Jump to content

*skumle-grr* TastSelvForskudsopgørelses-ændrings-ged

Recommended Posts

Skrevet

Nå...skal jo starte nyt job imorgen, hvilket indebærer et par ændringer på skattekortet. Ind på TastSelv for at ændre på forskudsopgørelsen, *klimpre-taste*...BUM...done....de nye tal er fint på plads, hvorefter jeg trykker "Send". Ja tak...jeg vil gerne ha´ en PDF med mit nye skattekort, så jeg kan aflevere det på det nye job imorgen - men næh nej - tallene på det nye kort fortæller om NUL fradrag OVERHOVEDET, samt et eller andet underligt felt "B-skatmv." med information om at jeg skal betale ti rater af 6,445,- kr. og bla bla bla....HVAD SKER DER????? Logger ind igen, tjekker beløbene, og vil udskrive skattekortet igen (min naivitet mente der var gået noget galt ved "transaktionen" før)...og NU kan min opgørelse pludselig IKKE afleveres digitalt i form af en PDF klar til print og aflevering imorgen. Næ nej...nu skal jeg have en tilsendt på papir! - og rend mig et vist solformørket sted i #/#/"&"# :fight: SK(v)AT

Guest Supermule
Besvaret

Velkommen til cirkus SKAT..... Stedet med gøglere og krejlere, samt en helvedes masse fjolser...... :mad:

Nå...skal jo starte nyt job imorgen' date=' hvilket indebærer et par ændringer på skattekortet. Ind på TastSelv for at ændre på forskudsopgørelsen, *klimpre-taste*...BUM...done....de nye tal er fint på plads, hvorefter jeg trykker "Send". Ja tak...jeg vil gerne ha´ en PDF med mit nye skattekort, så jeg kan aflevere det på det nye job imorgen - men næh nej - tallene på det nye kort fortæller om NUL fradrag OVERHOVEDET, samt et eller andet underligt felt "B-skatmv." med information om at jeg skal betale ti rater af 6,445,- kr. og bla bla bla....HVAD SKER DER????? Logger ind igen, tjekker beløbene, og vil udskrive skattekortet igen (min naivitet mente der var gået noget galt ved "transaktionen" før)...og NU kan min opgørelse pludselig IKKE afleveres digitalt i form af en PDF klar til print og aflevering imorgen. Næ nej...nu skal jeg have en tilsendt på papir! - og rend mig et vist solformørket sted i #/#/"&"# :fight: SK(v)AT
Besvaret
Nå...skal jo starte nyt job imorgen' date=' hvilket indebærer et par ændringer på skattekortet. Ind på TastSelv for at ændre på forskudsopgørelsen, *klimpre-taste*...BUM...done....de nye tal er fint på plads, hvorefter jeg trykker "Send". Ja tak...jeg vil gerne ha´ en PDF med mit nye skattekort, så jeg kan aflevere det på det nye job imorgen - men næh nej - tallene på det nye kort fortæller om NUL fradrag OVERHOVEDET, samt et eller andet underligt felt "B-skatmv." med information om at jeg skal betale ti rater af 6,445,- kr. og bla bla bla....HVAD SKER DER?????
Lyder som om du har glemt at taste det skat/am-bidrag ind du har betalt i løbet af året.
Besvaret
Lyder som om du har glemt at taste det skat/am-bidrag ind du har betalt i løbet af året.
Det skulle jeg da ikke gøre i maj' date=' da jeg sidst ændrede skattekort!...(?) *hjælp*
Besvaret
Det skulle jeg da ikke gøre i maj' date=' da jeg sidst ændrede skattekort!...(?) *hjælp*
Det gør det ikke mere rigtigt ;) Det allerførste punkt du kan afkrydse hedder: "Ændring af skattekort efter 1. januar 2006". Når du afkrydser dette felt dukker der nogle nye felter op hvor man skal indtaste fra hvornår skattekortet skal være gyldigt og hvor meget indkomst og skat man har haft indtil ændringen. Håber det hjælper..
Besvaret
Ah Gio....nu sidder Anton og tuder af grin over din indtastning...:scared:
Besvaret
Det gør det ikke mere rigtigt ;) Det allerførste punkt du kan afkrydse hedder: "Ændring af skattekort efter 1. januar 2006". Når du afkrydser dette felt dukker der nogle nye felter op hvor man skal indtaste fra hvornår skattekortet skal være gyldigt og hvor meget indkomst og skat man har haft indtil ændringen. Håber det hjælper..
Hmm..der var da udfyldt tal præcis som sidst. Og i maj virkede det fint. Jeps...jeg tastede dato ind fra hvornår skattekortet skulle være gyldigt - stadig med de samme tal som i maj - selvf. med mit ændrede befordringsfradrag denne gang, da dette, på godt og ondt, bliver en del lavere nu da destinationerne bliver Flæsketorvet og Sydhavnen.
Besvaret
Ah Gio....nu sidder Anton og tuder af grin over din indtastning...:scared:
Så kan hans arbejdsplads sørge for at almindelige mennesker kan gennemskue en sådan opgave. :rolleyes: Logik er ligefrem når man har med det at gøre til daglig. Men jeg er ikke ansat i SKAT, og kan derfor ikke gætte mig til deres hebraiske procedurer.
Besvaret
Har du da ikke tjent penge og betalt skat mellem maj og oktober? :) Fang mig evt. på messenger, hvis det måske kan hjælpe.
Du misforstår...men jeg er også for arrig til at forklare mig tydeligt. Jeg hiver fat i SkatØresund imorgen...og ellers kan det sagtens være at jeg lige bibber dig på MSN (tak :thumbup:)
Besvaret
Hehe Gio - har du nu siddet med tømmermænd og lavet skattepapirer? Du må da efterhånden være kommet i den alder hvor tømmermændene varer flere dage ;)
Jeg ændrede jo bare på præcis samme måde som sidst (befordring). Forskellen er bare at denne gang stod jeg pludselig med alle fradrag i nul, og en eller anden underlig bunke penge jeg skal betale af pludselig. Hvordan hulen kan der være så stor forskel fra sidste gang og denne gang???
Besvaret
Jeg ændrede jo bare på præcis samme måde som sidst (befordring). Forskellen er bare at denne gang stod jeg pludselig med alle fradrag i nul' date=' og en eller anden underlig bunke penge jeg skal betale af pludselig. Hvordan hulen kan der være så stor forskel fra sidste gang og denne gang???[/quote'] Du må have tastet forkert et sted, for selvom man ikke angiver hvad har tjent hidtil som Mikkel skriver, så estimerer den en fiktiv indtægt og deraf skattebetaling udfra din forskudsregistrerede samlede indtægt. Der er gået et eller andet helt galt vhsi du spørger mig. Hav din seneste lønseddel med A indkomst og A skat klar. De to tal skal de bruge for at lave en ny forskudsopgørelse.
Besvaret
Du må have tastet forkert et sted, for selvom man ikke angiver hvad har tjent hidtil som Mikkel skriver, så estimerer den en fiktiv indtægt og deraf skattebetaling udfra din forskudsregistrerede samlede indtægt. Der er gået et eller andet helt galt vhsi du spørger mig. Hav din seneste lønseddel med A indkomst og A skat klar. De to tal skal de bruge for at lave en ny forskudsopgørelse.
På det "nye" skattekort (som er fucked op), fremgår fint en årsindkomst, renteudgifter m.m. magen til det den var før, samt mit nye befordringsfradrag - men med NUL i personligt fradrag! I dont get it...
Besvaret

Nå men...det er jo nok mig der har lavet en fejl. Og som Bananas så pænt påpeger, så har jeg nok haft tømmermænd :surprise: Jeg kigger på det igen imorgen med friske øjne - og ellers må jeg ringe til dem... Godnat...

Besvaret

Godmorgen... Lidt søvn klarede hovedet op - og fik fejlen for dagen. :flov: Nu er jeg dog nød til at vente på det fejlagtige skattekort, før jeg kan rette op på miséren. Alternativt kan jeg ringe til SkatØresund - men det ved jeg ikke om min tid bliver til, eftersom idag er første dag på nyt job. Nu må jeg se. Jeg beklager al virakket, og lært en lektie. (Jeg holder dog stadig på, at SKAT´s forklaringer til udregninger af det ene og det andet, kræver en del mere end et klart hoved og en ledvogtereksamen...tror pokker sådanne ting kan ske)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...