Simon Irgens Skrevet September 26, 2006 Rapporter Skrevet September 26, 2006 Så igår i en avis, Husker ikke hvilken, en oversigt over de trafikale lovovertrædelser der nu får et større nyk op ad... Det vil sige at det var en list over `mindre` overtrædelser som kørsel for rødt, sving uden at blinke osv osv. Mange af disse overtrædelser er steget big time. En af dem jeg så mener jeg så sådan her ud, hvis man ikke holder tilbage for fodgænger ved et fodgængerfelt så kostede det 1500 og den er nu steget til hele 3000bananer:scared: Kun mig der har set/hørt om dette?? Syntes i og for sig det er fint nok med stramninger men det lyder bare lidt voldsomt
Gio Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Jow jow....mener sågar vi har postet herinde om det tidligere, med en oversigt over de ændrede takster. Men stå pokker i om jeg kan finde det! Jeg skal sgu´ nok ha´ et par kopper kaffer mere
Toft Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Der er et par dage endnu at give den gas i, og benzinen er jo blevet sænket 14 gange i træk de seneste par uger - så vi kan nyde de lave bøder lidt endnu :D Nåh, men de nye bødetakster træder i kraft den 1/10-06 - good luck :) http://www.polisen.se/inter/nodeid=13772&pageversion=1.html :th2:
Fagerborn Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Nu hvor ''momsen'' kun er 6 km/t, er der nogen der ved hvordan man kan tjekke hvor hurtigt bilen egentlig kører når hastighedsmåleren fx står på 125 ?? Meget surt hvis man lige ligger i 117 og så får hele månedens ''rådighedsbeløb'' inddraget.
Kim H Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Nu hvor ''momsen'' kun er 6 km/t, er der nogen der ved hvordan man kan tjekke hvor hurtigt bilen egentlig kører når hastighedsmåleren fx står på 125 ?? Meget surt hvis man lige ligger i 117 og så får hele månedens ''rådighedsbeløb'' inddraget. Find en strækning med officielle distanceangivelser ... Hvis alt andet svigter, så brug et stykke dansk motorvej, hvor de hvide refleksstopler er mærket for hver 100 meter. Medbring et stopur! Sæt fartpiloten til at holde f.eks. 100 km/t. Start stopuret ved en refleksstolpe (og aflæs målet på stolpen). Kør præcis 1 km og stands stopuret. Indsat aflæsningen fra stopuret i følgende formel: 3600 ----- = hastighed i km/t sek Ved 100 km/t er "det rigtige tal" således 36. Hvis stopuret i stedet viser 37, er den reelle hastighed 97 km/t. Den (dyre) alternative metode: Køb/lån et navigationssystem og lad det fortælle, hvad den faktiske hastighed er.
Futz Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Minima non curat praetor Hvilket er kloge statsmandsord på latin og oversættes til noget i retning af: Dommeren ænser ikke bagateller. Hvis de seriøst begynder at give mig bøder på 1.500 for at køre 111 km/t eller 116 Kmt/t hvilket ikker er muligt at se precist på nålen når ens spedomet går til 260, så tror jeg at mange går kolde og siger at så kan man lige så godt fyrer løs og bruge 150 km/t til 4.000 som stop. Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg: 0-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor 11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr 16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr 21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr 26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr 31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr 36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor
Gio Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 så kan man lige så godt fyrer løs og bruge 150 km/t til 4.000 som stopwow...ja...og se om man kan undgå at tage næste trin og få oversat "Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagare", i det tilfælde man ikke er så skarp til svensk....endnu ;)
spinner Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Hvis de seriøst begynder at give mig bøder på 1.500 for at køre 111 km/t eller 116 Kmt/t hvilket ikker er muligt at se precist på nålen når ens spedomet går til 260' date=' så tror jeg at mange går kolde og siger at så kan man lige så godt fyrer løs og bruge 150 km/t til 4.000 som stop.[/quote'] 1) Det går til 300 ;) Dog er min nål præcis nok, til at jeg udemærket ved om jeg kører 110 eller over :) 2) Normalt kører jeg efter forholdene, hvilket oftest vil sige 10 - 30km/t over det tilladte (kører en del på de jyske motor-/landeveje ;)) - så må man tage de økonomiske klaps det uden tvivl giver på et tidspunkt. Men jeg er da også overbevist om at een gang a 4.000 kr. nok skulle kunne købe et par måneder med en lidt behersket højrefod for mit vedkommende ... Har de et "standard-fradrag" a la det i DK? (mener det er 3 km/t under 100 km/t og 3% over 100 km/t) - Ikke at det hjælper alverden i det spil her... 70 km/t + 40 km/t = 4.000 ... æv æv ... sådan en kan man jo indkassere hver dag, på turen fra Svågertorp og så ind mod Mobilia-krydset :(
Jønsson Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 Så igår i en avis, Husker ikke hvilken, en oversigt over de trafikale lovovertrædelser der nu får et større nyk op ad... Det vil sige at det var en list over `mindre` overtrædelser som kørsel for rødt, sving uden at blinke osv osv. Mange af disse overtrædelser er steget big time. En af dem jeg så mener jeg så sådan her ud, hvis man ikke holder tilbage for fodgænger ved et fodgængerfelt så kostede det 1500 og den er nu steget til hele 3000bananer:scared: Kun mig der har set/hørt om dette?? Syntes i og for sig det er fint nok med stramninger men det lyder bare lidt voldsomt Hvorfor er det lige folk ikke fatter at de skal holde tilbage når der er folk i/på vej over et fodgængerfelt? Jeg kan blive så fuckin' edderrasende når jeg er ved at få kørt tæerne af, eller idioten der kører lige er ved at snitte barnevognen jeg kommer kørende med. Jeg har af selv samme grund altid en 5-krone i lommen nu, så ryger den fanme gennem side- eller bagruden... :mad: Hold kæft hvor blev jeg sur der
Simon Irgens Besvaret September 26, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 26, 2006 Hvorfor er det lige folk ikke fatter at de skal holde tilbage når der er folk i/på vej over et fodgængerfelt? Jeg kan blive så fuckin' edderrasende når jeg er ved at få kørt tæerne af' date=' eller idioten der kører lige er ved at snitte barnevognen jeg kommer kørende med. Jeg har af selv samme grund altid en 5-krone i lommen nu, så ryger den fanme gennem side- eller bagruden... :mad: Hold kæft hvor blev jeg sur der HEHE ja du skal da bare smide dem efter bilerne, de vejer også godt til de svenske femmere;) Hmm syntes dog at problemet er langt langt værre i DK end i SE. Danskerne i sverige er nok dem der ofte liiige tror de er back home hvor man skider højt og helligt på om folk skal over vejen og loven faktisk er på deres side. Har selv tillagt mig lidt svensk køre stil og holdt igår for nogle der skulle over et sted uden lys men med overgang. Bremsede stille og roligt, ingen hårde opbremsninger men ham klovnen bagved syntes det var forkert dytter vildt og overhaler trods dem jeg lukkede over allerede var halvvejs ude... KNALLEBANG sagde det da jeg skød ham med min usynlige pistol:fight: Tror godt vi danskere kan lære en del af svenskernes overskud til andre end dem selv i trafikken
Lars C Besvaret September 26, 2006 Rapporter Besvaret September 26, 2006 wow...ja...og se om man kan undgå at tage næste trin og få oversat "Vid hastigheter däröver rapporteras överträdelsen till åklagare"' date= i det tilfælde man ikke er så skarp til svensk....endnu ;) Præcis og derefter bestille tid til ny køreprøve ;)
laughingfrog Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 en af de værste er nu den med selen... så det i svensk tv, men fangede ikke om den også galdt for føreren alene, men hvis du har mindreårige med i bilen der ikke er spændt fast, så hed den "i gamle dage" 600SEK... nu, 2800SEK.... så husk den lige folkens.. :P
Guest jxhab Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 en af de værste er nu den med selen... så det i svensk tv' date=' men fangede ikke om den også galdt for føreren alene, men hvis du har mindreårige med i bilen der ikke er spændt fast, så hed den "i gamle dage" 600SEK... nu, 2800SEK.... så husk den lige folkens.. :P[/quote'] findes heller ingen undskyldning for ikke at køre med sele og især ingen for ikke at fastspænde sine børn ..
Nils Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Tror godt vi danskere kan lære en del af svenskernes overskud til andre end dem selv i trafikken ...og pr. den første er svenskernes menneskelige overskud og indfølingsevne i trafikken blevet endnu større, for nu koster det 3.000 SEK ikke at holde tilbage for en fodgænger, der påtænker at krydse vejen. :)
laughingfrog Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 findes heller ingen undskyldning for ikke at køre med sele og især ingen for ikke at fastspænde sine børn .. Ingen undskyldning for ikke selv atkøre med sele?? Vi er helt enige i den med børnene, men hvem skader du udover digselv ved ikke at bruge sele selv?? Jeg har reddet livet 2 gange indtil videre pga jeg IKKE brugte sele ved traffikuheld, så er bestemt ikke tilhænger af overformynderiets dobbelt tydege regelrytteri... Vi SKAL passe på os selv med sele, men ingen grund til at gøre sikkerhedsudstyr i bilerne billigere ved afgiftslettelser???? Bruger dog for det meste sele, men absolut ikke pga det normale folketro på at det er det ENESTE der står mellem dig og døden
Guest jxhab Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Ingen undskyldning for ikke selv atkøre med sele?? Vi er helt enige i den med børnene, men hvem skader du udover digselv ved ikke at bruge sele selv?? Jeg har reddet livet 2 gange indtil videre pga jeg IKKE brugte sele ved traffikuheld, så er bestemt ikke tilhænger af overformynderiets dobbelt tydege regelrytteri... Vi SKAL passe på os selv med sele, men ingen grund til at gøre sikkerhedsudstyr i bilerne billigere ved afgiftslettelser???? Bruger dog for det meste sele, men absolut ikke pga det normale folketro på at det er det ENESTE der står mellem dig og døden Det går begge veje.. Jeg kender godt devisen med at man kan redde liv uden sele på, man kan slippe for at blive kvalt osv, men tilfældende hører altså til de små i forhold til dem der mister livet fordi det IKKE kørte med sele. Ja det er selvfølgelig folks eget ansvar, men en reel undskyldning for ikke at køre med sele, findes ikke, heller ikke selvom den i få tilfælde kan være direkte skyld i en større skade.. Og det er så absolut ikke regelrytteri, jeg tænker bare på dem der skal rydde op efter folk der ikke kørte med sele og som i de fleste tilfælde ikke overlevede..
Guest jxhab Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 ...og pr. den første er svenskernes menneskelige overskud og indfølingsevne i trafikken blevet endnu større' date=' for nu koster det 3.000 SEK ikke at holde tilbage for en fodgænger, der påtænker at krydse vejen. :)[/quote'] Jeg glæder mig bare til man går så langt at man skyder folk der ikke overholder reglerne, så er jeg jo den eneste på vejen.. eller hur? =) (jeg er den bedste billist hvis du spørger mig hehe. )
MissCath Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Jeg har reddet livet 2 gange indtil videre pga jeg IKKE brugte sele ved traffikuheld... Hvordan har det reddet dit liv? *nysgerrig*
laughingfrog Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Den ene gang havde jeg været godt 40 cm smallere, da jeg ramte hjørnet af et hus, og førersædet var VÆK... husmuren stod hvor jeg havde siddet, mens jeg sad ovre på pasagersædet. Tvivler på nogen havde overlevet det, ihvertfald uden alvorlige men, jeg gik fra uheldet uden andet end et par skrammer. Jeg siger ikke at man ikke skal bruge seler, men lige som med fart, udråber folk det til at være det eneste rigtige, "husk selen, farten dræber" BULLS**T... der er INGEN konkrete beviser på det ene eller det andet, og at staten så lovgiver om vores egen sikkerhed, er sku overformynderi af højeste grad....
Guest jxhab Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Den ene gang havde jeg været godt 40 cm smallere, da jeg ramte hjørnet af et hus, og førersædet var VÆK... husmuren stod hvor jeg havde siddet, mens jeg sad ovre på pasagersædet. Tvivler på nogen havde overlevet det, ihvertfald uden alvorlige men, jeg gik fra uheldet uden andet end et par skrammer. Jeg siger ikke at man ikke skal bruge seler, men lige som med fart, udråber folk det til at være det eneste rigtige, "husk selen, farten dræber" BULLS**T... der er INGEN konkrete beviser på det ene eller det andet, og at staten så lovgiver om vores egen sikkerhed, er sku overformynderi af højeste grad.... Jeg forstår godt hvad du siger, men jeg tror desværre at der er flere der er blevet dræbt fordi de ikke havde sele på, end der findes folk som har reddet livet fordi de ikke bar en sele .. men i dit tilfælde var det jo yderst heldigt.. men hvis nu bilen ikke havde ramt en mur, men var trillet rundt og passagersiden var blevet mast, så var vi jo lige vidt hvis du forstår.. men jeg er enig med dig, der findes flere sider af det med regler end bare én..
laughingfrog Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Ja Jxhab, der er vi helt enige, mange sider af tingene... men hvis den nu var trillet rundt, hvis nu der var kommet en lastbil samtidig.. hvis hivs hvis.... Vi kan aldrig undgå ulykker og personskader, men vi kan gøre vores for de ikke sker, ved at uddanne os som bilister og køre fornuftigt (ikke nødvendigvis langsomt og faldisøvent). Det er samme sang når forbruger bladene tester barnestole... Bagudvendte er det ENESTE der dur..... tjaaa, med mindre man holder stille og blir påkørt bagfra, da de bagudvendte jo så har samme ulemper som en alm forudvendt i alm uheld. osvosv..... min pointe er bare, de kan ikke være de lovgivende magter som skal bestemme om jeg skal beskytte mig mere eller mindre. Skal de så osse snart bestemme hvad jeg skal spise? Og hvor meget?
Guest jxhab Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Ja Jxhab, der er vi helt enige, mange sider af tingene... men hvis den nu var trillet rundt, hvis nu der var kommet en lastbil samtidig.. hvis hivs hvis.... Vi kan aldrig undgå ulykker og personskader, men vi kan gøre vores for de ikke sker, ved at uddanne os som bilister og køre fornuftigt (ikke nødvendigvis langsomt og faldisøvent). Det er samme sang når forbruger bladene tester barnestole... Bagudvendte er det ENESTE der dur..... tjaaa, med mindre man holder stille og blir påkørt bagfra, da de bagudvendte jo så har samme ulemper som en alm forudvendt i alm uheld. osvosv..... min pointe er bare, de kan ikke være de lovgivende magter som skal bestemme om jeg skal beskytte mig mere eller mindre. Skal de så osse snart bestemme hvad jeg skal spise? Og hvor meget? Heheh det bliver vidst en lang tråd.. men ja jeg er enig til det punkt om hvem der bestemmer - for det er jo ikke op til dig selv at tolke reglerne, hvis du får en bøde fordi du kører uden sele, så er det jo fordi du forbryder dig mod loven (hvor tåbeligt vi enkelte måtte synes den er), men den er jo valgt på bagrund af nogle studier omkring sikkerhed eller hvad ved jeg, så jo det er de lovgivende magter og dermed politiet der skal sørge for du overholder loven, lige meget hvor tåbelig den måtte være =) men det er som vi var inde på nødvendigvis ikke altid et spørgsmål om sikkerhed.. lidt sele facts: Du har langt større chancer for at slippe godt fra en bilulykke, hvis du bruger sikkerhedsselen. Med sele slipper 7 ud af 10 uskadt. Med sele bliver kun 1 ud af 10 alvorligt kvæstet. Risikoen for at blive dræbt ved en trafikulykke er mindst 4 gange større uden sele end med sele. Der er jo nok noget om snakket =) .. http://www.rfsf.dk/35b72774/GSID/4832663
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu