Jette Skrevet September 28, 2006 Rapporter Skrevet September 28, 2006 Hvad koster tv-licens i Sverige. Jeg har søgt rundt på www.sr.se og ikke fundet noget, så et link eller en pris ville være dejligt. (Og jeg har også søgt her) Er det på samme måde som i DK at man betaler farve-licens og så er alt andet dækket ind? På forhånd mange tak Jette:th2:
Miriam Besvaret September 28, 2006 Rapporter Besvaret September 28, 2006 Hvad koster tv-licens i Sverige. Jeg har søgt rundt på www.sr.se og ikke fundet noget, så et link eller en pris ville være dejligt. (Og jeg har også søgt her) Er det på samme måde som i DK at man betaler farve-licens og så er alt andet dækket ind? På forhånd mange tak Jette:th2: www.radiotjanst.se
Thomas Besvaret September 28, 2006 Rapporter Besvaret September 28, 2006 Hvad koster tv-licens i Sverige. Jeg har søgt rundt på www.sr.se og ikke fundet noget, så et link eller en pris ville være dejligt. (Og jeg har også søgt her) Er det på samme måde som i DK at man betaler farve-licens og så er alt andet dækket ind? På forhånd mange tak Jette:th2: 2000 sek. Alt for dyrt for deres lortetv herovre!
Jette Besvaret September 28, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret September 28, 2006 www.radiotjanst.se Miriam - tusind tak for linket Thomas: tak for prisoplysning
Humle Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Er det ikke frivilligt om man vil betale licens herovre ?
Guest Trine Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Er det ikke frivilligt om man vil betale licens herovre ? Jo, indtil de banker på døren...tænk dig de kommer helt fra Kiruna på besøg hos dig.
larscph Besvaret September 29, 2006 Rapporter Besvaret September 29, 2006 Jo' date=' indtil de banker på døren...tænk dig de kommer helt fra Kiruna på besøg hos dig.[/quote'] Er det egentlig ikke som i Danmark - adgang til mit hjem er noget enten jeg selv giver alternativt at politiet er med inklusive en dommerkendelse?
Humle Besvaret September 30, 2006 Rapporter Besvaret September 30, 2006 Er det egentlig ikke som i Danmark - adgang til mit hjem er noget enten jeg selv giver alternativt at politiet er med inklusive en dommerkendelse? Kender ikke reglerne Fik en hilsen fra dem forleden at de snart vil komme på besøg i mit område. De skal nok ikke regne med at jeg er hjemme......
larscph Besvaret September 30, 2006 Rapporter Besvaret September 30, 2006 De skal nok ikke regne med at jeg er hjemme...... Haha.. Nej set en kande kaffe uden for døren - og et par papkrus - så kan de da lige forfriske sig indne de går videre ;)
JkMa Besvaret October 1, 2006 Rapporter Besvaret October 1, 2006 Troede da jeg flyttede til sverige at der ville gå år inden de fandt mig..... men nej nej, jeg ska love for der ikke gik mange uger før de bankede på døren. Også selvom jeg flyttede til ny adresse i samme periode. Men hva, det er stadig billiger end dk, dog stadig alt for dyrt :thumbdown
Maria Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Vi fik en dag et brev med posten, hvori vi kunne afkrydse hvordan vi ville betale. Dagen efter ringede de, og jeg sagde at vi havde modtaget et brev i Johans navn. Så skulle jeg smide brevet ud og så tilmeldte hun os i mit navn. Tror i så ikke at de ringer her den anden dag til Johan. De kan se at han har købt tv men ikke betaler licens.............!!! Hvad med at kigge på adressen engang, der kan jo være flere personer i husstanden!!
Guest jxhab Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Vi fik en dag et brev med posten, hvori vi kunne afkrydse hvordan vi ville betale. Dagen efter ringede de, og jeg sagde at vi havde modtaget et brev i Johans navn. Så skulle jeg smide brevet ud og så tilmeldte hun os i mit navn. Tror i så ikke at de ringer her den anden dag til Johan. De kan se at han har købt tv men ikke betaler licens.............!!! Hvad med at kigge på adressen engang, der kan jo være flere personer i husstanden!! Jo men det må de ikke blande sig i, vi havde selv samme problemstilling.. men der står jo i brevet at hvis en anden har tilmeldt sig, så skal man bare smide det ud, så det er ikke det store problem..
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Jo men det må de ikke blande sig i' date=' vi havde selv samme problemstilling.. men der står jo i brevet at hvis en anden har tilmeldt sig, så skal man bare smide det ud, så det er ikke det store problem..[/quote'] De kan ikke se om det er et bofællesskab, eller en fælles husholdning... vi har også fået et brev og blot smidt det ud.
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Vi fik en dag et brev med posten, hvori vi kunne afkrydse hvordan vi ville betale. Dagen efter ringede de, og jeg sagde at vi havde modtaget et brev i Johans navn. Så skulle jeg smide brevet ud og så tilmeldte hun os i mit navn. Tror i så ikke at de ringer her den anden dag til Johan. De kan se at han har købt tv men ikke betaler licens.............!!! Hvad med at kigge på adressen engang, der kan jo være flere personer i husstanden!! Den slags problemer undgår man ved at købe sit TV i Danmark når man bor i Sverige...
Guest jxhab Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Den slags problemer undgår man ved at købe sit TV i Danmark når man bor i Sverige... Betaler du så efterfølgende eller ?
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Betaler du så efterfølgende eller ? Naturligvis...
Guest jxhab Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Naturligvis... Det var godt Var det her fornyligt du købte et? Jeg tænke mere på prisforskellen osv..
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Var det her fornyligt du købte et? Jeg tænke mere på prisforskellen osv.. Ja det var i sommers - og den model jeg ville have var en smule billigere i Danmark end hvad jeg kunne finde det til i Sverige. Samtidig kan jeg få leveret pakker ind på mit arbejde, så jeg slap for at skulle stå i kø nede ved postudleveringen - eller i TV-butikken. Samsung 32" TFT skærm... Skal ikke være større i vores ikke specielt store stue. Mit største problem var faktisk at finde en ordentlig stander til det da vi ikke kan have det hængene på væggen. Men fandt den her http://www.multibrackets.com/267.shtml som jeg synets er OK pæn.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu