Ancher Skrevet September 20, 2006 Rapporter Skrevet September 20, 2006 Hej Jeg bor i lejlighed i Malmö, og jeg vil selvfølgelig som alle andre meget gerne se danske tv kanaler, min mand er fra Frankrig og vil meget gerne se franske kanaler, er der nogen der ved om jeg skal have parabol og gennem hvem osv? Kan se de fleste har CanalDigital med fra DK, synes det er uoverskueligt det her please hjælp mig ;) Hvad anbefaler i? Andre med gode råd? Jeg har kontaktet de fleste svenske udbydere, men de har kun DR1...
TDC Besvaret September 20, 2006 Rapporter Besvaret September 20, 2006 Hej Ancher, Da jeg selv er gft med et fransk pigebarn, har vi også undersøgt det. Indtil videre har vi fundet ud af at TV5 er den eneste kanal der er broadcasted udenfor Frankrig. Jeg har en sag liggende her hos FT i Rennes, med spørgesmål om det på et tidspunkt bliver muligt at hente andre kanaler eventuelt over internet. Men indtil videre er det kun TV5 og den skulle være tilgængelig på de fleste kabel tv udbydere i deres fremmede sprogs pakke.
Ancher Besvaret September 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2006 Hej Ancher, Da jeg selv er gft med et fransk pigebarn, har vi også undersøgt det. Indtil videre har vi fundet ud af at TV5 er den eneste kanal der er broadcasted udenfor Frankrig. Jeg har en sag liggende her hos FT i Rennes, med spørgesmål om det på et tidspunkt bliver muligt at hente andre kanaler eventuelt over internet. Men indtil videre er det kun TV5 og den skulle være tilgængelig på de fleste kabel tv udbydere i deres fremmede sprogs pakke. Vil det sige jeg skal have kabel tv da jeg bor i lejlighed? P.S. Tak for det hurtige svar
BS Besvaret September 20, 2006 Rapporter Besvaret September 20, 2006 Hej Jeg bor i lejlighed i Malmö' date=' og jeg vil selvfølgelig som alle andre meget gerne se danske tv kanaler, min mand er fra Frankrig og vil meget gerne se franske kanaler, er der nogen der ved om jeg skal have parabol og gennem hvem osv?[/quote'] Husk at kigge i din husorden om det er tilladt med parabol på din altan. Der er mange foreninger der ikke tillader det.
Ancher Besvaret September 20, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2006 Husk at kigge i din husorden om det er tilladt med parabol på din altan. Der er mange foreninger der ikke tillader det. Nå ja det er da rigtigt, jeg har en lukket altan og har set at rigtig mange har parabol, så jeg tror/håber man må ;)
BS Besvaret September 20, 2006 Rapporter Besvaret September 20, 2006 Selvom mange har er det ikke sikkert det er tilladt :D Men har dog set et løsnings forslag pådet problem. En stuelejlighed jeg kørte forbi kunne jeg se en parabol på ca 1-1,20m i diameter stå på stue gulvet. Så var vinduet blot åbent når der skulle modtages tv :D
Lars C Besvaret September 20, 2006 Rapporter Besvaret September 20, 2006 Det der ud som om Comhem (kabeltv), hvis du har det, også tilbyder France 2
cbpwr Besvaret September 22, 2006 Rapporter Besvaret September 22, 2006 Hej. Kig på http://www.lyngsat.com/freetv/France.html her kan du se hvilke kanaler der sender fra Parabol. Glem PAL/SECAM kig kun når der står DVB. Der ligger en del på 5west og 13øst. Det kan måske laves på samme parabolskål. Men du skal op i 85cm mindst. Atlantic Bird 3 = 5.0°W, Hotbird = 13øst. Det er gratis kanaler så det er bare udstyret som der betales for. Men som nævnt før skal man undersøge om man må sætte parabol op. -Claus-
Lasse Besvaret December 27, 2007 Rapporter Besvaret December 27, 2007 Hvordan ved man om man kan tage en satelit fra malmö? Er det foreksempel muligt at tage "Amazonas at 61.0°W" satelitten med en parabol i Malmö?
Gio Besvaret December 27, 2007 Rapporter Besvaret December 27, 2007 Hvordan ved man om man kan tage en satelit fra malmö? Er det foreksempel muligt at tage "Amazonas at 61.0°W" satelitten med en parabol i Malmö?Lige nøjagtig Amazonas vil nok kræve en heftig skål' date=' eftersom Skandinavien er lige på grænsen til at kunne modtage denne. (sæt den gule prik efter hvor du befinder dig - så får du at vide om den aktuelle sat kan modtages) Dette kan du så gøre med alle de sputniks du ønsker :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu