don j Skrevet October 4, 2006 Rapporter Skrevet October 4, 2006 findes der ikke nogle abb for folk der bor i udlandet men har vennerne i dk således at det bliver billigere at ringe min telefonregning eksploderer nærmest efter min flytning og det er pisse svært at kontrolere da folk jo ringer til mig for mine mønter. så please hjælp hva er godt at have. mit nuværende er telia go fra dk mvh. andreas
Carwash Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 investere i noget 3 www.3.dk det er selvf. billigt hvis dine venner har også 3
Skaanebo Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Eller også må du have to mobiler - en svensk og en dansk og så kun give det svenske nr. til vennerne, så du ikke skal betale for at modtage opkald, når du er i Sverige
Guest Trine Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Eller også må du have to mobiler - en svensk og en dansk og så kun give det svenske nr. til vennerne' date=' så du ikke skal betale for at modtage opkald, når du er i Sverige[/quote'] Men så betaler vennerne stadig for at ringe udlandstakst.. 3 er absolut den bedste løsning (omend de ikke er ufejlbarlige:))
larscph Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Et alternativt kunne jo være noget IP telefoni med en dansk nummer, hvis det er hjemme man gerne vil kunne ringes op. Vi har også 3 og er fint tilfredse - prismæssigt er det for præcist den her problemstilling den uden tvivl rigtige og eneste løsning.
Skaanebo Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvad er det for et særligt tilbud 3 i DK har for bropendlerne? Jeg har brug for både et svensk nummer til mine svenske kontakter og et dansk nummer til mine danske kontakter.
larscph Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Det er - hvis du har et dansk abonnement "opfører" din telefon sig takstmæssigt som var du i Danmark - når du ringer/SMS/mm til danske numre og ditto når de ringer dig op - uanset om du er i DK eller SE. Det er ikke lavet til pendlere - du kan faktisk slet ikke købe det officielt når du bor herovre - så du må allierede dig med noget familie eller ven i DK der kan stå på abonnementet. Vi har købt abonnement til min mor - og så blot tilmeldt regningen PBS hos os selv. Så kører det uden nogen problemer. Abonnementet skal købes i DK - hvis du køber det i SE er det sammme system, men altså med opkald til/fra svenske numre.
Guest Trine Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvad er det for et særligt tilbud 3 i DK har for bropendlerne? Jeg har brug for både et svensk nummer til mine svenske kontakter og et dansk nummer til mine danske kontakter. Der står kilometer af 3 debat herinde, både for og imod. Der står også en del på 3's hjemmeside..
Skaanebo Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvilke danske mobilselskaber accepterer udlandsdanskere som kunder? Det lyder som om 3 ikke gør det, selv om de har et fristende tilbud til os, der bor i Sverige. Har i øjeblikket Sonofon Selvhenter, som fungerer upåklageligt som udlandsdansker, men har oplevet, at det kan være svært at flytte nummer til et andet mobilselskab... ville være rart med en FAQ/OSS på mobilområdet, da der på søgning her på forum dukker et hav af tråde op, så det er helt uigennemskueligt.
Guest Trine Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Hvilke danske mobilselskaber accepterer udlandsdanskere som kunder? Det lyder som om 3 ikke gør det, selv om de har et fristende tilbud til os, der bor i Sverige. Ikke mange, har hørt flere der har krævet depositum. Men kun hvis de opdager det. Vi havde Telia et års tid inden vi skiftede til 3 og det opdagede de aldrig. Men 3 er udemærket klar over de har mange "kunder" herovre. Du skal bare have en til at oprette for dig, tilmelde dig som bruger og tilmelde den din PBS. Det kører fint nok derfra.
Skaanebo Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Jo, men hvis jeg gerne vil beholde mit nuværende danske nummer, kan jeg jo ikke bede en anden om at oprette abonnementet. Og de gange, hvor jeg har forsøgt at skifte til et andet selskab, er jeg altid blevet mødt med frasen om, at man skal have et dansk sygesikringskort, hvilket vi udlandsdanskere jo ikke har. Uanset tjekker de vel altid adressen på ens CPR-nr.? Det kunne være rart med større gennemskuelighed for, hvilke regler mobilselskaberne har.
Guest Trine Besvaret October 4, 2006 Rapporter Besvaret October 4, 2006 Det kunne være rart med større gennemskuelighed for, hvilke regler mobilselskaberne har. Enig, men faktum er de ikke har ens regler for alle. Nok mest fordi de ikke har dem defineret i en forretningsgang....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu