Carwash Skrevet September 21, 2006 Rapporter Skrevet September 21, 2006 Kunne tænke mig sådan en lille sag, men kan ikke finde noget i SWEDEN? http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=773000055&page=
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Det kan jeg godt forstå..... Det er fandme også en fed bil!!! Hent den i Tyskland istedet.....
Carwash Besvaret September 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2006 Det kan jeg godt forstå..... Det er fandme også en fed bil!!! Hent den i Tyskland istedet..... hmm ja , jeg har kikket lidt men kan ikke lige forstå deres handle måde, hehe.. jeg har snakket med en svensk bilhandler i Landskrone de kigge efter, og vender tilbage..
credde Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Super fed vogn :th2: Der er da nogen til salg i Sverige, se bare her: http://www.blocket.se/li?q=sl55+amg&ca=23_11_s&c=0&w=3
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Jeg har en god ven i Göteborg der har et rigtigt godt netværk i Tyskland indenfor Mercedes...... Og han er dygtig til at finde gode biler til ordentlige priser. Og han skal ikke tjene 100.000 pr bilhandel han laver.......;) Desuden skal du være MEGET opmærksom på de dyre Mercedes'er, så der ikke er fusket med tælleren..... Virker underligt at en 02 kun har kørt 2000 mil......Så du skal være påpasselig..... Smid mig din mail evt, så sender jeg dig videre i systemet.... hmm ja , jeg har kikket lidt men kan ikke lige forstå deres handle måde, hehe.. jeg har snakket med en svensk bilhandler i Landskrone de kigge efter, og vender tilbage..
Carwash Besvaret September 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2006 Jeg har en god ven i Göteborg der har et rigtigt godt netværk i Tyskland indenfor Mercedes...... Og han er dygtig til at finde gode biler til ordentlige priser. Og han skal ikke tjene 100.000 pr bilhandel han laver.......;) Desuden skal du være MEGET opmærksom på de dyre Mercedes'er, så der ikke er fusket med tælleren..... Virker underligt at en 02 kun har kørt 2000 mil......Så du skal være påpasselig..... Smid mig din mail evt, så sender jeg dig videre i systemet.... hmm ok din gode ven I Gøteborg, hvor meget tager for at finde og hente sådan en lille sag fra 02-04 i sort farve?
Carwash Besvaret September 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2006 Super fed vogn :th2: Der er da nogen til salg i Sverige, se bare her: http://www.blocket.se/li?q=sl55+amg&ca=23_11_s&c=0&w=3 Ja jeg har kigget på dem alle sammen, men prisen er ikke til at lege med, .. og det fleste af dem er kørt godt til...
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Han tog ca 15000 for at hente Rikke's hjem fra Berlin.... De fleste hernede tager omkring 30 og opefter. hmm ok din gode ven I Gøteborg' date=' hvor meget tager for at finde og hente sådan en lille sag fra 02-04 i sort farve?[/quote']
Gio Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Følger der en Tage Frandsen papfigur med? ;) (just joking....OND slæde!)
Peter H. Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Han tog ca 15000 for at hente Rikke's hjem fra Berlin.... De fleste hernede tager omkring 30 og opefter. Nu er der også stor forskel hvordan det bliver gjort på...
NUT´Ztoys Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Følger der en Tage Frandsen papfigur med? (just joking....OND slæde!) Det er værkstedshumor:lol:
Carwash Besvaret September 21, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 21, 2006 Nu er der også stor forskel hvordan det bliver gjort på... Hmm hvordan gør du det Peter? og hva er din pris? har hørt meget om dig her på siden..
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Hvad mener du Peter????? Det er jo blevet en god forretning at hente biler hjem fra Tyskland.... Ikke nok med at det koster mange penge, så er en evt indbyttepris for ens bil rasende lav...... Ergo så er fortjenester på omkring 100.000 pr bil ikke urealistisk...... Jeg blev budt 265000 for min af en importør her i Skåne.... De står til over 350.000 hos forhandlere i SE. Oven i hatten, så sparede han jo også selve udgiften til importen på bilen, men blev stadig budt, hvad de stod til i Tyskland. Med ukendt historie, mulig fusk med km tæller osv..... Oveni hatten skulle jeg da også lige betale for at få den hentet hos Mercedes selv i Lübeck..... Så alt i alt, ville et bytte koste mig på den forkerte side af 350.000kr for en bil der var et år yngre og hed E55 AMG.... Godt nok havde den kun kørt lidt over 25.000km, men igen...... Det betyder ikke så meget..... Så ville jeg ærligt talt hellere bruge pengene på den jeg har......... Nu er der også stor forskel hvordan det bliver gjort på...
Peter H. Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Hmm hvordan gør du det Peter? og hva er din pris? har hørt meget om dig her på siden.. Sådan her... Vi tar mellem 20-25,000 sek + moms for at hente en bil i Tyskland og det er inkl alt dvs.. Inden vi ser bilen. 1. Historien på bilen ( så vi ved at km passer ) 2. Service på bilen i Tyskland Når vi er i Tyskland ved bilen. 1. Laver en MY måling på bilen ( måler laken så vi kan se om den har väret omlak eller skadet ) 2. Laver en måling af klima anlägget 3. Tilslutter vores Bosch tester for at se om der er fejl på bilen igennem databoxen. 4. Aftaler med ejeren af bilen om afhentning af bilen med autotransporter ( Vi köre ikke kunderbil hjem pga der kun er ansvar på pröveplader i Tyskland og vi mener det er for farligt.. Når bilen er i Sverige 1. Bilen bliver kört til syn ( Vi er Aut importör så der kommer ikke til at stå at den er Direktimport som hvis privat personer tar dem hjem Dvs at du får mere og lettere ved at sälge den igen. 2. Vi reg den ind i dit navn,og lev bilen med 1 års garanti ( tilläg på biler over 3,000 ccm) og kan tilbyde 6 mdr hel forsikring for kun 800 sek 3 Vi lev bilen til dig helt köreklar så du skal ikke röre en finger :):)
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Selvom du er aut. importör, så betyder det IKKE en hujende fis.... Min står heller ikke som importeret, men kigger en forhandler på din nr. plade og sammenligner med den oprindelige årgang, så er det en importbil og den er de stadig ikke glade for......og det er ikke nemt at sælge den, hvis det er en eksotisk bil..... Så det er bare varm luft........:( Sådan her... Vi tar mellem 20-25,000 sek + moms for at hente en bil i Tyskland og det er inkl alt dvs.. Inden vi ser bilen. 1. Historien på bilen ( så vi ved at km passer ) 2. Service på bilen i Tyskland Når vi er i Tyskland ved bilen. 1. Laver en MY måling på bilen ( måler laken så vi kan se om den har väret omlak eller skadet ) 2. Laver en måling af klima anlägget 3. Tilslutter vores Bosch tester for at se om der er fejl på bilen igennem databoxen. 4. Aftaler med ejeren af bilen om afhentning af bilen med autotransporter ( Vi köre ikke kunderbil hjem pga der kun er ansvar på pröveplader i Tyskland og vi mener det er for farligt.. Når bilen er i Sverige 1. Bilen bliver kört til syn ( Vi er Aut importör så der kommer ikke til at stå at den er Direktimport som hvis privat personer tar dem hjem Dvs at du får mere og lettere ved at sälge den igen. 2. Vi reg den ind i dit navn,og lev bilen med 1 års garanti ( tilläg på biler over 3,000 ccm) og kan tilbyde 6 mdr hel forsikring for kun 800 sek 3 Vi lev bilen til dig helt köreklar så du skal ikke röre en finger :):)
Peter H. Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Selvom du er aut. importör, så betyder det IKKE en hujende fis.... Min står heller ikke som importeret, men kigger en forhandler på din nr. plade og sammenligner med den oprindelige årgang, så er det en importbil og den er de stadig ikke glade for......og det er ikke nemt at sælge den, hvis det er en eksotisk bil..... Så det er bare varm luft........:( Det kan jo väre du har köbt din bil for dyrt.. Det kan jo aldrig blive min skyld..:) Og jo der er stor forskel på privat og Aut importör. Det er ikke noget man bare lige bliver.. Jeg ved ikke hvor du har köbt din bil,men ML er ikke de ledteste biler at sälge.. Vi har selv en som vi synes er fin,og den er ikke solgt endnu... Ps. din salgspris er også noget höj eller ?? :)
spinner Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Og jo der er stor forskel på privat og Aut importör. Det er ikke noget man bare lige bliver.. Tror det han mener er, at det er uden betydning om du er privat eller autoriseret, mht. hvad der kommer til at stå i VV's register...
