snart jeg har muligheden for at undersøge forsikringspriser, skal jeg selvfølgelig ud og danne mine egne indtryk ved at prøvekøre de der er inden for rækkevidde. Jeg vil bare gerne have flere heste at spille på, så jeg ikke fastlåser mig på en bestemt model som så måske ender med at blive for dyr. Derfor kunne jeg også godt tænke mig forslag på tilføjelser til min liste (måske har jeg glemt nogen i mine overvejelser) og evt. grunde til at strege nogen på listen. Det må gerne være subjektivt, hvis du f.eks. har prøvet end af dem, synes en af dem er grim, osv... Alt input er velkomment! På forhånd tak :th2:

Besvaret

At læse ud fra dine krav, ønsker og din liste er jeg sikker på at du vil få mest glæde ud af en e46 M3. Men så er der lige det med forsikringen. Kender jo ikke din alder. Men jeg gav dobbelt op for min 13år gamle e36 M3 i forhold til min langt nyere AMG som er hurtigere end e46 M3. De forklarede at de havde rigtig mange skader på BMW. Men det er jo bare at ringe til dem og få prisen.

Besvaret
At læse ud fra dine krav, ønsker og din liste er jeg sikker på at du vil få mest glæde ud af en e46 M3. Men så er der lige det med forsikringen. Kender jo ikke din alder. Men jeg gav dobbelt op for min 13år gamle e36 M3 i forhold til min langt nyere AMG som er hurtigere end e46 M3.
Jeg er 26. Hvilken AMG er/var det? :)
De forklarede at de havde rigtig mange skader på BMW. Men det er jo bare at ringe til dem og få prisen.
Joe men jeg kan jo ikke få oplyst pris før jeg har person nr. og der går jo et stykke tid... :sad:
Besvaret
Joe men jeg kan jo ikke få oplyst pris før jeg har person nr. og der går jo et stykke tid... :sad:
Jo...du kender jo din kommende adresse - så de kan godt oplyse dig en vejledende pris' date=' når du [b']ringer til dem :thumbup: Men nej, du kan ikke tjekke priser på nettet (disse er ofte heller ikke noget værd i sidste ende)
Besvaret

Har den stadig (billeder på hjemmesiden) og det er en SLK32 AMG Jeg var selv 100 på at jeg ville have en e46 M3 lige til jeg besluttede det skulle være en cab. Og så forsvandt den mulighed da jeg synes det ser kikset og billigt ud med en klud som et tag. Men det er smag og behag og meningerne er mange. Men af den liste du har lavet vil jeg mene at det er e46 M3 du skal gå efter.

Besvaret
Jo...du kender jo din kommende adresse - så de kan godt oplyse dig en vejledende pris' date=' når du [b']ringer til dem :thumbup:
Ahh rart at vide - tak! En vejledende pris er jo også meget bedre end slet ingenting! :th2:
Har den stadig (billeder på hjemmesiden) og det er en SLK32 AMG Jeg var selv 100 på at jeg ville have en e46 M3 lige til jeg besluttede det skulle være en cab. Og så forsvandt den mulighed da jeg synes det ser kikset og billigt ud med en klud som et tag. Men det er smag og behag og meningerne er mange. Men af den liste du har lavet vil jeg mene at det er e46 M3 du skal gå efter.
Husk på listen er på ingen måde fast - det er bare dem som er røget til tops i mine overvejelser. Men Mercedes - hmm, ved ikke rigtig. De er lækre nok, synes bare der er lidt taxa/morfar-noget over dem. Har haft kigget lidt på SL 500, men den er lige pebret nok. Din er nu fed nok - den skulle bare have været sort :tongue2: Har nu intet imod kluden (om vinteren er det jo bare på med en hard-top), selvom folde-tag er et klart plus!
Besvaret

De 911'er du evt. kunne få fingre i til 300k SEK ville jeg ikke røre med en ildtang! Koster en del mere at få en ordentlig model som er passet og plejet. Og Boxster er ikke en tøsebil - pisse skæg bil er det. Prøv den før den dømmes ;-) Audi A4 3.0 cab er rigtig lækker, men næppe en drøm af en sportsbil i forhold til de andre biler du har på listen! Så hvis det er et krav, så glem den.

Besvaret
Men Mercedes - hmm' date=' ved ikke rigtig. De er lækre nok, synes bare der er lidt taxa/morfar-noget over dem. Har haft kigget lidt på SL 500, men den er lige pebret nok.[/quote'] :laugh: Måske er det fordi du kigger efter en morfar Taxa Mercedes 500
Besvaret
De 911'er du evt. kunne få fingre i til 300k SEK ville jeg ikke røre med en ildtang! Koster en del mere at få en ordentlig model som er passet og plejet.
Ja det havde jeg godt frygtet... Men okay - så kan den måske lige så stille streges og så er det jo bare det nemmere.
Og Boxster er ikke en tøsebil - pisse skæg bil er det. Prøv den før den dømmes ;-)
Okay det må jeg jo så gøre - selvom det ikke ændrer på udseendet af den jo ;)
Audi A4 3.0 cab er rigtig lækker' date=' men næppe en drøm af en sportsbil i forhold til de andre biler du har på listen! Så hvis det er et krav, så glem den.[/quote'] Præcis - den er lidt udenfor kategori. Men har den også kun med fordi det er en cool stilet bil - ikke pga. den er sporty. Haha - arh synes nu ikke der er så meget morfar over en SL'er: http://bilmodel.dk/Biler/Mercedes-Benz/SL/E230/ :thumbup:
Besvaret
jeg har ikke forstand på biler, men som input er der jo også et par asiatiske sportsbiler: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2103402 http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1914010 http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1967404
Du mangler lige en.... Mitsubitshi Lancer Evo VIII eller IX http://www.blocket.se/vi/9321791.htm?ca=23_11_s http://www.blocket.se/li?q=evo+ix&ca=23_11_s&c=0&w=3 Denne læste jeg om i Bilsport :th2: Dog noget dyrere http://www.blocket.se/vi/9211447.htm?ca=23_11_s
Besvaret
Og Boxster er ikke en tøsebil - pisse skæg bil er det. Prøv den før den dømmes ;-) Audi A4 3.0 cab er rigtig lækker, men næppe en drøm af en sportsbil i forhold til de andre biler du har på listen! Så hvis det er et krav, så glem den.
Jeg kunne ikke være mere enig. Boxsteren er bare fed, nogen som har sådan én - er lidt interesseret i baggagepladsen i sådan én. Ved godt det ikke er meget, men der skal være plads til laptop og sportstaske. A4 3.0 cab er en anden klasse en Boxsteren. A4-eren er mere en cruising maskine, men derfor lækker alligevel. Er selv lun på de 2 modeller.
Besvaret
Lasse: du bliver nöd til at pröve dem inden du bestemer dig' date='der er meget stor forskel på dem du har på listen..:):)[/quote'] Ja det er jo nok det som det ender med. Det er jo bare en lang liste - ville gerne rydde lidt ud i den, men samtidig også for jeg ikke har glemt nogen!
Besvaret
Jeg kunne ikke være enig.
Mangler et "mere", korrekt? ;)
Boxsteren er bare fed' date=' nogen som har sådan én - er lidt interesseret i baggagepladsen i sådan én. Ved godt det ikke er meget, men der skal være plads til laptop og sportstaske.[/quote'] Kan ikke besvare dig præcist, men det skulle være på 260 liter i følge http://bilmodel.dk/Biler/Porsche/Boxster/986/Boxster_S_22539. De 260 liter skal være rimelig dårligt fordelt, hvis der ikke er plads til en laptop og sportstaske!
Besvaret
Mangler et "mere", korrekt? ;) Kan ikke besvare dig præcist, men det skulle være på 260 liter i følge http://bilmodel.dk/Biler/Porsche/Boxster/986/Boxster_S_22539. De 260 liter skal være rimelig dårligt fordelt, hvis der ikke er plads til en laptop og sportstaske! Yea A4 er mere en cruiser, hvor Boxsteren er legetøj. Så skal man jo til at finde ud af hvad man søger, hvilket jo er svært... :confused:
Er selv den lykkelige ejer af en E46 M3 og her går du ihvertfald ikke galt i byen med de krav du stiller. At den samtidig ruller 10 km/l på landevej er jo heller ikke at foragte...:D
Besvaret
Er selv den lykkelige ejer af en E46 M3 og her går du ihvertfald ikke galt i byen med de krav du stiller. At den samtidig ruller 10 km/l på landevej er jo heller ikke at foragte...:D
Tak for din mening! Hvad farve er din? :) At den går "langt" på literen er selvfølgelig rart, men bare en bonus - har ingen indflydelse på valg af bil. Min forrige gik 7km/l når den fik lidt klø, så det kan stort set kun blive bedre :rolleyes: Sidder stadig og kigger lidt på den EVO IX og kom til at tænke på hvad reglerne er for tuning - den er vel ikke helt lovlig den der?
Besvaret
Tak for din mening! Hvad farve er din? :) At den går "langt" på literen er selvfølgelig rart, men bare en bonus - har ingen indflydelse på valg af bil. Min forrige gik 7km/l når den fik lidt klø, så det kan stort set kun blive bedre :rolleyes: Sidder stadig og kigger lidt på den EVO IX og kom til at tænke på hvad reglerne er for tuning - den er vel ikke helt lovlig den der?
Sølv...:thumbup:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...