Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Det kaldes "debat" - på godt og ondt :th2:
hehe ja hvis man liige ser bort fra visse menneskers trang til at fluekn**** alle emner =)
Besvaret

Jeg var hos Nordea på Stationstorvet i Lund i eftermiddag omkring klokken 17 for at få en postväxel der kunne dække udbetalingen på min bil. Der var 3 i kø før mig - 10 minutter senere havde jeg sat returpengene for min gamle bilforsikring ind samt fået udstedet en postväxel på det ønskede beløb. Det syntes jeg da faktisk ikke er dårlig kundeservice.

Besvaret
Der er vist nogen der har fået det forkerte ben først ud af sengen i dag. Mange pensionister mangler internet og føler sig nødt til at gå til banken da postkontorerne i Sverige er nedlagt. Så går deres dag med det. De har ikke travlt som dem der lige skal nå et ærinde i sin frokostpause. Det er en iagttagelse. Hvad er der for ''lavt'' med det ??
...meget á propos: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5014667.html "Ældre klager over pengeløse banker"
Besvaret
...meget á propos: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5014667.html "Ældre klager over pengeløse banker"
Ja, men selv om man er gammel og ikke vil lære hele livet, så må man jo stadig acceptere at man lever i et samfund der udvikler sig. De sidste 100 år er udviklingen inden for alt gået meget stærkt, sammenlignet med alle de tidligere århundreder. Det gør jo heller ikke noget at man som gammel kigger lidt indad (vi snakker om de gamle der dagligt kan klare sig selv, ikke de hjælpeløse på hjem). Det er sgu da ikke så underligt at der er visse idioter der render rundt og stjæler de gamles tasker på gaden, når de ved sandsynligheden for at der er mange kontanter i tasken er pæn stor. Heller ikke underligt at vi dagligt kan læse om gamle mennesker der har haft besøg af "sigøjner-hjemmehjælperen" og bagefter manglede den gamle flere tusind kroner... Det er jo af præcis samme årsag, at der indføres pengeløse banker, man ikke kan købe klippekort i bussen mere, osv osv... Samfundet udvikler sig konstant, og kontanter vil spille en mindre og mindre rolle frem over, ligesom fastnet telefonen og andre ting som "en gang" også var et must. Altså, mange ældre kan generelt bare ikke fatte at verden ikke længere ser ud som den gjorde for 40-50 år siden. De sidder og spiser kød, kartofler og sovs syv dage om ugen, for det har de altid gjort. Eller man kan sige, de går i banken og hæver rigeligt med kontanter, for det har de altid gjort... Måske en overvejende stor del af de gamle skulle begynde at komme ind i kampen, i stedet for at tro at bankbogen er kommet for at blive :rolleyes: Altså, vi snakker om en flok gamle der er friske nok til at vade til nærmeste bank og fylde tasken op med kontanter, så bør de sgu også være friske nok til at gå hen og handle med et Dankort. Helt ærligt! :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...