Guest jxhab Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Tror det han mener er' date=' at det er uden betydning om du er privat eller autoriseret, mht. hvad der kommer til at stå i VV's register...[/quote'] Nej der er en forskel.. Privat importerede biler står som Direktimport, det gør de andre ikke, men jeg ved ikke om der er forskel når alt kommer til alt, vi har ikke solgt vores importerede bil endnu (som i øvrigt blev importeret af Peter :-)) Men altså man kan jo tænke sit hvis sælgeren ikke er ærlig.. For bilen står jo indregistreret med det år som den nu er fra og det virker måske mærkeligt hvis sælgeren lyver og man kan se bilen er fra 2003, men først er taget i brug i 2006 for eksempel.. Med mindre sælgeren hårdnakket påstår den har stået parkeret et eller andet sted.
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Det ved jeg ikke Peter.... Den havde kørt 21.637km da jeg fik den og den kostede 370.000sek..... Det skal du gi' for en der har kørt 75.000 km på bytbil.... og jeg har stort set ikke tabt penge på den..... Dog er købspris kontra salgspris jo et spørgsmål om en forventet fortjeneste kontra tab. Ham jeg købte den af, er også aut. importør.... ingen forskel der. Og nej...Min salgspris fejler ikke noget, men forventningen om at tjene 100.000 på en bil påvirker jo naturligvis købsprisen hos en given forhandler..... På trods af at jeg ville købe en AMG E55'er til 550.000kr hos ham......
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 I VV's register står den som importeret, hvis du gør det privat.... Men når du skal sælge igen betyder det ingenting kontra en parrallelimportør.... Ganske enkelt af den årsag at den nr. plade der bliver skruet på bilen IKKE passer, hvis det var en svensksåld bil..... Så du er ligevidt...... Det er rent ordgeil og betyder IKKE mere for dig når du skal sælge din bil. Du får nemlig IKKE mere for den..... Ude hos Mercedes kiggede han på min nr. plade og årgangen og sagde IMPORT..... På trods af at den ikke står som import hos Mercedes eller VV.... They just don't give a shit and you pay...... :( Vil man så bytte en bil ind hos en af importørerne, så byder de dig prisen for en tilsvarende bil i tyskland. Kun slået op via www.mobile.de, men ikke tjekket for fusk og andre ting.... Desuden så koster det dig yderligere, eks. 25.000 + moms, at få hentet en bil.... Tror det han mener er' date=' at det er uden betydning om du er privat eller autoriseret, mht. hvad der kommer til at stå i VV's register...[/quote']
Toft Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Selvom du er aut. importör' date= så betyder det IKKE en hujende fis.... Min står heller ikke som importeret, men kigger en forhandler på din nr. plade og sammenligner med den oprindelige årgang, så er det en importbil og den er de stadig ikke glade for......og det er ikke nemt at sælge den, hvis det er en eksotisk bil..... Helt enig! Hos BMW har man f.eks 3 års vagnskadegaranti i bilens første 3 år, så der skal man bare have en halvförsäkring i den periode. Jeg har selv for nylig forespurgt mit forsikringsselskab, om en forsikring på en BMW som stod til salg her i SE. Slog man nummerpladen op på vägverket, så stod der: "Direktimport: Nej", til gengæld var den heller ikke svensksåld. Desuden havde jeg set bilen til salg i Tyskland på mobile.de med de samme fem billeder på mobile.de som hos den svenske importørs annonce - seriøst Nåh, men bilen var fem måndeder gammel, og mit forsikringsselskab kom med en meget fair pris på en helforsikring af omtalte bil, samt en pris på en halvforsikring, såfremt bilen var svensksåld! Det var den så ikke, og det hjalp ikke en skid at en importør kunne sminke ordet "Direktimport" væk. Desuden hvis jeg skulle købe en bil, som kun er et ½ år gammel, så vil jeg da som køber vide hvilken svensk forhandler der har solgt bilen, det må jo være det nemmeste for alle at finde ud af med stelnummeret. Jeg giver heller ikke meget for at jeg kan slå en nummerplade op på vägverket, og se der står "Direktimport: Nej" - det betyder ikke en skid! Få i stedet fuld historik på bilen, uanset om den er importeret eller svensksåld. I øvrigt har jeg ingen problemer selv med at købe en importeret bil, sælgeren skal bare ikke fortælle mig at det er det samme som at den er svensksåld, og derfor nemmere at komme af med den for mig senere - så skal det godt nok være en uvidende person der køber den af mig senere i så fald.
Guest jxhab Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Helt enig! Hos BMW har man f.eks 3 års vagnskadegaranti i bilens første 3 år, så der skal man bare have en halvförsäkring i den periode. Jeg har selv for nylig forespurgt mit forsikringsselskab, om en forsikring på en BMW som stod til salg her i SE. Slog man nummerpladen op på vägverket, så stod der: "Direktimport: Nej", til gengæld var den heller ikke svensksåld. Desuden havde jeg set bilen til salg i Tyskland på mobile.de med de samme fem billeder på mobile.de som hos den svenske importørs annonce - seriøst Nåh, men bilen var fem måndeder gammel, og mit forsikringsselskab kom med en meget fair pris på en helforsikring af omtalte bil, samt en pris på en halvforsikring, såfremt bilen var svensksåld! Det var den så ikke, og det hjalp ikke en skid at en importør kunne sminke ordet "Direktimport" væk. Desuden hvis jeg skulle købe en bil, som kun er et ½ år gammel, så vil jeg da som køber vide hvilken svensk forhandler der har solgt bilen, det må jo være det nemmeste for alle at finde ud af med stelnummeret. Jeg giver heller ikke meget for at jeg kan slå en nummerplade op på vägverket, og se der står "Direktimport: Nej" - det betyder ikke en skid! Få i stedet fuld historik på bilen, uanset om den er importeret eller svensksåld. I øvrigt har jeg ingen problemer selv med at købe en importeret bil, sælgeren skal bare ikke fortælle mig at det er det samme som at den er svensksåld, og derfor nemmere at komme af med den for mig senere - så skal det godt nok være en uvidende person der køber den af mig senere i så fald. helt enig.. Historikken betyder mere end om bilen er importeret eller ej..
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Helt sikkert, men det er de da skide ligeglade med..... Min er vedligeholdt i hoved og røv hos Mercedes, men vedkommende gad da ikke engang at se på papirerne, men slog den bare op på mobile...... Jeg skyndte mig væk......:D Jeg har ikke noget imod at folk tjener gode penge på ting, men at stikke folk blår i øjnene, det pisser mig sgu af...... Som sagt er den bedste handel, en handel, hvor både køber og sælger er tilfreds.... Det blir man ikke af at blive tørret i røveren af en smart gut, der tror han kan tjene 100.000 på en bilhandel....... Man kan jo så kun gætte på hvornår folk bliver kloge nok til at gennemskue salgstågerne......................:(
Guest jxhab Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Helt sikkert, men det er de da skide ligeglade med..... Min er vedligeholdt i hoved og røv hos Mercedes, men vedkommende gad da ikke engang at se på papirerne, men slog den bare op på mobile...... Jeg skyndte mig væk......:D Jeg har ikke noget imod at folk tjener gode penge på ting, men at stikke folk blår i øjnene, det pisser mig sgu af...... Som sagt er den bedste handel, en handel, hvor både køber og sælger er tilfreds.... Det blir man ikke af at blive tørret i røveren af en smart gut, der tror han kan tjene 100.000 på en bilhandel....... Man kan jo så kun gætte på hvornår folk bliver kloge nok til at gennemskue salgstågerne......................:( hehe ja og så må man jo nok se i øjnene at det er sjældent en bilhandel er en god forretning for sælger, med mindre man er bilimportør eller forhandler...
Guest Supermule Besvaret September 21, 2006 Rapporter Besvaret September 21, 2006 Nej, men den fornemste egenskab hos en god sælger, er evnen til at finde et kompromis imellem sin egen fortjeneste og det at gi' sælger/køber af en bil, en ordentlig behandling og fornemmelsen af en fornuftig og reel handel..... hehe ja og så må man jo nok se i øjnene at det er sjældent en bilhandel er en god forretning for sælger' date=' med mindre man er bilimportør eller forhandler...[/quote']
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu