bluee Skrevet October 5, 2006 Rapporter Skrevet October 5, 2006 Nogen der kender til virksomheder der ansætter folk i Malmö/omegn der ikke kan sproget (dansk/svensk). Evt. internationale virksomheder indenfor økonomi, eller mere casual jobs?
Stokholm Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Sikkert tetra pak, sony ericsson osv.
Homer Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Vældigt oppe i tiden: http://www.tidningsbararna.se/jobb_2.asp :)
Miriam Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Ellers så prøv rekrutteringsbureauerne ala Manpower, de har jo meget blandede jobs !
Stokholm Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Aj må lige tilføje at jeg kender mange med den indstilling at de kan få job i Malmø uden at kunne svensk. De har ikke fået noget i over et år. Det er for nemt at afvise en "udlændning" når der er stor arbejsløshed blandt svenskere. AP møller er nok det bedste bud, men det er jo KBH og ikke en provinsby som Malmø.
MC Manden Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Aj må lige tilføje at jeg kender mange med den indstilling at de kan få job i Malmø uden at kunne svensk. De har ikke fået noget i over et år. Det er for nemt at afvise en "udlændning" når der er stor arbejsløshed blandt svenskere. AP møller er nok det bedste bud' date=' men det er jo KBH og ikke en provinsby som Malmø.[/quote'] Helt enig. Kender flere der har gået i LANG tid uden at finde job, selvom de har været igennem Lernia's svenskkursus. Arbejdsløsheden er størrere i SE end i DK, så det tror jeg desværre bliver lidt svært. Ellers skal vedkomne ha' en meget specifik og efterspurgt uddannelse.
bananas Besvaret October 5, 2006 Rapporter Besvaret October 5, 2006 Der er stadig arbejdsløshed på den svenske side. På den danske derimod er der masser af jobs, og p.t. tager man revl og krat. Man kan i hvertfald blive avisbud i København uden at kunne læse/skrive eller tale dansk/svensk. De mangler bude til alle gratisaviserne. Dem der kommer forbi min gamle Østerbro lejlighed (overtages først d. 1. november) kan i hvert fald ikke læse skiltet der siger: GRATISAVISER NEJ TAK Mega rod på trappen:rolleye:
MC Manden Besvaret October 6, 2006 Rapporter Besvaret October 6, 2006 Der er stadig arbejdsløshed på den svenske side. På den danske derimod er der masser af jobs, og p.t. tager man revl og krat. Man kan i hvertfald blive avisbud i København uden at kunne læse/skrive eller tale dansk/svensk. De mangler bude til alle gratisaviserne. Jamen, det er da meget fint... problemet er bare at man som ikke-EU borger kun må arbejde i det land man har fået opholdstilladelse i. Dvs... bor man i Sverige, så kan man kun arbejde i Sverige
bluee Besvaret October 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 6, 2006 Det var ikke helt avisbud jeg var ude efter - det vil være lidt nedladende for en der har høj universitets uddannelse. Men tak for svarene ;)
BS Besvaret October 6, 2006 Rapporter Besvaret October 6, 2006 Det var ikke helt avisbud jeg var ude efter - det vil være lidt nedladende for en der har høj universitets uddannelse. Men tak for svarene ;) Er det ikke mere nedladende at være arbejdsløs?
bluee Besvaret October 6, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret October 6, 2006 Er det ikke mere nedladende at være arbejdsløs? Jeg villle hellere flytte fra Sverige end at tilbyde min hustru at hun kan gå med aviser pga. hun ikke har lært sproget endnu.
Gio Besvaret October 7, 2006 Rapporter Besvaret October 7, 2006 Jeg villle hellere flytte fra Sverige end at tilbyde min hustru at hun kan gå med aviser pga. hun ikke har lært sproget endnu.Handler det ikke om at "stoppe en prop i hullet indtil videre", og så søge videre imens? Uagtet om det er som atomfysiker eller opvasker....det er jo ikke altid det rigtige job lige står og venter på én.
Lasse Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Nogen der kender til virksomheder der ansætter folk i Malmö/omegn der ikke kan sproget (dansk/svensk). Evt. internationale virksomheder indenfor økonomi' date=' eller mere casual jobs?[/quote'] Starter lige denne gamle tråd igen. Fandt din kone et job eller hvordan endte historien? Til næste år skal min kone også ud og finde et (deltids) job. Jeg kiggede på arbejdesløshedstallene for Malmö og København og det ser ikke ud til at der er den store forskel lige nu, hvilket undrede mig... Nogle der har stået i samme situation og fundet job uden at kunne Svensk eller dansk? Dog kan min kone lidt svensk nu...
polar Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Lasse, din kone kan ikke få job i Danmark, da det er i Sverige, hun har opholdstilladelse!! Undtagen dog, hvis din kone bestrider et af de job, som er på positivlisten. http://www.inm.dk/da-dk/Ophold/arbejde/jobkort.htm og hvis du læser om Green Card ordningen, så skal din kone kunne beherske et af de nordiske sprog i skrift og tale, samt et af hovedsprogene, og der er portugisisk ikke med. http://www.inm.dk/da-dk/Ophold/green_card/green_card_jobsoegende.htm det er selvfølgelig muligt at finde arbejde, uden de store sprogfærdigheder, men der er langt imellem dem, og mange gange er det sæsonpræget.
bluee Besvaret June 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 2, 2008 Hun søgte en 3-4 steder og kom også til samtale hos nogen men job fik hun ikke. Jeg fik dog så muligheden for at få hende deltidsansat i mit eget firma. Arbejdstilladelsen tog "kun" 2mdr. at få. Hun kunne på det tidspunkt medium svensk men nu taler hun det rimelig flydende. Faktisk oversætter hun tit for mig hvad der bliver sagt når jeg ikke forstår det svenske :-)
Lasse Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Lasse, din kone kan ikke få job i Danmark, da det er i Sverige, hun har opholdstilladelse!! Undtagen dog, hvis din kone bestrider et af de job, som er på positivlisten. http://www.inm.dk/da-dk/Ophold/arbejde/jobkort.htm og hvis du læser om Green Card ordningen, så skal din kone kunne beherske et af de nordiske sprog i skrift og tale, samt et af hovedsprogene, og der er portugisisk ikke med. http://www.inm.dk/da-dk/Ophold/green_card/green_card_jobsoegende.htm I know! det er selvfølgelig muligt at finde arbejde' date=' uden de store sprogfærdigheder, men der er langt imellem dem, og mange gange er det sæsonpræget.[/quote'] Kender du til nogle konkrete eksempler på disse?
Lasse Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Hun søgte en 3-4 steder og kom også til samtale hos nogen men job fik hun ikke. Jeg fik dog så muligheden for at få hende deltidsansat i mit eget firma. Arbejdstilladelsen tog "kun" 2mdr. at få. Hun kunne på det tidspunkt medium svensk men nu taler hun det rimelig flydende. Faktisk oversætter hun tit for mig hvad der bliver sagt når jeg ikke forstår det svenske :-) Okay så hun har opgivet at søge job fordi hun arbejder i din virksomhed?
polar Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Ja, bl.a. jordbærplukning, som er ved at starte nu, måske ikke lige i Malmø området. Det er næsten kun ikke EU borgere, samt studerende, som tager de jobs
bluee Besvaret June 2, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 2, 2008 Okay så hun har opgivet at søge job fordi hun arbejder i din virksomhed? Nej men mere fordi der dukkede et relevant job op i min virksomhed som passede til hendes kvalifikationer og det er bedre end at gå derhjemme. Hun går igang med at søge igen så snart vores nyfødte er klar til dagis. Hvis der skulle være nogle kvalificerede programmører/IT folk derude så ansætter jeg for tiden :-)
Rene Larsen Besvaret June 2, 2008 Rapporter Besvaret June 2, 2008 Hvis der skulle være nogle kvalificerede programmører/IT folk derude så ansætter jeg for tiden :-) I hvilket programmeringssprog skal det være?? man er jo kræsen Og hvor i hovedstaden er det??
Lasse Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 Nej men mere fordi der dukkede et relevant job op i min virksomhed som passede til hendes kvalifikationer og det er bedre end at gå derhjemme. Hun går igang med at søge igen så snart vores nyfødte er klar til dagis. Hvis der skulle være nogle kvalificerede programmører/IT folk derude så ansætter jeg for tiden :-) Vi er cirka i samme situation, venter også på at vores kommende barn kommer i dagis, konen har dog også søgt ind på International Relations på Malmö universitet, så vi leder efter et studiejob/deltidsjob til hende, så hvis nogle står og mangler arbejdskraft (til næste år ) i Sverige så sig endelig til!!
bluee Besvaret June 3, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2008 C# og vi holder til på holmen i samme bygning som Jubii med Københavns bedste udsigt og frokost ordning :-)
MC Manden Besvaret June 3, 2008 Rapporter Besvaret June 3, 2008 C# og vi holder til på holmen i samme bygning som Jubii med Københavns bedste udsigt og frokost ordning :-) Damn :D ... Den troede jeg at jeg havde...Hjørnekontor, 6.sal. Udsigt til Hovedbanen, Tivoli og havnefronten :th2:
BRASIL Besvaret August 15, 2008 Rapporter Besvaret August 15, 2008 Job i Malmö - uden at kunne da/se Hej Bluee, Hvordan gik med job søgning for din kone ? Det er fordi jeg er i den samme situation lige nu, vi skal flytte til Malmö og min kone skal finde et job i Malmö da vi har en pige på 8 mdr. som jeg regner med hun skal starte på vuggestue i Malmö. Jeg har et job i Kbh som jeg bliver ved..
bluee Besvaret August 15, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret August 15, 2008 Hvordan gik med job søgning for din kone ? Det er fordi jeg er i den samme situation lige nu, vi skal flytte til Malmö og min kone skal finde et job i Malmö da vi har en pige på 8 mdr. som jeg regner med hun skal starte på vuggestue i Malmö. Jeg har et job i Kbh som jeg bliver ved.. Har sendt dig en PM
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu