Guest PeterK Skrevet October 2, 2006 Rapporter Skrevet October 2, 2006 I sommer´s købte jeg privat en 2,5 år gammel Volvo XC90 T6 med 54.000km på bagen......... I dag blev den afleveret til 60000km service og desværre ringet værkstedet og sagde at motoren lækkede olie og hele motoren skal ud for at de kan skifte defekte pakninger.....Pris SEK 27.000:eek: Så ialt løber denne 60000km service op i SEK40.000:eek: Jeg har pt. sat reperation i ro, da Volvo sagde jeg skulle prøve at ringe til Salus som er mit forsikringsselskab. Måske dækker de det (maskinskade)!!?? Nogle der har erfaringer med om forsikring dækker det? Jeg BROKKEDE mig vildt nede hos Bilia i Malmø og sagde det ikke kunne være rigtigt at det skulle være så omstændigt at skifte nogle pakninger etc.!! Tænk Volvo´s flagskib og så kommer der allerede sådan nogle udgifter allerede ved 60.000km!!!........(kan man læse jeg er bitter:mad: ) Kan det betale sig at køre til et ikke-autoriseret Volvo værksted???
Miriam Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 I sommer´s købte jeg privat en 2,5 år gammel Volvo XC90 T6 med 54.000km på bagen......... I dag blev den afleveret til 60000km service og desværre ringet værkstedet og sagde at motoren lækkede olie og hele motoren skal ud for at de kan skifte defekte pakninger.....Pris SEK 27.000:eek: Så ialt løber denne 60000km service op i SEK40.000:eek: Jeg har pt. sat reperation i ro, da Volvo sagde jeg skulle prøve at ringe til Salus som er mit forsikringsselskab. Måske dækker de det (maskinskade)!!?? Nogle der har erfaringer med om forsikring dækker det? Jeg BROKKEDE mig vildt nede hos Bilia i Malmø og sagde det ikke kunne være rigtigt at det skulle være så omstændigt at skifte nogle pakninger etc.!! Tænk Volvo´s flagskib og så kommer der allerede sådan nogle udgifter allerede ved 60.000km!!!........(kan man læse jeg er bitter:mad: ) Kan det betale sig at køre til et ikke-autoriseret Volvo værksted??? Prøv evt. at høre om der ikke kan være tale om noget goodwill/kulance. Det kan være at Volvo vil være med til at betale noget af gildet. Det sker "tit" der hvor jeg er.
larscph Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det kan da bare ikke være rigtigt at Volvo ikke dækker noget af det / det hele??? En 2½ år gammel motor har da for hulen ikke defekte pakninger for 27.000 kroner?!
Guest PeterK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det er ren arbejdsløn....næsten og det tager det meste af en uge!!!! Jeg er godt klar over service er dyrere på store 4x4, men jeg syntes sgu dette er lidt urimeligt. Eller er jeg fuldstændig gal på den?? Bilen er 3 år til december!!
Miriam Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det er ren arbejdsløn....næsten og det tager det meste af en uge!!!! Jeg er godt klar over service er dyrere på store 4x4, men jeg syntes sgu dette er lidt urimeligt. Eller er jeg fuldstændig gal på den?? Bilen er 3 år til december!! Selvom det er arbejdsløn kan der jo godt tales kulance. Men start dog med at høre med Salus, mener deres maskineskade dækker op til 6 år eller 100000 km, den der nu kommer først. Så har du kun en selvrisiko
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det gør Salus, grænsen går ved 100.000 km eller 6 år (eller 5 måske men ihvertfald mere end 3). Det er standard i deres autoforsikring, så jeg ville klart hive fat i dem...
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det er ren arbejdsløn....næsten og det tager det meste af en uge!!!! Jeg er godt klar over service er dyrere på store 4x4, men jeg syntes sgu dette er lidt urimeligt. Eller er jeg fuldstændig gal på den?? Bilen er 3 år til december!! Og nej det er helt sindsygt...
Guest PeterK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Jeg ringer i morgen tidlig, godkender de det ikke......Stiller jeg mig op foran Bilia i Malmø og advarer folk mod at møde Volvo:fight: Troede kun det var i gamle Peugot 206ére man skulle hive motoren ud når små-ting skulle fixes.................
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Jeg ringer i morgen tidlig, godkender de det ikke......Stiller jeg mig op foran Bilia i Malmø og advarer folk mod at møde Volvo:fight: Troede kun det var i gamle Peugot 206ére man skulle hive motoren ud når små-ting skulle fixes................. Er du sikker på sælger ikke har været bekendt med fejlen?...
Guest PeterK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Er du sikker på sælger ikke har været bekendt med fejlen?... Jeg fik ikke bilen gennemgået inden jeg købte den privat. Hvordan kan jeg tjekke det?..........Spørge værkstedet om fejlen tidligere har været konstateret i deres system?
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Jeg fik ikke bilen gennemgået inden jeg købte den privat. Hvordan kan jeg tjekke det?..........Spørge værkstedet om fejlen tidligere har været konstateret i deres system? Hmm ups.. ja hvis der er en sag på den, så kan du måske godt. Jeg fik et opslag på vores BMW inden vi købte den privat. Der kunne de oplyse om service og hvad der ellers havde været at rep. Men det kræver bilen har været til autoriseret service. Det er da et forsøg værd.
Guest PeterK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Peter K nævnte Volvo slet ikke noget om kulance som Miriam beskriver, der må da være noget der indgår under nybilsgarantien. De var ikke til at hugge eller stikke i angående kolance og refererede bare til de "normale" 2 års garanti, som jo er overstået........ Problemet med at gøre en større sag ud af det er tid......jeg har ekstremt travlt på job og man bliver hurtig en kastebold i systemet og halvdelen af svenskerne fatter ikke et ord af hvad man siger til dem i telefonen.....og slet ikke værkførere og lign. Jeg gider sgu ikke betale 27K uden at lave en forfærdelig masse brok......Tror vist jeg skræmte livet af værkføren der ringede i dag:D Nå men jeg må prøve at være konstruktiv i morgen og sætte forsikringen på sagen......
Guest PeterK Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 FONT=Arial]http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,891792,00.html Synd for den er ellers ret fed.
Guest Trine Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 ftp://saftp01.salusansvar.se/civilmotor_/villkor_/s2324villkorbil/s2324villkorbil.pdf Side 12 står der noget om maskinskade og elektronikskader..
MC Manden Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 En helt anden ting... du skriver at det koster 27.000 SEK at få lavet fejlen... Betyder det at et normalt 60.000 km koster 13.000 SEK ??? (du skrev vist noget om at det samlet ville løbe op i 40.000 SEK ??? )
Miriam Besvaret October 2, 2006 Rapporter Besvaret October 2, 2006 Det vil altid være det auk. værksteder der i sidste ende står som ansvarlig på garanti/kulance. Da det er dem der sælger bilerne i SE ikke importøren. Det du for ud af at kontakte importøren er for at se om forhandleren overhoved har søgt om den kulance hos dem/fabrikken. Efter bogen har du ikke noget at gøre eftersom din bil har 2 års nybilsgaranti, det er bare ikke normalt at importøren ikke dækker eller hjælper til ved den slags skader på sådan en ny bil. Normalt kræver importøren at forhandler også deltager med en del i den kulance, hvilket kan være grunden til at de heller så at den gik på din forsikring. Jeg håber det løser sig for dig.
Guest PeterK Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 En helt anden ting... du skriver at det koster 27.000 SEK at få lavet fejlen... Betyder det at et normalt 60.000 km koster 13.000 SEK ??? (du skrev vist noget om at det samlet ville løbe op i 40.000 SEK ??? ) YEP....Volvo er noget dyrt lort!!! Specielt XC90
MC Manden Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 YEP....Volvo er noget dyrt lort!!! Specielt XC90 Fucking hell !!!.. Ja undskyld... Men, tak for advarslen. Det er da vist ikke en volvo jeg skal ha' når jeg engang skal til at pendle...
ulmus Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Miriam> Nu er der nok ingen importør på en Volvo, vel? Men jeg bliver da helt betænkelig, da jeg netop kraftigt overvejer at skifte min Golf IV ud med en Volvo V50. Måske skal man holde sig til tyskerne.
Admin Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Miriam> Nu er der nok ingen importør på en Volvo, vel? Men jeg bliver da helt betænkelig, da jeg netop kraftigt overvejer at skifte min Golf IV ud med en Volvo V50. Måske skal man holde sig til tyskerne. Jeg tror nu man kunne komme ud for præcis det samme med en VW Touareg. Det er præcis derfor at jeg ikke er meget for at købe et nyere luxusdyr. De gamle biler er som regel lidt mere simple og billigere i drift.
Miriam Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Miriam> Nu er der nok ingen importør på en Volvo, vel? Det stadigvæk forhanderne der har ansvaret for at sælge bilerne og ikke moderselskabet ! Var der nogen der sagde noget om fluekn......!
ulmus Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Nånå, man er nok sart lige pludselig.
ulmus Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Jeg tror nu man kunne komme ud for præcis det samme med en VW Touareg. Det er præcis derfor at jeg ikke er meget for at købe et nyere luxusdyr. De gamle biler er som regel lidt mere simple og billigere i drift. Ja, men "min Volvo" er ikke gammel!:)
Admin Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Miriam> Nu er der nok ingen importør på en Volvo, vel? Hvis man skal være flueknepper, skal man nok sørge for at gøre det rigtigt. S40 og V50 bliver lavet i Belgien
Guest Trine Besvaret October 3, 2006 Rapporter Besvaret October 3, 2006 Hvis man skal være flueknepper, skal man nok sørge for at gøre det rigtigt. S40 og V50 bliver lavet i Belgien 1:0 til Steen:):th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu